Is Opel Astra G met distributieketting zeldzaam?

Forumindex Forums Modellen Astra Is Opel Astra G met distributieketting zeldzaam?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271589
    touro_louco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2011

      Hallo mensen,

      Ik ben al een tijdje op zoek naar een Opel Astra G hatchback 5 deurs met distributieketting (en het liefst met mistlampen, werkende airco, trekhaak en in het blauw), dus met de Z16XEP of de Z22SE, maar ik kan deze bijna niet vinden. Zijn deze auto’s zo zeldzaam of te populair? Heeft iemand nog tips, want ik heb zelfs al in Duitsland zitten zoeken, maar het valt niet mee.
      Ik zag wel eentje staan met een kapotte Z22SE motor (althans, liep nog op 4 cilinders, maar rookte, dus ketting(spanner) te laat vervangen gok ik), ik zag wel dat er een bedrijfje zit in Soest die dat doet, maar geen idee of laten reviseren/repareren de moeite is?

      #18282072
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Ik kan me niet herinneren dat een z16xep ooit in de astra geleverd is, volgens mij niet.

        Een z22se wel , en die zie je inderdaad niet zo heel veel. maar zeldzaam? Niet echt denk ik

        #18282073
        dennisnmgn88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2012

          Staan er toch zat (2.2) op internet zo te zien :O

          Ik weet niet hoe je zoekt, maar hoe minder je typt hoe meer er naar voren komt natuurlijk.
          Als ik zoek op Marktplaats naar een benzine Astra met het vermogen tussen 126-150 pk kom ik er aardig wat tegen.

          http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m914570016-opel-astra-2-2-16v-sport-edition-nieuw-staat-bj-2003.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false; (Staat al aantal jaar op MP, reden… geen idee…)

          http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m915383272-opel-astra-2-2-16v-sport-edition-ii-bj-2002.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18282071
          touro_louco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2011

            Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst alleen naar de 104pk XEP-uitvoering zocht vanwege het verbruik. Maar later zag ik dat de mensen uit de Z22SE ook een mooi verbruik weten te halen. Misschien dat ik te veel op blauwe kleur focus, dat ik ze niet goed tegenkom, nog maar eens kijken dan. Het probleem is ook een beetje dat ik eentje zoek met max 150.000 op de teller, maar dat is precies het onderhoudspunt voor de ketting (als ze die naar 10 jaar nog niet vervangen hebben), dus veel kans op een zeepert.

            #18282074
            touro_louco
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2011

              PS dennisnmgn88, een auto die meer dan een half jaar heeft stilgestaan is een drama, weet ik uit ervaring. M’n huidige auto had ook te lang stilgestaan, duurt lang voortdat je de condensproblemen met je verlichting, accupolen, CDV, trekhaak e.d. eruit hebt. Het is ook de reden dat ik de auto wel eens uitleen in de lente/zomer: beter voor het beestje als ie regelmatig rijdt en ik fiets graag, dus staat wel es tijdje stil.

              #18282075
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Z16XEP heeft ook geen ketting maar een riem.

                Is in de latere astra G’s wel geleverd(zie je heel weinig)

                Z22SE rijden er zat van(beter zoeken)

                #18282076
                dennisnmgn88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  @touro_louco wrote:

                  PS dennisnmgn88, een auto die meer dan een half jaar heeft stilgestaan is een drama, weet ik uit ervaring. M’n huidige auto had ook te lang stilgestaan, duurt lang voortdat je de condensproblemen met je verlichting, accupolen, CDV, trekhaak e.d. eruit hebt. Het is ook de reden dat ik de auto wel eens uitleen in de lente/zomer: beter voor het beestje als ie regelmatig rijdt en ik fiets graag, dus staat wel es tijdje stil.

