Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Is hier iets aan te doen?
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 januari 2017om 12:40 door DeNnZ.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2017 om 22:26 #18336589
Hallo allemaal,
Inmiddels rij ik alweer bijna een maand naar bijna volle tevredenheid rond in mn Insignia ST MY2014.
Er zijn wat puntjes waar ik graag wat aan gedaan zou willen hebben en wellicht kunnen jullie mij helpen om te vertellen of, en eventueel hoe, ik deze punten kan aanpakken.
De volgende dingen vallen mij op:-Elke keer als ik mijn cruise control verzet, mn ruitenwisser aanraak, etc etc etc, verschijnt er een vreselijk irritante beeldvullende info melding in mn Drivers Information Center (het rechthoekige display tussen mn toerenteller en snelheidsmeter). Ik hoef er echt niet telkens van op de hoogte gebracht te worden dat ik mn cruisecontrol van 80 naar 82 km/h heb gezet of dat mn regensensor actief is om vervolgens dezelfde melding met ‘Weigeren’ weer te kunnen sluiten!?
Kunnen deze info popups niet uitgeschakeld worden?-Ik heb het keyless entry & start systeem. Nu, s’winters, wil het nog weleens voorkomen dan we onze autoruiten moeten krabben… Ik open mn auto keyless (de sleutel blijft lekker warm in mn zak zitten) en start de auto om mn stoelverwarming en ruitverwarming aan te zetten… vervolgens stap ik uit en doe ik het portier dicht om te gaan beginnen met krabben. Vervolgens merkt mijn auto op dat de motor loopt maar dat de sleutel zich niet meer in de auto bevindt, deze zit tenslotte nog warmpjes in mn zak… dus terechte paniek en mn auto begint direct 3 maal te claxoneren en er verschijnt ‘Geen sleutel gedetecteerd’ (of iets dergelijks) in het display…
En tja, dit is nogal storend om half 5 s’ochtends in de straat…….
Is deze waarschuwing niet uit te schakelen?-Alle opbergvakken voor de bestuurder, bij de linker knie en in het middenconsole (die met de omhoogklappende deksel), zijn ontzettend slecht geplaatst.
Die bij de linker knie gaat niet helemaal open als ik achter het stuur zit, het bakje komt tegen mn knie aan en opent daardoor slechts maar een klein stukje, ik vermoed dat dit niet op te lossen is zonder dat mn been vanaf mn bovenbeen gëamputeerd hoeft te worden helaas dus… Maar dan het grote opbergvak van het middenconsole, de deksel (tevens arm steun) klapt bij mij slechts alleen tot verticale stand open en geen centimeter verder, dit resulteert in het feit dat ik met mn rechter elleboog tegen de klep kon en daardoor met mijn hand niet normaal in het vak kan reiken om er iets uit te halen, ik moet dus met m’n linker arm over mn borst het vak in om erbij te kunnen. Hebben anderen dit probleem ook?
Bij mijn vorige auto (een Skoda Superb) klapte de armleuning helemaal achterover zodat je normaal bij het vak kon. Wellicht is er bij deze auto ook een modificatie mogelijk?Misschien zijn sommige dingen nogal mierenneukerig, maar je wilt natuurlijk zoveel mogelijk plezier hebben aan je auto
Alle hulp wordt gewaardeerd!
11 januari 2017 om 10:07 #18336602Eh… Dat zijn wel veel structurele dingen die je aangepast wilt hebben zeg.
Mijn tip? Een reciprozaag met een fijn getand zaagblad. Een met een accu is wel zo makkelijk als je gaat zagen in een krap auto interieur.
11 januari 2017 om 12:40 #18336603Volgens mij zijn de eerste twee punten iets softwarematigs, volgens mij is dat niet heel erg structureel, toch?
Het is toch vreemd dat als je de auto even uitstapt om te gaan krabben, de auto direct begint met claxoneren?
En worden anderen dan niet gek van alle meldingen die om de haverklap verschijnen op het display?De armsteun, ja ik snap dat dat een structureel probleem is, maar ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben die dit ondervindt.
Dus wellicht is er hier al iemand die weet hoe je het kan oplossen…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.