Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ISO autoradio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2010 om 10:04 #17215767
Hallo allemaal,
Om te beginnen: Iedereen de beste wensen voor 2010!
Ik ben gaan zoeken hoe ik een gewone autoradio (1 DIN) kan inbouwen in mijn Opel Vectra C uit 2003. Ik heb gezien dat je een connector (ISO 2 Car) nodig hebt.
De radio die er nu in zit is een CDR 2005. Nu heb ik dus op internet en hier op het forum gezocht, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Het probleem is dat ik zoveel soorten ISO 2 Car stekkers tegenkom, maar niet kan concluderen welke ik nodig heb.
Verder zie ik vaak staan Opel vectra vanaf 2004 of opel vectra/Signum 2005–>.Is de mogelijkheid tot het inbouwen van een standaard radio afhankelijk van je auto (bouwjaar) of van de radio die er standaard in zit? (bij dat bouwjaar). Is 2003 en 2004 dan zo verschillend?
Kun je je stuurwielbediening blijven gebruiken of is dat afhankelijk van de radio die je in wilt gaan bouwen?
Ik hoop dat er mensen hier zijn die hier ervanring mee hebben of er meer vanaf weten, dat hoor ik dan graag.
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 10:15 #17582160Hallo allemaal,
Hier even een voorbeeld om te laten zien dat het goed opletten is wat betreft het bouwjaar:
http://www.icebuyer.co.uk/vauxhall-astra-omega-vectra-corsa-iso-wiring-adapter-ct20vx02-p-12232.html
http://www.iceclearout.com/product_info.php?products_id=12231
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 10:50 #17582161Denk dat je eerst moet weten welke radio je er in gaat stoppen…… dan kan je de betreffende Iso-stekker er bij kopen. En afhankelijk van welke radio is ook of je stuurwielbediening wel of niet gaat werken !
4 januari 2010 om 11:51 #17582162Hallo Speaker,
Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog even verder gaan zoeken wat betreft die stuurwielbediening en ik heb op de website van pioneer een lijst gevonden met de compabiliteit van de diverse autoradio’s van pioneer met stuurwielbediening en externe schermen enzo. Ik weet nog niet precies welke ik wil, maar ik wil graag weten of het uberhaupt mogelijk is bij mijn auto voordat ik er een ga aanschaffen.
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 16:14 #17582163origineel gepost door evertfisherman
Hallo allemaal,Om te beginnen: Iedereen de beste wensen voor 2010!
Ik ben gaan zoeken hoe ik een gewone autoradio (1 DIN) kan inbouwen in mijn Opel Vectra C uit 2003. Ik heb gezien dat je een connector (ISO 2 Car) nodig hebt.
De radio die er nu in zit is een CDR 2005. Nu heb ik dus op internet en hier op het forum gezocht, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Het probleem is dat ik zoveel soorten ISO 2 Car stekkers tegenkom, maar niet kan concluderen welke ik nodig heb.
Verder zie ik vaak staan Opel vectra vanaf 2004 of opel vectra/Signum 2005–>.Is de mogelijkheid tot het inbouwen van een standaard radio afhankelijk van je auto (bouwjaar) of van de radio die er standaard in zit? (bij dat bouwjaar). Is 2003 en 2004 dan zo verschillend?
Kun je je stuurwielbediening blijven gebruiken of is dat afhankelijk van de radio die je in wilt gaan bouwen?
Ik hoop dat er mensen hier zijn die hier ervanring mee hebben of er meer vanaf weten, dat hoor ik dan graag.
mvgr,
Evert.
Hoi Evert, ik heb ook zo lopen tobben. Ik heb een Vec C 1 uit 2004 met een FAKRA (half) aansluiting. Ben uiteindelijk uitgekomen op een kenwood met stuurbediening en alles werkt. Heb er een Iphone en een flasdrive op zitten. Hierbij een pic van de stekker waar je iso radio stekker op moet passen, was voor de kenwood prima te krijgen. Dus zoals ‘speaker’ aan geeft, even goed de stekker bestuderen.
Die van jou kan namelijk ook weer afwijken ten opzichte van de mijne.Succes en safe driving
4 januari 2010 om 18:52 #17582164hallo jraaf,
Bedankt voor je reactie.
Die stekker die jij laat zien hierboven, is dat de stekker die je in je originele stekker van je autoradio steekt en waarop je vervolgens gewoon weer je standaard radio aansluit?
Ik bedoel het geval: Ik demonteer mijn huidige autoradio, haal de stekker(s) eraf. Vervolgens stop ik die in een koppelstekker, en op die zelfde koppelstekker kan ik de nieuwe(ISO) radio op aan sluiten?
Ik hoor het graag,
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 18:53 #17582165idd
jij moet een verloop hebben van mini-iso naar normaal iso .
en een inbouw frame om van dubbel din naar enkel din te gaan
en vergeet je antenne adapter niet
4 januari 2010 om 18:57 #17582166Ik heb jullie reacties nog eens goed gelezen
Bedoelen jullie misschien dat als ik mijn originele radio demonteer, ik dan naar die stekker moet kijken(niet naar de radio), en dat die stekker(die ik losgekoppeld heb) direct in mijn nieuwe (kenwood) autoradio zou moeten kunnen.