                  Er zijn vele factoren die meespelen bij het stilstaan en het gevolg hiervan…. Staat hij binnen of buiten, word hij af en toe gestart of staat die inderdaad een half jaar geparkeerd onder een boom. Ik denk dat we die discussie ook maar niet moeten gaan voeren, dat kan bij elke auto anders zijn ;).
                  Zelfde geld eigenlijk voor de kilometerstand. Ik koop er liever 1 met 220.000 met complete onderhoudshistorie, als 1 met een ton zonder boekjes.

                  Als je echt niet boven de 150.000 uit wil komen, vraag ik me af waarom je graag een ketting wilt?
                  Als dat is om geld te besparen, kun je dan niet beter voor een versie met riem gaan?
                  Als je er dan 1 neemt is de kans groot (lees: hangt weer van dat onderhoudt af) dat deze al vervangen is. Als ik dan je verhaal bekijk, rij je niet heel erg veel met de auto. Is dit niet nog voordeliger voor je dan?

                  #18282077
                  touro_louco
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2011

                    De reden dat ik met een ketting wil, is dat ik verwacht dat ik binnenkort (weer) part-time werk heb in Amsterdam en dan is het veel KM rijden. Geen zin om elke 60.000 km weer in de garage te staan voor groot onderhoud. En bij bijna alle Astra G’s die je nu koopt vrees ik dat die wissel eraan zit te komen, omdat het interval met plastic geleiders 60k i.p.v. 90k is en je dus zo aan de beurt bent. Dan maar liever een met ketting die net vervangen is. Maar je moet dus niet misgrijpen omdat daarbij de kleppen ook gesteld moeten worden, ook weer een dure hobbie (1K ofzo). Andere optie is misschien een Astra G met metalen geleiders waarvan de distri recentelijk is vervangen, maar ik weet niet hoe je nu precies uitvind bij welke Astra er nu metalen en bij welke er nu kunststof geleiders op zitten a.d.v. typenummer en kenteken, vandaar dat ik dan maar voor distriketting ga. Ik ben er nu achter hoe het zit, alleen de Poolse Astra Classic II (een “G-tje”) komt met een 105pk Z16XEP https://translate.google.nl/translate?sl=pl&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fpl.wikipedia.org%2Fwiki%2FOpel_Astra_G&edit-text=” onclick=”window.open(this.href);return false; Ik meende dus ergens gelezen te hebben dat die met een ketting is, maar ik zal mij wel vergist hebben met de Z14XEP..

                    #18282078
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      Is een ketting wel zo’n goed idee na de vele verhalen dat kettingen uitrekken??

                      #18282079
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Je kunt ook zoeken voor een astra G met Z12XE heeft ook een ketting. En is lekker snel :P.

                        #18282080
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          Haasje je bent me net voor…. die zijn pas zeldzaam en altijd met standaard achterspoiler.. :D
                          maar goed ten eerste als je veel km gaat maken waarom dan benzine? En ten tweede een z22se is niet zuinig ( check mijn onderschrift) het is wel een lekkere motor maar jij bent de eerste die ik hoor die een minpunt van deze motor ( de ketting) tot een pluspunt maakt. Ik zou gaan voor een 1.6 8 klepper: zat te vinden, betrouwbaar, zuinig, interval d riem van 120.000 en mocht ie vervangen moeten worden dan is dat een fluitje van een cent en goedkoop qua materiaal.

                          #18282081
                          touro_louco
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 May 2011

                            Ik wil niet hier mijn hele priveleven gaan posten, maar hou het er maar op dat ik niet zeker ben dat ik nog kan werken, ik moet dus rekening houden met twee scenario’s en verder rijd ik nogal wat vakantiekilometers met de auto en soms een caravan of aanhanger met huif (is dus wel eens een uitdaging met de motor die ik nu heb, dus 104pk+ is wel prettig). Als een ketting echt onzuinig is, kan iemand mij dan misschien vertellen hoe ik kan herkennen dat een Astra G afgeleverd is met metalen geleiders aan de distri?

