Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225664
    janbakker
      Lid sinds:
      18 August 2010

      Beste mensen,

      Ik ben voor een (mooie) vectra wezen kijken (1.9 diesel 150pk) en heb de volgende onderhoudshistory meegekregen:

      http://img834.imageshack.us/img834/7700/001wy.jpg

      Het valt me op dat er erg veel aan gesleuteld is?
      Is dit normaal of lijkt dit een maandagmorgen model?

      Groet,
      Jan

      #17725943
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        maandagmorgen exemplaren bestaan al sinds de afschaffing van het communisme niet meer:D Die robots gaan maar door. Kan eerder aan de bestuurder liggen.

        Al met al valt het nog mee. Die lampjes zal waarschijnlijk achter zijn, die hebben nog wel eens last van vocht. Als ze dan de printplaat niet vervangen blijf je lampjes vervangen die eigenlijk niet stuk zijn.
        Banden ligt aan de rijstijl.
        Stabistang rubbertjes is ook een bekent fenomeen.
        Remschijf + blok versleten, vooral schijf vind ik wat snel, wellicht een trekhaak en veel er achter gehad.
        Verder normaal onderhoud zo te zien.

        1 opmerkelijk ding is dat a het vervangen van de druklager de ellende met de koppeling is begonnen, zou zo maar kunnen dat ze dat er na niet helemaal pietje precies goed in elkaar hebben geschroefd. Andere punt is een lek:hmmz inlaat spruitstuk…. Gelijk maar eens kijken op er een gemodificeerd in gezet is. ff nummers navragen bij de dealer, weet ik niet uit mijn hoofd. Als je mazzel hebt is het de goede ben je daar gelijk van af. Is namelijk een bekent probleem en een dure grap, ook vliegwiel al vervangen, ik ook bekent probleem, alleen wel vroeg in z’n kilometers naar mijn smaak.

        Misschien toch te herleiden naar de vorige eigenaar, gezien het feit dat er gekloot was met de hydrauliek, koppeling vliegwiel. Die dngen zijn bij mij pas rond de 180 duizend vervangen.

        Safe driving Jurgen

        #17725944
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik vind het wel mee vallen, alleen het inlaatspruitstuk en de koppeling vind ik wat vreemd, voor de rest zie ik niks raars. als de vorige eigenaar graag met voet op de koppeling reed, dat zou het koppelings verhaal kunnen verklaren

          #17725945
          yzf1kr
            Lid sinds:
            3 January 2005

            Valt wel mee.

            Koppeling is rechtstreeks gevolg van vliegwiel.
            Vliegwiel is wat aan de vroege kant, maar dat ligt voornamelijk aan de rijstijl. Er zijn wel meer mensen die om de 70.000 aan een nieuw vliegwiel toe zijn, omdat ze graag sprintjes trekken.
            Luister goed of je bij het loslaten van het gas een ratel hoort (deur open en dan is het erg goed te horen). Dan is hij binnenkort weer aan vervanging toe.

            Inlaat spruitstuk is ook niets vreemd, standaard probleem van de 1.9 150PK. Kijk idd eens of de nieuwste versie er in zit, dan kan je er een flinke tijd mee vooruit.

            #17725946
            yzf1kr
              Lid sinds:
              3 January 2005

              origineel gepost door jraaf
              maandagmorgen exemplaren bestaan al sinds de afschaffing van het communisme niet meer:D Die robots gaan maar door. Kan eerder aan de bestuurder liggen.

              Het zal je verbazen hoe veel handwerk er aan een auto zit.

              Alleen de body en het lakwerk word grotendeels door robots gemaakt. Maar de rest van de assemblage wordt bijna volledig door mensenhanden gedaan.

              En Maandagmorgen auto’s bestaan weldegelijk.

              Maar auto’s die net na de zomervakantie gebouwd zijn zijn nog veel erger. :D

              #17725947
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Precies wat Jurgen en yzf1kr zeggen.
                Vliegwiel is een beetje vroeg en koppeling ook, maar kijk maar hoe regelmatig de banden vervangen worden, zegt wat over de rijstijl of het-niet-om-kunnen-gaan-met 150PK!!
                Inlaatspruitstuk moet wel vervangen zijn … die van mij moet donderdag en ik ben toch gauw 250 euro lichter aan alleen al de spullen ( minus een dikke korting )

                Verder kreeg ik bij mijn vec vorig jaar precies de zelfde uitdraai van de garage mee !!

