Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Is het noodzakelijk aandrijfas te vervangen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2015 om 16:15 #17270434
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop eigenlijk wat informatie te kunnen verkrijgen :)
Ik heb een oud Opeltje uit 96′. Rijdt als een tierelier en is ook nog erg zuinig! Ben er erg blij mee, ook al ziet ie er niet zo best uit :P
Ik hoor al een aantal maanden, wanneer ik mijn stuur helemaal naar links draai een soort schavend geluid/pok pok pok. Alsof er een knikker tussen zit ofzo. Ik ben pas geleden nog bij een garage geweest voor mijn remmen en toen heb ik dat gevraagd en even uitgelegd. Ik vroeg hem of het gevaarlijk is om er mee door te blijven rijden. Hij zei dat het geen kwaad kon, maar als het écht heel erg zou worden dat ik dan wel even terug moest komen.
Nu heb ik er een beetje mijn twijfels over, omdat het gewoon best wel ‘eng’ aan voelt.
Ik weet wat een aandrijfas kost. En als ze aan beide kanten vervangen moeten worden, komen de kosten hoger uit dan de waarde van m’n auto zelf :PNu de belangrijkste vraag: Kan het écht geen kwaad er mee door te rijden? :oops: Zo nee, hoe lang zou het dan nog mee kunnen?
Of moet ik alvast opzoek gaan naar een nieuw Opeltje?
Alvast erg bedankt!
6 februari 2015 om 16:23 #18272324Welkom,
Ergste wat er kan gebeuren is dat de homokineet stuk gaat, en de auto niet meer aan drijft.
Maar als je nou eens bij de sloop ging kijken, daar zullen ze niet de wereld kosten en vervangen is een eitje.
6 februari 2015 om 16:31 #18272325Dank! Nou, ik ben een vrouw die totaal geen verstand heeft van auto’s. Dus dat vervangen kan ik sowieso al niet. En ja, misschien kan ik langs de sloop gaan. Maar hoe ziet zo’n ding eruit? :P Hoe hoort er uit te zien? Voordat ik iets koop wat bijv. niet zo best is :P Je weet het maar nooit
Haha
6 februari 2015 om 18:45 #18272326Ja dan wordt het lastig idd, misschien dat er een forum lid is die je kan helpen, weet niet uit welke regio je komt?
6 februari 2015 om 19:14 #18272327Waar zit je in de buurt, vast wel iemand die je kan helpen.
Gebruikt asje pakken is het voordeligst.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 februari 2015 om 20:01 #18272328Ik kom uit Utrecht.
7 februari 2015 om 20:50 #18272329Ik weet niet of iemand in die buurt je kan helpen, anders kunnen wij dat wel voor je doen eventueel.
Zit in Berkel en Rodenrijs (Rotterdam Airport.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2015 om 22:12 #18272330wat je nodig hebt zal er ongeveer zo uit zien
deze foto is willekeurig van google dus je zult bij de sloop je merk en type van je auto door moeten geven en of je de linkse of de rechte nodig hebt aangezien de lengte daarvan vaak af kan wijken omdat ze dan maar op 1 manier passen en dat zij met deze info het juiste onderdeel voor je auto kunnen zoeken op hun terrein
waar je voor moet kijken bij de assen is dat er geen scheuren in de rubber stoefhoezen zitten en dat er geen vet langs de assen loopt
als dit niet het geval is dan heb je een goede 2de handsje..
mvg tim
ik ben van tilburg maar ben niet vies van een middagje me handjes vuil maken hihi8 februari 2015 om 12:41 #18272331Oh! Bedankt! Dan ga ik van de week langs de sloop. Met wat voor prijs moet ik dan rekening houden?
8 februari 2015 om 15:16 #18272332@Skez wrote:
Oh! Bedankt! Dan ga ik van de week langs de sloop. Met wat voor prijs moet ik dan rekening houden?
