Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Is er niemand verder die een lid ff wil helpen met een vec v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2009 om 22:26 #17211601
De vectra..heeft Ab via sleutel..
Maar ik ben gewend dat je de auto ook met sleutel opslot kan draaien en alle deuren en benz klep gaan opslot dan ff houden en gaan ramen vaak nog ff dicht.Als ik mijn vectra GTS 2.2 van 2005 met sleutel opslot doe, gaat alleen de bestuurders deur op slot, andere blijven open benz deksel ook dus.
Ik heb de volgende manier ook geprobeerd in de bestuurders deur op de alles sluiten knop drukken en dan snel deur dicht maar nee alles springt weer open
Toen met deurgreep uitgetrokken en zo dicht, hetzelfde alles gaat weer open dus zo werkt het niet, dealer zei dat dit de manier wel eens kon zijn namelijk….dus ik wil beslagen ten ijs komen.De dealer zoekt het dus uit
Vrijdag gaat de auto er naar toe.
Ik zelf wil het eigenlijk liever van een paar mensen met een vectra 2005 (eerdere jaartallen schijnen anders…of wel te gaan 2005 is er iets veranderd met de cv..
Gaat de auto bij jullie wel opslot met sleutel..Wel zo handig als de batterij eens opeens leeg is
sorry ik heb deze vraag al eerder gesteld,,,,
Willen een aantal mensen AUB mij helpen en ff proberen met hun vectra en hun beleving hier melden…
Naar mijn idee moet de auto in nood met sleutel op slot kunnen.
Ik denk dat er in de bestuurders deur iets niet werkt, ik weet niet wat, maar iets wat de cv aanzet tot opslot gaan en openen..met sleutel
thx alvast
arnold
23 augustus 2009 om 16:20 #17514966Hey, gaat alleen je linkervoorportier ook eerst alleen op slot door 1 maal te klikke op de CV, en twee keer klikken de rest?
Dat had mijn C 2004 standaard. Heb ik om gezet naar alles in 1 keer dicht met de CV. Mocht je CV nog op 1 keer klikken, alleen linker voor portier dicht, staan… Werkt dat misschien ook handmatig zo, dus dan eerst zo zetten dat alles in 1 keer dicht gaat met 1 keer klikken op de CV.Anders zou ik het ook niet weten.
Safe driving Jurgen
23 augustus 2009 om 17:11 #17514967Niet echt wat ik bedoel, met de Ab van de sleutel werkt het inderdaad zo, het kan zelfs zo ingesteld worden dat de sloten bij bepaalde snelheid dichtgaan en weer open als je nagenoeg stil staat
(vectra 2005 gaat een keer drukken bestuurdersdeur open/2x drukken de andere deuren.
bij sluiten met cv, gaat met 1x drukken de boel op slot 2x drukken heeft 2005 niet,,(mechanisch diefstal lock)
Maar ik bedoel zonder de knopjes, stel je Ab baterij is leeg.Dan kun je bij de bestuurdersdeur met…puur sleutel de deur opslot draaien, als ik dit doe dan gaat alleen mijn bestuurders deur op slot!! Verder blijft alles verder open ook tankdop.
Dit lijkt me niet goed, je moet met sleutel de auto ook kunnen afsluiten, met tankdop erbij.
Dus sleutel naar rechts draaien en alle deuren en benz gaan op slot, zo lijkt het mij te horen..
Of ?????????????????????
23 augustus 2009 om 20:10 #17514968oh als ik het antwoord zou weten, zou ik het zeggen.
denk dat je er weinig aan hebt als ik onzin uit ga kramen ;) (zou ik noooooooit doen overigen :angel)
Men heeft meer ervaring met de A’s en de B’s hier op het forum.
23 augustus 2009 om 20:24 #17514969Als je de linkervoorportier opent met de sleutel(voor noodgaval als je ab het niet doet)kun je vervolgens met het knopje vergrendeling die onder je elektrische raam bediening zit de rest openen.
