Is er niemand verder die een lid ff wil helpen met een vec v

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Is er niemand verder die een lid ff wil helpen met een vec v

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    aapje1963
    Deelnemer

Oplossing jawel voor het centrale vergrendeling gebeuren opel vectra 2005

Ik had van een forum lid (dealer) al hulp deze teste voor mij een aantal auto’s met sleutels……op slot doen…en kijken of de andere deuren meegaan…

dit was zijn antwoord gister…:

Beste,

Ik had vandaag een vectra uit 06 en trof het volgende:

Als je de auto met de sleutel op slot zet gaat alleen het bestuurdersportier op slot. Als ik de sleutel vast
      hield gingen de ramen niet dicht en de spiegels klapte ook niet in.

Ik ben er verder ingedoken en kwam tot de conclusie dat de auto die ik afgelopen week geprobeerd had een overjarige
      was (04) en dat vanaf 05 de werking van de cpv veranderd is. Vanaf 05 zijn er namelijk een aantal comfort functies
      en die reageren door het openen met de afstandsbediening, dus niet met de sleutel.
      Dit is de reden waarom het niet meer werkt op je portier. Je kan nu namelijk instellen dat je deur op slot gaat als je gaat
      rijden metde auto afhankelijk van de sleutel en nog een aantal dingen.(afhankelijk van de opties van de auto).
      ==========================================

Vandaag zou dus mijn vec voor wat dingetjes in de garantie ff naar de dealer gaan, en ik kreeg een splinter nieuwe Astra mee…ff wennen een vectra is toch anders…..niets afdoende aan de astra.

Ik heb de astra die CV via de Ab in sleutel had gelijk geprobeerd op slot te doen met de sleutel, en wel hetzelfde alleen de bestuurders deur ging opslot de rest gelijk mijn vectra niet..

dit gaf me wel een rust gevoel, als het zo is OK, maar als ze het niet willen maken en ,,,mij bv voor de domme willen houden is natuurlijk minder..

De chef werkplaats vertelde ook hetzelfde verhaal voor ik mijn ervaring van de astra vertelde, die was splinternieuw geen 1000 km.

Het is dus zo als ook de topgever boven al zei de auto’s van 2005 (bepaalde maand) zijn aangepast en zijn er in het CV dingen veranderd..
      Waarom???? geen idee, wat zal het opleveren, maar goed..

We weten het dus..er kunnen wel vectra’s van 2005 zijn die wel werken met sleutels…..hoe en waarom, deze kunnen ergens gestaan hebben als opslag en op kenteken gezet zijn 2005 vandaar dat er zijn die het wel met sleutel doen en andere niet…
      Het houd nu op, komt eigenlijk nooit voor…met sleutel opslot doen….maar ik teste het weer ff…

Ze hebben gelijk het sterretje ff gemaakt in de voorruit, gratis garantie….maar dat is best netjes zeg,,,ziet het echt bijna niet….

Top dus

auto weer helemaal klaar….

en topic klaar dacht ik zo

Nick-GSI
      Deelnemer

Is het ook niet te programmeren met de tech 2? Als ik van de week een C in de werkplaats heb dan zal ik ff met de tech de opties van de cv nalopen, kijken of er iets te programmeren valt.

aapje1963
        Deelnemer

Het moet dan wel een vectra van 2005 zijn,,,en niet een die al eerder op stalling gestaan heeft en in 2005 op kenteken …gezet is

Misschien hebben mijn electronische klapspiegels er wel mee te maken

Verder met de AB van sleutel werkt wel alles….
          En 2x op het opslot knopje AB werkt ook niet meer, wil dit werken moet er nu alarm in…

Groet

Arnold

speaker
          Deelnemer

nogmaals de vraag: Waarom met de sleutel op slot doen???
            Ik gebruik de sleutel alleen om te starten !
            Nadeel van met de sleutel openen en sluiten is dat je toch krasjes krijg op je hendel !

Anoniem

ik zit hier het eens even te lezen

maar zoiets heb ik dus met de rechter achter deur
              als ik de deuren op slot wil doen dan gaat alles op slot behalve de rechter achter deur niet , wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?
              soms doet die het ook wel maar 9 van de 10x gaat die gewoon niet opslot en moet hem dan met de hand op slot drukken :s

Groet VectraB16V

wim-v6
              Deelnemer

origineel gepost door VectraB16V

als ik de deuren op slot wil doen dan gaat alles op slot behalve de rechter achter deur niet , wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?
                soms doet die het ook wel maar 9 van de 10x gaat die gewoon niet opslot en moet hem dan met de hand op slot drukken :s

Groet VectraB16V

Controleer de bedrading die van carroserie naar deur loopt op breuken, is dat in orde:

Je kan je slot motor demonteren, en en werkelijk laten verzuipen in de WD40, dan gaat ie het vaak weer goed doen.

Mocht dat niet meer baten

Vervang slot motor maar.

Kijk wel welk nummer en 2 lettercode erop staat.

Willem

Anoniem

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door VectraB16V

Groet VectraB16V

Controleer de bedrading die van carroserie naar deur loopt op breuken, is dat in orde:

Je kan je slot motor demonteren, en en werkelijk laten verzuipen in de WD40, dan gaat ie het vaak weer goed doen.

Mocht dat niet meer baten

Vervang slot motor maar.

Kijk wel welk nummer en 2 lettercode erop staat.

Willem

Thnx voor je bericht en zal het eens bekijken als ik me me andere probleem met me demper verholpen heb anders ben ik met teveel dingen bezig en dan komt het vast niet goed :)

maar iig bedankt en zal er zeker iets mee doen :thumbup

GTS Power
                  Deelnemer

origineel gepost door aapje1963
                    De vectra..heeft Ab via sleutel..
                    Maar ik ben gewend dat je de auto ook met sleutel opslot kan draaien en alle deuren en benz klep gaan opslot dan ff houden en gaan ramen vaak nog ff dicht.

Als ik mijn vectra GTS 2.2 van 2005 met sleutel opslot doe, gaat alleen de bestuurders deur op slot, andere blijven open benz deksel ook dus.
                    Ik heb de volgende manier ook geprobeerd in de bestuurders deur op de alles sluiten knop drukken en dan snel deur dicht maar nee alles springt weer open
                    Toen met deurgreep uitgetrokken en zo dicht, hetzelfde alles gaat weer open dus zo werkt het niet, dealer zei dat dit de manier wel eens kon zijn namelijk….dus ik wil beslagen ten ijs komen.

De dealer zoekt het dus uit

Vrijdag gaat de auto er naar toe.
                    Ik zelf wil het eigenlijk liever van een paar mensen met een vectra 2005 (eerdere jaartallen schijnen anders…of wel te gaan 2005 is er iets veranderd met de cv..
                    Gaat de auto bij jullie wel opslot met sleutel..

Wel zo handig als de batterij eens opeens leeg is

sorry ik heb deze vraag al eerder gesteld,,,,

Willen een aantal mensen AUB mij helpen en ff proberen met hun vectra en hun beleving hier melden…

Naar mijn idee moet de auto in nood met sleutel op slot kunnen.

Ik denk dat er in de bestuurders deur iets niet werkt, ik weet niet wat, maar iets wat de cv aanzet tot opslot gaan en openen..met sleutel

thx alvast

arnold

ik las op een ander forum dat je 2x de auto moet sluiten met je sleutel,dus 2x draaien.

succes:thumbup

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.