Is er iemand bekend met de Steinbauer p box voor Vectra C?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Is er iemand bekend met de Steinbauer p box voor Vectra C?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263771
    Eddyvec C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2012

      Hallo,

      ik kwam op MP een steinbauer powerbox tegen voor mn Vec.
      Dan zal deze naar 150 pk gaan met 330nm koppel.
      Maar deze box is voor mij niet bekend. Wie heeft hier ervaring mee?
      Of kan iets vertellen over deze tuner/ powerbox?

      #18214491
      Kano
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2012

        Volgens mij wordt doorgaans afgeraden om dit soort dingen te gebruiken. Er zit totaal geen maatwerk in.

        #18214492
        Eddyvec C
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2012

          @Kano wrote:

          Volgens mij wordt doorgaans afgeraden om dit soort dingen te gebruiken. Er zit totaal geen maatwerk in.

          moet er maatwerk inzitten dan?

          #18214493
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Hieronder wel een mooie uitleg waarom de betere tuinders er niet zo happig op zijn:
            Voor meer info: http://www.courtenaysport.co.uk/diesel-tuning/info_26.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Diesel Tuning Boxes………
            So why don’t we use boxes?

            Put simply all a tuning box does is increase the fuel pressure to the engine, so completely different to a remap which changes many parameters within the ecu. Your car’s ecu does not know if a box has been fitted or not.

            Yes boxes do give good power and torque, which can be shown on a rolling road but by increasing the fuel pressure the ecu loses its safety margins, because the ecu does not know the fuel pressure has been increased.

            A diesel engine which runs excessive fuel (due to an big increase in fuel pressure) will lead to higher cylinder head and exhaust gas temperatures, which can ultimately cause damage internally. The reason for this is because the ecu does not know the fuel pressure has been increased with the box, and it has no way of defending against the higher temperatures.

            A remap on the other hand, because it is an integral part of the ecu, means that if due to outside factors (e.g. high ambient air temperature, towing) the cylinder head/exhaust gas temperatures do rise, it can reduce the fuelling to be able to combat them for safety. The safety margins are still available with an ecu remap; they aren’t there with a tuning box.

            Groet jraaf

            #18214494
            Navy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2005

              Effe een vertaling gefabriceerd:

              Diesel Powerboxes ………
              Dus waarom gebruiken we geen powerbox?

              Simpel gezegd is al wat een powerbox doet het verhogen van de brandstofdruk naar de motor, dus heel wat anders dan nieuwe software die een aantal parameters van de ECU verandert. De ECU van uw auto weet namelijk niet of er een powerbox werd geplaatst of niet.

              Ja, een powerbox geeft wel een hoger vermogen en hoger koppel op een rollenbank, maar door het verhogen van de brandstofdruk kan worden aangetoond dat de ecu zijn veiligheidsmarges verliest, omdat de ecu niet herkent dat de brandstofdruk is verhoogd .

              Een dieselmotor die overmatig brandstof (als gevolg van een grote toename van de brandstofdruk) toegevoerd krijgt zal een hogere cilinderkop- en uitlaatgastemperatuur krijgen die uiteindelijk inwendige schade kan veroorzaken. De reden hiervoor is dat de ecu niet weet dat de brandstof druk verhoogd is door de powerbox, en het heeft zo geen enkele manier om in te grijpen bij te hoge temperaturen.

              Andere software aan de andere kant, want dan is het een integraal onderdeel van de ecu, betekent dat wanneer als gevolg van externe factoren (bv. hoge omgevingstemperatuur, slepen) de cilinderkop / uitlaatgastemperaturen stijgen, de ecu de brandstoftoevoer kan verminderen en zo wèl in staat is in te grijpen. De veiligheidsmarges zijn namelijk nog steeds beschikbaar met nieuwe ECU software.
              Met een powerbox zijn die veiligheidsmarges er niet meer.

              #18214495
              Punch
                Lid sinds:
                4 February 2011

                Zou alleen bekende en bewezen dingen in mijn auto laten zetten.

                #18214496
                Eddyvec C
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2012

                  @Punch wrote:

                  Zou alleen bekende en bewezen dingen in mijn auto laten zetten.

                  Schijnt een gerenomeerd bedrijf te zijn. Kost nieuw 420 euro. In Nederland zelfs 700 incl inbouw.

                  Ik kan hem veel goedkoper krijgen, maar toch. Zijn beste prijzen.

                  http://www.steinbauer.cc is de site

                  #18214497
                  Navy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 August 2005

                    @Punch wrote:

                    Zou alleen bekende en bewezen dingen in mijn auto laten zetten.

                    @Eddyvec C wrote:

                    Schijnt een gerenomeerd bedrijf te zijn. Kost nieuw 420 euro. In Nederland zelfs 700 incl inbouw.

                    Ik kan hem veel goedkoper krijgen, maar toch. Zijn beste prijzen.

                    http://www.steinbauer.cc” onclick=”window.open(this.href);return false; is de site

                    Gezien de tegenargumenten (grote kans op oververhitting waardoor motorschade) mag het bedrijf best gerenommeerd zijn, maar dan nog is het een powerbox die van zichzelf ernstige tekortkomingen heeft.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.