Gr. Gts32v6
23 augustus 2009 om 21:36 #17514970Volgens mij bedoelt hij dat hij ALLE deuren wil sluiten/ openen met de sleutel (DUS NIET MET DE AB OP DE SLEUTEL) maar in het slot zelf. Nu sluit alleen het bestuurdersslot…
Volgens mij bedoelt ie dat…toch?Eric.
23 augustus 2009 om 22:51 #17514971JA dat bedoel ik (bij het event afsluiten ….en lege batterij)
Bij afsluiten auto, (ff ouderwets met sleutel) sleutel in de bestuurders deur..dan draai je naar rechts en …verwacht ik dat alle deuren plus benz kapje op slot gaan
Ik heb dit bij elke opel met CV gehad.
als ik nu de sleutel in bestuurders deur die en naar rechts draai, gaat alleen de bestuurderd deur op slot..
de rest blijft open
Dit lijkt mij niet te kloppen AB is leuk maar de auto moet ook met sleutel de CV op slot doen..
Hopelijk nu duidelijk
arnold
zou jullie dankbaar zijn vec C rijders..
24 augustus 2009 om 15:45 #17514972voorramen open zetten dan alle knopjes indrukken van de deuren en dan de ramen sluiten van binnenuit:wel snel zijn:D(electrisch)tis niet de manier maar het werkt wel:thumbup
succes!
24 augustus 2009 om 16:18 #17514973Mmmmm, kweet het antwoord ook niet echt. Maar het lijkt een sofware probleempje te zijn. Bij de vorige Vec ( GTS 2003 ) ging het bij het open klikken eerst alleen de bestuurderzijde open, bij twee maal kilikken gingen alle deuren open. Dit vond ik best wel handig, bij mijn C2 is dit niet meer het geval, het is nu alles open of alles dicht..
Om toch nog een vraag te stellen, is het gemakkelijk zelf in te stellen als bij het wegrijden de deuren automatisch op slot gaan of moet dit bij de VOD gebeuren?.
24 augustus 2009 om 17:53 #17514974origineel gepost door GTS2.2DTI
Mmmmm, kweet het antwoord ook niet echt. Maar het lijkt een sofware probleempje te zijn. Bij de vorige Vec ( GTS 2003 ) ging het bij het open klikken eerst alleen de bestuurderzijde open, bij twee maal kilikken gingen alle deuren open. Dit vond ik best wel handig, bij mijn C2 is dit niet meer het geval, het is nu alles open of alles dicht..Om toch nog een vraag te stellen, is het gemakkelijk zelf in te stellen als bij het wegrijden de deuren automatisch op slot gaan of moet dit bij de VOD gebeuren?.
Dit kan je allemaal instellen hoor.
ik dacht dat je als je ter gelijkertijd op ‘deur sluiten’ van de AB en de ‘slot schakelaar’ in de deur drukt en ingedrukt houd dat je dan een signaal hoort, dat dan eerst de bestuurders-deur opent en bij een 2e klik de rest. Doe je de handeling nog een keer dan gaat alles weer gewoon open met 1 klik !Ook het instellen van auto.deurvergrendeling boven de 30km/u is makkelijk:
ter gelijkertijd de slotschakelaar in de deur en de ‘deur open’ op de AB ingedrukt houden tot je een signaal hoort.
Dan is ie ingesteld …………24 augustus 2009 om 18:41 #17514975Dat automatisch sluiten boven de 30 km werkt bij de mijne niet.Heb alles al ingestelt zoals beschrevem door speaker.Het is trouwens een c1.
Gr. Gts32v6
24 augustus 2009 om 18:47 #17514976Bij de mijne werkt het wel hoor !! Ook een C1 !
Kijk anders in je boekje v/d auto24 augustus 2009 om 18:48 #17514977Heb alles gedaan maar hoor geen signaal:mad:
Gr. Gts32v6
24 augustus 2009 om 19:18 #17514978@ aapje1963: Bij mijn vec (c1 van 2002) werkt het met 1 sleutel-klik naar rechts = alles dicht.
