Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › is inbouw x18xel ipv x18xe1 mogelijk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2012 om 16:53 #17249560
ik heb hier een auto staan met een x18xe1 motor en heb een x18xel motorblok staan.
is dat zo over te zetten en wat moet er eventueel aangepast worden.
het inlaatspruitstuk is al anders had ik gezien dus daar moet iets op verzonnen worden maar weet iemand of er nog meer verschillen zijn en hoeveel pk’s verschil zit er tussen deze 2 motoren?het is een 1.8 motorblok uit een astra coupe uit 2001
13 juni 2012 om 21:36 #18036419X18XEL????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bestaande Motorcodes:
C18XE: 1.8 16V bigblock 125pk
C18XEL: 1.8 16V bigblock 115pk
X18XE: 1.8 16V Bigblock 115pkX18XE1: 1.8 16V Smallblock 115pk
Z18XE: 1.8 16V Smallblock 125pk / 122pk
Z18XEL: 1.8 16V Smallblock 115pk14 juni 2012 om 07:01 #18036420@maatmuis wrote:
het is een 1.8 motorblok uit een astra coupe uit 2001
Die x18xe1 zal wel uit de Astra komen, maar een x18xe is daar nooit geleverd.
En inderdaad, zoals Willem al aangeeft, de X18XEL bestaat niet.14 juni 2012 om 07:10 #18036421? nu weet ik het even niet meer.
er staat namelijk geen type aanduiding op het blok. behalve dat er 21e in het gietijzer gegoten is.
hoe kan ik er nu achterkomen dan? ik kan namelijk ook geen foto’s bijvoegen hierzo om iets te verduidelijken.14 juni 2012 om 07:16 #18036422Hoezo kun je geen foto’s bijvoegen? Je kan ze bijvoorbeeld even uploaden op http://www.imgur.com en dan de link hier posten :)
14 juni 2012 om 10:33 #18036423op het d kadett forum gaat mij dat wel makkelijk af maar weet blijkbaar niet genoeg van computers om dat hier ook te doen :wtf
14 juni 2012 om 10:45 #18036424http://i.imgur.com/hMl7Eh.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/xak9vh.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/Y9eHRh.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/0l5u2h.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;op de hoop dat het goed gaat hier een paar links naar de foto’s die ik zojuist heb geplaatst op imgur
14 juni 2012 om 10:47 #18036425Is gelukt ja, ik zal ze even tussen tags voor je zetten:
14 juni 2012 om 10:49 #18036426Google:
(1.8 X18XE1 09158429)
Dat nummer wat erachter staat heb ik van je motorblok gepakt… Is het niet hetzelfde blok?!?https://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=09158429+opel&oq=09158429+opel&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=hp.3…825.10528.0.10732.13.13.0.0.0.0.2088.4568.8j8-1j1.10.0…0.0.9gHVtBLp7Xc&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=e4b51e9af502c05d&biw=1280&bih=968″ onclick=”window.open(this.href);return false;
14 juni 2012 om 10:54 #18036427als dat zo is dan heb ik dus een 1600 staan :argue
en dan snap ik het bovenstaande van willem bijv. even niet want als ik zoek op google op x18xel krijg ik bijv. van gates echt wel een motorcode x18xel.
waarom bestaat bij hun die code nou wel??14 juni 2012 om 11:16 #18036428Het blok op de foto’s is volgens mij een x18xe1
Vergeet niet dat de 1 (één) lijkt op een l (L)
14 juni 2012 om 11:58 #18036429Het komt regelmatig voor dat de x18xe(l) word genoemd terwijl dit de X18XE1 is.
Nu is dat nummer op de foto enkel van de distributie steun.
De motorcode staat Op de rand bij het vliegwiel dus eigenlijk tussen de pijlstok en het vliegwiel in.
Maar nu kan dit nogsteeds een X18XE1 en Z18XE is het niet watn de inlaatpoorten zijn daarvan anders.
dus het kan enkel nog een X16XEL, Z16XE of zijn.
Heb je het inlaatspruitstuk toevallig ook nog?14 juni 2012 om 12:02 #18036430Oja blok van de foto is wel te wisselen met een x18xe, bak en ophangpunten kun je behouden. Enkel zul je inlaat ecu en uitlaat moeten vinden voor een X16XEL of Z16XE.
15 juni 2012 om 06:32 #18036431ik ben zelf ook bang dat het een x16xe1 is.
balen uiteraard want hij is als een 1.8 aangeschaft en nu is het niet 1 2 3 over te bouwen.
inlaatspruitstuk is gedemonteerd omdat ik vermoede dat daaronder het type nr af te lezen zou zijn. gasklephuis – ecu ed heb ik er niet bij.ik denk dat de astra binnenkort zo te koop gezet wordt zonder blok want ik ben er een beetje veel flauw van geworden
15 juni 2012 om 07:37 #18036432X16XE1???????
Ook die bestaat niet, wel een X16XEL.15 juni 2012 om 09:17 #18036433vanmorgen even tussen peilstok en vliegwiel gekeken.
na een boel roest weg geborsteld te hebben zag ik idd een x16xel staan.
nu is mijn volgende vraag uiteraard wat ik allemaal moet aanpassen om die erin te hangen.
ecu en gasklephuis moet ik sowieso halen maar zijn bijv. de stekker aansluitingen en kabelboom gelijk aan een x18xe1 en hoe zit ik eventueel met de brandstofpomp ed?
wie weet hier antwoord op want ik wil toch graag die auto weer rijdend hebben.15 juni 2012 om 09:34 #18036434Ophangpunten brandstofpomp en dergelijke zijn gewoon gelijk. Bedrading van de ecu en de ecu zijn volgensmij wel anders. maar als je de complete motorboom hebt aan je motorblok en de ecu van deen x16xel met transponder en dergelijke is het wel te doen. Uitlaattraject van de 1.6 en 1.8 zijn gelijk in en uitlaatspruistuk zijn wel verschillend.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.