Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Is gloeibougie nu kapot??? astra h station 1.3cdti 2007
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2016 om 10:44 #17277289
Goedemorgen. Zojuist is mijn auto bij de garage neergezet en ik kreeg het volgende te horen.
Hij heeft alle gloeibougies doorgemeten en 1 had een kleine afwijking (een iets mindere waarde).
Betekent dat dat deze dan echt kapot is?
Had namelijk foutcode ECN 68302. Nu wil hij ze alle 4 wel vervangen, maar we weten niet zeker of dat de oplossing is.
Iemand nog advies/tips ?
Thx.11 juli 2016 om 10:52 #18322657Handig als er ook bij staat om wat voor opel het gaat….
11 juli 2016 om 10:55 #18322658Astra h station 1.3cdti bouwjaar 2007
11 juli 2016 om 11:13 #18322659foutcode is idd voor een kapotte gloeiplug ( foutieve of geen communicatie tussen gloeiplug en ECU)
sommige vervangen er 1.. maar als ze er allemaal net zo lang in zitten zullen ze ook alle 4 net zo lang versleten zijn… dus dan is vervangen van 4 beter dan dat je straks nog 3 keer terug moet komen voor de andere 3.. wat uiteindelijk meer zal kosten..ik weet niet precies welke motorcode je hebt.. wellicht dat een andere lezer van dit topic dat kan zeggen..
maar dit is een link voor een originele gloeiplug
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/gloeibougie-opel-agila-astra-corsa-meriva-tigra-y.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
de prijs valt opzich mee voor 4 stuks… dus ik zou dan voor 4 gaan.. en kijken of je aan de garage kan vragen of hij die wil monteren.. of dat je er zelf aan begint… ( met genoeg WD40 want ze kunnen best wel vast zitten)
is opzich best makkelijk bereikbaar… probleem is dat na een tijd er best wel een risico is dat ze afbreken en je ze uit moet boren en voor dat geld is het beter het risico voor de garage te laten i.p.v. voor jouw11 juli 2016 om 11:19 #18322660De garage rekent hier 28,- per stuk dus dat zit dicht bij deze prijs.
Dan laat ik hem ze gewoon leveren.
Maar klopt het idd dat er dan 1 kapot is? Dacht namelijk dat bij het kapot zijn hij een hogere waarde aan moest geven ipv lager.
Dit kwam overigens pas naar voren toen ze warm waren.11 juli 2016 om 11:25 #18322661dat is bij weerstand meten…. bij een hogere weerstand is er slijtage of een breuk.. zoals je kan meten bij bijv. bougiekabels.. ik weet niet of dat ook zo werk bij gloeipluggen
11 juli 2016 om 11:58 #18322662Update: Degene met de afwijkende waarde is vervangen. Daarna hebben ze proefgereden en melding kwam niet meer terug.
Toen de overige 3 ook vervangen.11 juli 2016 om 12:01 #18322663dat is snel…
11 juli 2016 om 12:08 #18322664Ja idd. Nu even afwachten of de melding ook echt weg blijft natuurlijk.
Nu hoorde ik dat mogelijk het regenereren niet meer automatisch kon (voordat deze bougies vervangen waren)
Gaat hij nu automatisch weer regenereren of moet ik dat laten doen?
gr Mark11 juli 2016 om 12:11 #18322665zou die automatisch moeten doen.. maar manueel kunnen ze dat ook uitvoeren.. laptop met tech 2 of als het daarmee lukt opcom eraan en dan zelf activeren…
11 juli 2016 om 12:15 #18322666ok, bedankt.
Om de hoeveel km gaat ie dat eigenlijk doen en hoe merk ik dat? (of kan ik het controleren)
Wil het namelijk iet afbreken als dat bezig is.11 juli 2016 om 12:20 #18322667bepaalde km interval weet ik zo niet..
met opcom kun je `m zelf activeren..
dit is een voorbeeld van wat opcom met regenereren doen..
https://www.youtube.com/watch?v=II3Oy2Olf60&t=0s” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.