Geen idee.. Is vooraf niet te zeggen.. Iedere sloop hanteerd eigen prijzen.. Maar elke prijs daar kan onderhandelbaar zijn.. Althans bij de sloperij bij mij in de buurt wel..
11 februari 2015 om 00:40 #18272333@skez.. is het nog gelukt met de as op de sloop??? aangezien je zelf aan gaf dat je niet veel verstand had van autos…
11 februari 2015 om 03:04 #18272334Ik heb dat ook gehad met een auto. Garage beweerde aandrijfas. Mooi, die vervangen maar geluid was er nog, andere kant dan ook maar. Toen ik de auto weer ophaalde bleek het geluid er nog te zijn. Conclusie, dan is het je differentieel….. dure grap werd me verteld.
Om lang verhaal kort te maken, iemand in Afrika rijdt nu rond met 2 hele nieuwe aandrijfassen. Laat even goed uitzoeken of en welke aandrijfas het is. Want anders maak je net als ik een hoop kosten en werk voor niks.
Ik had nooit zo op die garage moeten vertrouwen, maar dat is achteraf praten.
11 februari 2015 om 06:25 #18272335@Banjerrr wrote:
Ik heb dat ook gehad met een auto. Garage beweerde aandrijfas. Mooi, die vervangen maar geluid was er nog, andere kant dan ook maar. Toen ik de auto weer ophaalde bleek het geluid er nog te zijn. Conclusie, dan is het je differentieel….. dure grap werd me verteld.
Om lang verhaal kort te maken, iemand in Afrika rijdt nu rond met 2 hele nieuwe aandrijfassen. Laat even goed uitzoeken of en welke aandrijfas het is. Want anders maak je net als ik een hoop kosten en werk voor niks.
Ik had nooit zo op die garage moeten vertrouwen, maar dat is achteraf praten.
kan iedereen overkomen… maar je kan ook de speling in je aandrijfas testen.. auto op de krik zetten de as vast houden en dan je wiel voor uit en achteruit draaien.. als daar geen speling op zit dan je wiel met beide handen vast pakken en dan van je af schudden en kijken of daar speling op zit.. zo test je speling op de wiellagers omdat die konisch zijn… en als het daar niet in zit weet je dat er wat met je diffrentiëel aan de hand is… … als ik het zo goed formuleer… als ik iets fout heb.. please tell me.. ook voor mij een leer
11 februari 2015 om 07:15 #18272336@bart-gsi wrote:
@skez.. is het nog gelukt met de as op de sloop??? aangezien je zelf aan gaf dat je niet veel verstand had van autos…
Hey! Ik ben nog niet geweest. Lig met koorts en griep op bed. Ik ga sowieso nog even langs de garage, en dan vraag ik wel aan hun of zij contact op willen nemen met de sloop. Hebben ze al eens eerder gedaan voor m’n stoel en nog wat enkele andere dingen. Ik denk dat dat misschien toch het beste is.
11 februari 2015 om 14:40 #18272337@Skez wrote:
@bart-gsi wrote:
@skez.. is het nog gelukt met de as op de sloop??? aangezien je zelf aan gaf dat je niet veel verstand had van autos…
Hey! Ik ben nog niet geweest. Lig met koorts en griep op bed. Ik ga sowieso nog even langs de garage, en dan vraag ik wel aan hun of zij contact op willen nemen met de sloop. Hebben ze al eens eerder gedaan voor m’n stoel en nog wat enkele andere dingen. Ik denk dat dat misschien toch het beste is.
ok beterschap… ja kun je doen.. dan is dat ook redelijk snel op gelost..
28 februari 2015 om 14:25 #18272338Ja, het is inmiddels gelukt hoor! Bij de sloop langs geweest en waren nog vrij nieuw. De garage heeft ze erop gezet.
Ik was €60,- voor de aandrijfassen kwijt en €25,- voor het erop zetten! Bedankt voor alle reacties.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.