Is er iemand met spare parts te leen voor een Z22SE?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Is er iemand met spare parts te leen voor een Z22SE?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Igor
    Deelnemer

Ik heb een Vectra C1 (Z22SE) en heb al geruime tijd wat rare kleine probleempjes met mijn auto. Nu zou ik graag eens wat onderdelen willen omzetten om te kijken of ik de problemen daarmee kan localiseren. Ik ben daarom op zoek naar iemand met wat (reserve) onderdelen die mij hierbij kan helpen. Ik zou dan graag de onderdelen willen omwisselen en even kijken of dit de problemen verhelpt/minder maakt. Het gaat in eerste instantie om de volgende onderdelen:

– Lambda sensor
      – LMM sensor
      – MAP sensor
      – Bobine brug

Eventueel ook
      – Injectoren
      – Benzinedrukregelaar

Is er iemand die toevallig deze onderdelen heft liggen en mij hierbij kan helpen? Ik zal ondertussen even kijken of ik de exacte part nummers ergens kan vinden. Of als er iemand weet hoe ik kan testen of deze onderdelen nog goed werken dan hoor ik het ook graag.

RamSwa72
      Deelnemer

Is hij al eens uitgelezen , want dat lijkt mij de eerste stap ?

Igor
        Deelnemer

Het probleem is dat ik hem zelf heb geprobeerd uit te lezen met OpCom, maar of mijn OpCom werkt niet echt goed of er is een ander probleem. Daarnaast weet ik eigenlijk niet waar ik in OpCom zou moeten kijken (behalve naar foutcodes) en wat voor waardes ik zou moeten aflezen. Of is er een ergens een bedrijf die dit voor niet al te veel voor mij zou kunnen doen, want bij de dealer zijn ze ook niet echt behulpzaam vind ik.

Dolby
          Deelnemer

Dus met uitlezen krijg je geen foutcodes te zien?

– Wat is er dan aan de hand als ik vragen mag?
            – Wat zijn precies jouw kleine probleempjes kun je hier meer over vertellen zodat we je mogelijk beter kunnen helpen?

– Ik heb gezien dat je een tijd geleden in het topic waar ik mee begonnen ben over “Z22se olie verbruik”. Dat je zelf de carterventilatie hebt nagekeken?
            Heb je nadat je dat had uitgevoerd een verbetering gehad ten opzichte van je olie verbruik?

Igor
            Deelnemer

Ik had toevallig een uurtje terug of zo al een post gedaan in die thread daarover. Maar het gaat dus ietsje beter, maar weet niet zeker of dat daardoor komt of door het onderhoud wat ik nu consequent doe.

Mijn problemen heb ik het volgens mij wel eerder over gehad, maar tot op heden nog geen vinger op kunnen leggen op het onderliggende probleem. De twee belangrijkste problemen die ik nu probeer te verhelpen zijn:
              1. Bij het gas loslaten/weer indrukken voel ik een duidelijke schok. Soms heviger dan de andere keer. Maar iig erg irritant.
              2. Als mijn auto een aantal uur heeft stilgestaan en ik de auto start en dan niet even wacht met wegrijden, dan houd de auto in. Geen vermogen alsof hij hem veerzopen heeft of geen goede verbranding heeft. Als ik 20-30 sec wacht met wegrijden is er niks aan de hand en doet hij prima.

remutr
              Deelnemer

zou voor je gaat sleutelen eerst even in het opcom topic kijken of iemand bij jouw in de buurt een opcom heeft.

jouw 2de gok ik dat de opcom gaat zeggen lambdasonde storing. Hij loopt dan in noodloop.

Gaat je MM lampje soms branden?

Igor
                Deelnemer

@remutr wrote:

jouw 2de gok ik dat de opcom gaat zeggen lambdasonde storing. Hij loopt dan in noodloop.

Dit zou ik dus niet weten. En weet ook niet hoe ik dit kan zien.

@remutr wrote:

Gaat je MM lampje soms branden?

Nope

remutr
                  Deelnemer

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;

Bij jouw in Almere een forum lid met een opcom, Pm hem eens of hij hem voor je wilt uitlezen.

-BlendjuH-
                    Deelnemer

Probeer anders Leo even :thumb

Igor
                      Deelnemer

@-BlendjuH- wrote:

Probeer anders Leo even :thumb

Ja, ken Leo al. Heb al soms contact met hem. We waren afgelopen winter nog samen op de Opel test dag in Almere. Heb zelf ook een OpCom, maar die werkt niet echt naar behoren. De stekker past al niet echt goed. Ik kijk wel even. k heb dit weekend zowiezo niet zoveel tijd.

-BlendjuH-
                        Deelnemer

Dat weet ik [WINKING FACE] zou er ook bij zijn maar kon helaas niet ….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.