Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2007 om 19:48 #17206351
Zoals de titel zegt: Ik kan goedkoop aan een goed 2.8liter (2.8E) 6 cilinderblok komen. valt zoiets in te bouwen in een C-kadett?
Ik weet dat zowiezo de pan onderop verbouwd moet worden, maar wat nog meer? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
En hoe zit het met de versnellingsbak? Zijn er hier ook 4bakken voor te koop? of past bijv een manta 4cil (1900cc) 4 bak hierachter?
11 december 2007 om 19:59 #17370783:hmmz er heeft een tijdje een citi te koop gestaan op mp met een 2.8 onder de kap
11 december 2007 om 20:35 #17370784voor zover ik weet kun je die 4 bak gebruiken
als je de originele bak en aandrijfas gebruikt (as niet inkorten) dan moet je je neus verlengen anders moet je je schutbord aanpassen“goedkoop” wil zeggen dat je er geen keuring voor wilt voor op de openbare weg??
Omkeuren naar 6 cilinder is hier en daar al besproken
kost ca 1000 euro. (RDW):hmmz11 december 2007 om 20:40 #17370785gewoon niet aan beginnen veel te zwaar voor de vooras plus je hebt geen ruimte, of je moet heel je tunnel gaan verbouwen plus wat daarna nog bij komt in het trakjekt daarachter.
bouw gewoon een goede 2.4 in veel makkelijker.11 december 2007 om 21:02 #17370786hmm dat is wel jammer. Dat ding zou mij in principe echt niet veel kosten. keuring ja…een 2.4 inbouwen is eigenlijk ook niet toegestaan als er 1200cc op kenteken staat….electrofan vormt ook geen probleem om aan de voorkant ruimte te winnen.
maar dan blijkt het dus inderdaad de achterkant te zijn die problemen gaat geven. Dat is erg jammer
11 december 2007 om 21:43 #17370787als je hem op de normale plaats zou inbouwen steekt de boel er voor uit:D
11 december 2007 om 22:21 #17370788Origineel gepost door kadett-c-coupe
voor zover ik weet kun je die 4 bak gebruiken
als je de originele bak en aandrijfas gebruikt (as niet inkorten) dan moet je je neus verlengen anders moet je je schutbord aanpassen“goedkoop” wil zeggen dat je er geen keuring voor wilt voor op de openbare weg??
Omkeuren naar 6 cilinder is hier en daar al besproken
kost ca 1000 euro. (RDW):hmmzvan 1.2 naar 2.0 ook rond de 1000 euro ;)
11 december 2007 om 22:36 #17370789of je keurt hem niet om, mag niet maar ja…niemand die het echt ziet hoor…
11 december 2007 om 22:39 #17370790totdat je in een politiecontrole zit
11 december 2007 om 23:00 #17370791Origineel gepost door Jigsaw
totdat je in een politiecontrole zitwel nee man schij uit ze weten er geen drol van, maar je moet niet zo gaan staan doen als die lul met die golf afgelopen zondag in wegmisbuiker pfff
11 december 2007 om 23:02 #17370792Als je toch voor 6 gaat en power wilt pak dan een C30NE als 6 cilinder en geen 2.8E met 165pk (werkelijkheid zal zo,n 2.8L rond de 155pk hebben Opel overdreef vroeger wat met het vermogen) dan kun je net zo goed een 2,4 of OHC 16V inbouwen niks omkeuren minder gewicht op de vooras,en je hoeft geen chassie veranderingen aan te brengen.
Maar goed das mijn mening.
17 december 2007 om 18:36 #17370793Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
Alleen omdat het een 16v was….
Heb de aflevering vorig jaar gezien.
Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”Mvg Stefan
17 december 2007 om 21:16 #17370794Origineel gepost door Alienbliep
Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
Alleen omdat het een 16v was….
Heb de aflevering vorig jaar gezien.
Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”Mvg Stefan
denk je dat een blaascontrole agent et verschil hoort/weet tussen een 4 of 6 cil?
17 december 2007 om 21:27 #17370795Ik ken wel een cyti waar een 6 pitter in ligt, maar de motor komt een heel stuk naar binnen, een Rover V8 past beter wat ruimte betreft.
10 november 2009 om 17:20 #17370796origineel gepost door boyanka
:hmmz er heeft een tijdje een citi te koop gestaan op mp met een 2.8 onder de kapouwe topic maar die city heb ik en nu legaal op 6 cil:P
10 november 2009 om 18:03 #17370797AnoniemLid sinds:
1 January 1970kom maar op met de :kewlpics
dan:thumbup:thumbup10 november 2009 om 19:11 #17370798Topic uit de motteballen :)
10 november 2009 om 23:14 #17370799rdw keuring kost €50,= incl wegen
11 november 2009 om 05:06 #17370800origineel gepost door voederbiet
Origineel gepost door Alienbliep
Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
Alleen omdat het een 16v was….
Heb de aflevering vorig jaar gezien.
Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”Mvg Stefan
denk je dat een blaascontrole agent et verschil hoort/weet tussen een 4 of 6 cil?
De gemiddelde agent kan niet eens zijn snelheidsmeter lezen :P
30 november 2009 om 18:59 #17370801origineel gepost door louwe 16 klepper
kom maar op met de :kewlpics
dan:thumbup:thumbupik heb die ouwe van erik romijn en ik heb hem laten omkeuren alleen niet naar 2,8 maar naar c30ne:P
heb zo geen foto s van onder de kap.zo mooi is hij daar nie gewoon tunnel uitgezaagt kachel verplaatst niks spectaculairs.van de buitenkant wel een foto:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.