@ Gts32v6: Krijg mijn vec ook niet ingesteld zoals speaker omschrijft. Het schijnt alleen bij vec’s vanaf 2005 op deze manier te werken. (wordt op andere forum’s gezegd) Mocht het wel kunnen moet het in je instructie boekje staan bij het hoofdstuk over de cv met ab.24 augustus 2009 om 19:27 #17514979Alles is in deuts:o
Gr. Gts32v6
24 augustus 2009 om 19:39 #17514980Also, deutsch. Als je op: http://www.opelvectra.info/ (site van paashaas) kijkt onder het kopje: How to’s en dan bij Sleutelen / onderhoud Vectra C staat over de cv, deze vermeld er ook bij vanaf bj 2005.
Engelse handleiding is hier te downloaden: https://www.gmproductforum.co.uk/category.aspx?mid=2&sid=2&pid=8&cid=158
24 augustus 2009 om 19:43 #17514981Bij mij gaat ie ook na 30 sec. automatisch dicht, alles klikt dicht… Levensgevaarlijk in mijn optiek als je kinderen achterin hebt, en die heb ik vaak achterin.. Je zou de sloot in rijden ofzo. Ik ontgrendel ook altijd alles meteen weer met mijn deur knop..
Zal Speakert zn methode eens proberen om m uit te zetten.Greetz,
Eric, met een C.
24 augustus 2009 om 19:44 #17514982origineel gepost door speaker
Bij de mijne werkt het wel hoor !! Ook een C1 !
Kijk anders in je boekje v/d autoYep ik heb ook een C1 en dat werkt.
Safe driving Jurgen
24 augustus 2009 om 19:59 #17514983De portieren gaan automatisch van het slot af als er een ongeval gebeurt.
Gr. Gts32v6
24 augustus 2009 om 20:04 #17514984origineel gepost door gts power
voorramen open zetten dan alle knopjes indrukken van de deuren en dan de ramen sluiten van binnenuit:wel snel zijn:D(electrisch)tis niet de manier maar het werkt wel:thumbupsucces!
We komen er lijkt niet uit, alle vectra’s werken anders lol
Van alle standen instellingen weet ik het..
alleen niet van de auto opslot doen als je geen baterij hebt
dat met deze snelle metode moet je wel snel zijn hahaha
Maar lijkt me niet echt …zoals het hoort..
Arnold
24 augustus 2009 om 20:04 #17514985Degene bij wie het wel werkt (de speaker methode) hebben volgens mij allemaal een sw, weet niet of er verschil zit in de uitvoering (sw/sedan/gts) of het wel of niet werkt? :hmmz
24 augustus 2009 om 20:05 #17514986origineel gepost door Gts32v6
De portieren gaan automatisch van het slot af als er een ongeval gebeurt.Gr. Gts32v6
Hoe weet mijn auto dat ik in een sloot rij dan? Bij een botsing oke.. maar als ik in het water beland..?
24 augustus 2009 om 20:07 #17514987origineel gepost door aapje1963
origineel gepost door gts power
voorramen open zetten dan alle knopjes indrukken van de deuren en dan de ramen sluiten van binnenuit:wel snel zijn:D(electrisch)tis niet de manier maar het werkt wel:thumbupsucces!
We komen er lijkt niet uit, alle vectra’s werken anders lol
Van alle standen instellingen weet ik het..
alleen niet van de auto opslot doen als je geen baterij hebt
dat met deze snelle metode moet je wel snel zijn hahaha
Maar lijkt me niet echt …zoals het hoort..
Arnold
Probeer het eens als je in de auto zit…hoef je niet zo snel te zijn…
26 augustus 2009 om 06:02 #17514988Bij mij gaat ook alleen de bestuurders deur open met de sleutel, gister d8 ik eraan.
Ik heb een vec. C van nov. 04.
Groet Tim
26 augustus 2009 om 07:02 #17514989ik heb een vectra van 2004 en ja met de sleutel en het knopje gaat alles gewoon op slot hoor kan ook storing zijn in de kabels van de centrale vergrendeling gr turbovectrav6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.