                #17725948
                janbakker
                  Lid sinds:
                  18 August 2010

                  @Jraaf

                  Stabistang rubbertjes = een kwaal of na een modificatie geen probleem meer.

                  De gemodificeerde inlaatspruitstuk waar kan ik die aan herkennen? Wat mijn opviel is dat hij vrij schoon eruit zag (zat wel wat aluminium folie tussen (ook op meerdere plekken leek op stukje verpakking ?)

                  De koppeling komt zo gevoelig? Ik neem aan dat ze het goed in elkaar zetten?


                  @speaker

                  Welke garage was dat?

                  Als ik zo een beetje de reacties lees zou dit wel eens een “afgetrapte” bak kunnen zijn?

                  Thx voor jullie snelle reacties!

                  #17725949
                  janbakker
                    Lid sinds:
                    18 August 2010

                    @ inlaatspruitstuk
                    Is het gemodificeerde deel dat het stangetje er horizontaal op staat ipv verticaal?

                    #17725950
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      Nee, dit is het verschil:

                      De oude versie ( met de stang direct op de kleppen )

                      De nieuwe versie ( de stang zit niet direct op de kleppen, maar er zit een ander plaatje tussen en het gaatje van bovenaf mist. daaraan kan je hem eigenlijk alleen herkennen )

                      Als je het nog duidelijker wilt hebben moet je ff wachten tot morgen avond… dan zit mijn nieuwe er in ( en ik zal wel ff foto’s maken voor de liefhebber !

                      #17725951
                      janbakker
                        Lid sinds:
                        18 August 2010

                        Thx!

                        Dan is de inlaatspruitstuk dus al vernieuwd!

                        #17725952
                        speaker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 March 2007

                          Mijn vectra kwam overigens uit Haarlem vandaan.
                          Maar dit zijn uitdraaien van een veilinghuis waar de auto’s vandaan komen. Zijn meestal ex-leasers !

                          #17725953
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            die van mij is ook al vernieuwd als ik jou foto zie :), dan hoef ik me daar gelukkig niet druk om te maken :)

                            #17725954
                            janbakker
                              Lid sinds:
                              18 August 2010

                              Ik vroeg mezelf 1 ding af, heeft het nieuw model (eind 2005 / 2006) al een gemodificeerde inlaat?

                              #17725955
                              afterburner27
                                Lid sinds:
                                9 September 2010

                                en wat kost tegenwoordig een nieuw vliegwiel en koppeling…..die van mij slipt niet..heb wel een ratel gehoord bij het loslaten van het gas…maar dat kwam door mijn defecte inlaat spruitstuk… wervelkleppen rammelden..

                                prijzen???misschien dat ik dat ook nog moet…wordt wel een dure vec….

                                #17725956
                                afterburner27
                                  Lid sinds:
                                  9 September 2010

                                  Ik heb zelf al gekeken ..1100 euro, vliegwiel, koppelingset en druklager…maar dan zit hij er nog niet in…
                                  Gaat dat vliegwiel zo snel defect dan….is daar geen modificatie op gekomen…
                                  Vliegwiel zonder gewichten ofzo…???

                                  #17725957
                                  janbakker
                                    Lid sinds:
                                    18 August 2010

                                    Dus 1100 euro + 1000 euro = 2100 euro als je weer helemaal bij de tijd wilt zijn :wtf
                                    Daarom dat ik liever een auto koop waarbij het allemaal gedaan is, ben daarom ook benieuwd of een 2006 model dezelfde problemen kent?

                                    #17725958
                                    speaker
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 March 2007

                                      Ik weet niet wanneer én of ze wel een nieuw type af-fabriek hebben gedaan.

                                      De mijne is een van de laatste van de C1-tjes… dus denk dat de C2 ( model 2006 ) er ook last van heeft !

                                      #17725959
                                      afterburner27
                                        Lid sinds:
                                        9 September 2010

                                        Ja ach, de versie die ik heb, heeft inmiddels 172000km gelopen. Alleen een spruitstuk en egr probleem. de rest is normaal onderhoud.
                                        Spruitstuk en actuator heb ik 2 jaar garantie van de dealer op gekregen.
                                        Maak me niet zo druk…alleen ben ik wel een beetje bang voor de dubbele vliegwiel met gewichten…die schijnen het nogal eens te begeven,
                                        Voel mijn koppelingspedaal ook wel eens trillen…pfff maar ik blijf ermee rijden, totdat ik niet meer kan schakelen of de koppeling begint te slippen bij dit monster koppel ;):thumbup

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.