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 18:58 #17582167nee dat werkt niet,zoals ik net vertel zo moet het
4 januari 2010 om 19:00 #17582168even een aanvulling,je zegt mijn vectra uit 2003
volgens mij heb je al normaal iso erin zitten
of heb je mini iso
4 januari 2010 om 19:07 #17582169origineel gepost door 14XE
nee dat werkt niet,zoals ik net vertel zo moet hetIDD, Radio eruit, goed naar de originele aansluiting kijken en daarvoor een verloop kopen die naar je nieuwe radio gaat die dan uiteraard merk en type gebonden is.
Safe driving Jurgen
4 januari 2010 om 19:22 #17582170Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties, het wordt me steeds duidelijker:
Dus ik moet kijken of ik ISO- of mini-ISO-stekker heb als ik mijn originele radio afgekoppeld heb.
Vervolgens moet ik een ISO- of een mini-ISO verloopstuk kopen wat allebei merkgebonden is.
Heb je voor bediening van je stuurwielknoppen ook weer speciale stekkers/verloppstekkers nodig?
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 19:28 #17582171origineel gepost door evertfisherman
Hallo allemaal,Bedankt voor de reacties, het wordt me steeds duidelijker:
Dus ik moet kijken of ik ISO- of mini-ISO-stekker heb als ik mijn originele radio afgekoppeld heb.
Vervolgens moet ik een ISO- of een mini-ISO verloopstuk kopen wat allebei merkgebonden is.
Heb je voor bediening van je stuurwielknoppen ook weer speciale stekkers/verloppstekkers nodig?
mvgr,
Evert.
Yep, ik heb er een kabel tussen zitten die voor de vec C1 is naar mijn Kenwood. Waar je dus op moet letten bij de aanschaf van je nieuwe radio is of deze stuurbedieing ondersteunt en of ze deze ook leveren voor de opel vec C1. Dit kan ieder radio bob je vertellen.
Safe driving Jurgen.
4 januari 2010 om 19:41 #17582172Hallo Jurgen en anderen,
Ik heb inderdaad al op de website van pioneer gekeken en een lijst geraadpleegd welke per model weergeeft of er stuurwielbediening wordt ondersteund en externe schermen enzo, ik heb daar niet kunnen zien of het voor een vectra C1 kan.
Jurgen: Jij hebt dus ook meerdere autoradio’s onderzocht, geprobeerd en dus geconcludeerd dat jouw kenwood de enige was die compatibel was voor vectra C1?
mvgr,
Evert.
4 januari 2010 om 19:44 #17582173Zit die kabel(s) voor je stuurwielbediening geintergreerd in de stekker of is het een aparte stekker/kabel?
4 januari 2010 om 19:45 #17582174als jij iso hebt heb je geen verloopkabel nodig,99% van alle aftermarketradio’s hebben een iso kabelset
heb jij mini iso,dan moet je wel een verloop naar iso hebben.
4 januari 2010 om 19:46 #17582175origineel gepost door evertfisherman
Zit die kabel(s) voor je stuurwielbediening geintergreerd in de stekker of is het een aparte stekker/kabel?verwerkt,als je de juiste koopt heb je geen andere verloopstekkers nodig,plug je hem direct in je auto en radio
als je dit alles niet weet kan het verwarrend zijn
4 januari 2010 om 19:53 #17582176Het wordt me steeds duidelijker,
Op de website van kenwood kun je inderdaad je merk en model auto selecteren en dan kijken welke stekker daarbij hoort. (Hebben al die radio’s van kenwood dus eenzelfde type stekker voor de ingang?) Je kunt daar ook zien voor welke auto’s er stuurwielbedieningondersteuning is.
Bij Pioneer heb ik dit nog niet kunnen vinden
4 januari 2010 om 20:11 #17582177Op de site van kenwood zie je bij de autoradio’s(USB-receivers) rechtsboven staan(als je een radio aangeklikt hebt) of deze “Steering wheel control option heeft”.
Bij Pioneer op de site heb ik kunnen vinden:
Eerst je type radio selecteren, dan kenmerken aanklikken, dan naar beneden scrollen en connectivity aanklikken en dan zie je:
“Ingang voor draadafstandsbediening: Ja”
Ik denk dat ze hier stuurwielbediening mee bedoelen, of niet?
4 januari 2010 om 20:14 #17582178yep
4 januari 2010 om 20:22 #17582179inderdaad:
Draadafstandsbediening
De Pioneer autoradio kan via deze handige voorziening bediend worden met de bestaande afstandsbediening op het stuurwiel (Bron: Pioneer).
Gevonden op http://www.elektro.be/functions/lexicon.waarom met zon vaag woord vraag ik me dan af
4 januari 2010 om 20:37 #17582180omdat het een koppeling is met zo’n jack plugje,bedraad dus.
andere merken gebruiken infrarood,zoals kenwood
4 januari 2010 om 21:13 #17582181Dus en gaat een aparte kabel vanaf de stuurwielbediening als een jack-stekkertje de radio in?
4 januari 2010 om 22:35 #17582182Na een paar uur zoeken heb ik denk ik de goede kabel gevonden voor de cdr 2000 series (ik heb cdr 2005)
5 januari 2010 om 06:23 #17582183Dit is voor een parrot,hier heb je niks aan hoor
zoek eens op CA-R-PI 151
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.