                            #18282082
                            touro_louco
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 May 2011

                              @Haasje17 wrote:

                              Je kunt ook zoeken voor een astra G met Z12XE heeft ook een ketting. En is lekker snel :P.

                              Ja, als ie in Luxemburg van een berg af dondert zeker.. :D

                              #18282083
                              touro_louco
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 May 2011

                                @bart-gsi wrote:

                                Is een ketting wel zo’n goed idee na de vele verhalen dat kettingen uitrekken??

                                Da’s pas als ze ver over specs zijn dat dat een probleem is toch? Wat ik begreep is alles om de ketting heen eerder versleten (en dan bedoel ik niet het motorblok)..

                                #18282084
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  @touro_louco wrote:

                                  @bart-gsi wrote:

                                  Is een ketting wel zo’n goed idee na de vele verhalen dat kettingen uitrekken??

                                  Da’s pas als ze ver over specs zijn dat dat een probleem is toch? Wat ik begreep is alles om de ketting heen eerder versleten (en dan bedoel ik niet het motorblok)..

                                  Hmm geen ideee ik lees zo hier en daar wat over op dit forum…

                                  #18282085
                                  midnight black
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2011

                                    Het probleem met de ketting betreft de plunjer die middels oliedruk de spanner aangedrukt houdt. De geleiders zijn overigens van kunststof. In een lichtere en beter gestroomlijnde Astra loopt de z22se natuurlijk wel een stuk zuiniger dan in een Zafira (1op10 op korte stukjes).

                                    #18282086
                                    Opeltje17
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 January 2012

                                      @midnight black wrote:

                                      Het probleem met de ketting betreft de plunjer die middels oliedruk de spanner aangedrukt houdt. De geleiders zijn overigens van kunststof. In een lichtere en beter gestroomlijnde Astra loopt de z22se natuurlijk wel een stuk zuiniger dan in een Zafira (1op10 op korte stukjes).

                                      Ja en de te kleine olie sproeier!!! vanaf de modificatie gaat het al een stuk beter, maar blijf je kleine stukken rijden gaat de levensduur van je ketting hard achteruit.

                                      #18282087
                                      midnight black
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2011

                                        Ik weet het :cry

                                        #18282088
                                        Dolby
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 May 2008

                                          Ik kan je zeggen mijn gemiddelde is ook 1 op 10 in mijn Zafira. Maar kan wel zeggen dat het in de astra G. niet veel zuiniger zou worden. Als je een auto wilt hebben die op benzine moet rijden zou je toch denk ik meer hebben aan een 1.6 16V. Voldoende power en volgens mij redelijk zuinig.

                                          Maar als je veel km moet rijden neem dan een Astra G 2.0 DTI. Dat rijd geweldig en is lekker zuinig. OP de snelweg met sportief rijden haal je netjes 1 op 18KM. En binnendoor haalde ik 1 op 15KM.

                                          #18282089
                                          Opeltje17
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 January 2012

                                            Heb een astra G Z22SE station gehad, deze deed 1 op 12, ga je gas geven gaat ie wel naar de 1 op 9

                                            #18282090
                                            bart-gsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 July 2012

                                              een 8v motor heeft wel lekker koppel onderin de toeren… alleen de astra G met een 1.6 8v motor liep op de snelweg wel hoog in de toeren bij 120.. rond de 4000 toeren…

                                              #18282091
                                              Dolby
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 May 2008

                                                @Opeltje17, ik heb met mijn Zafira A Z22se met 18inch Irmscher sportstars zelfs een keer 1 op 14 gehaald. Maar dat was helaas maar 1 keer. :( Daarna zit ik gemiddeld 1 op 11 op snelweg en binnendoor gaat het al snel naar de 1 op 9.

                                                @Opeltje17 wrote:

                                                Heb een astra G Z22SE station gehad, deze deed 1 op 12, ga je gas geven gaat ie wel naar de 1 op 9

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.