Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Is dit het brandstof relais?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 23:47 #17232059
De benzinepomp van mijn A1 monza 2.5 E krijgt geen spanning en de auto loopt alleen op gas. Ik wou graag weten waar in deze afbeeldingen het brandstof relais te vinden is. Die zilveren blokken zijn voorschakelweerstanden denk ik? Het relais wat er onder hangt is er zelf in gezet door een vorige eigenaar, geen idee wat het doet.
2 februari 2011 om 06:57 #17809357Die metalen blokken zijn de afsluitweerstanden van je injectoren. Als dat er zit, heb jij grijze injectoren. Maar dat zwarte kastje…..:hmmz
2 februari 2011 om 08:37 #17809358AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat zwarte relaitje doet niets.
Er mist namelijk een draad
Even de draden volgen dan heb je een idee waar die van zou moeten zijn2 februari 2011 om 13:45 #17809359volgens mij is het zwarte relais van je lpg instalatie
2 februari 2011 om 15:35 #17809360zou inderdaad van de lpg installatie kunnen wezen, maar zoals louwe al vermeld, mist het relais aan een kontact een aansluitdraad.
dus het relais zal niet functioneren.
wat het dan hoort te doen is lastig te zeggen zo, maar mogelijk schakelde het in het verleden het een of ander in of uit.2 februari 2011 om 17:19 #17809361Klopt is een LPG relais,het benzine relais hangt 5 cm lager en is van boven te zien,dit moet je horen klikken als je 2 draadjes in de stekker van je luchtweger met elkaar verbind,volgens mij de 2 die het dichste bij he spatbord zitten..dan moet de pomp lopen..
2 februari 2011 om 17:59 #17809362Dat relais wat op de foto te zien is, zal ervoor zorgen dat je injectoren geen spanning meer krijgen als hij op LPG staat.
Het relais mist nu een draad en
Dit is ook de reden waarom hij nu niet op benzine loopt2 februari 2011 om 23:22 #17809363[rquote=1858431&tid=141804&author=postbusmanta]Dat relais wat op de foto te zien is, zal ervoor zorgen dat je injectoren geen spanning meer krijgen als hij op LPG staat.
Het relais mist nu een draad en
Dit is ook de reden waarom hij nu niet op benzine loopt[/rquote]Ach zo! Dat relais hangt idd aan de weerstanden. Zwart=massa van de spoel, en die andere 2 hangen aan de weerstanden. De draad die ontbreekt is die van de contact stroom.
Maar als dat relais is bekrachtig dan krijgen de injectoren stroom, maar de benzine pomp nog steeds niet volgens mij?
Auto rijd niet meer op gas, en morgen moet hij naar de plek waar de C30NE in gebouwd gaat worden. Vandaar de vraag.
3 februari 2011 om 00:02 #17809364Als je luchtweger niet derop zit,werkt je pomp ook niet,die moet je derop hebben en de klep ietsjes openen dan loopt ie als de rest ook op orde is….Trek dat benzine relais maar eens los en zet maar eens +12 V op een dikkere vermoedelijk blauw of rode kabel,dan moet de pomp achteren lopen…
Ik heb die dingen vaak zat overbrugt maar kan zo ff niet zeggen welke draden..
3 februari 2011 om 01:47 #17809365[rquote=1858888&tid=141804&author=GSE]Als je luchtweger niet derop zit,werkt je pomp ook niet,die moet je derop hebben en de klep ietsjes openen dan loopt ie als de rest ook op orde is….Trek dat benzine relais maar eens los en zet maar eens +12 V op een dikkere vermoedelijk blauw of rode kabel,dan moet de pomp achteren lopen…
Ik heb die dingen vaak zat overbrugt maar kan zo ff niet zeggen welke draden..[/rquote]
Ik heb een luchgtweger van een 3 liter l-jetronic. Deze past op de stekker, maar gaat dit technisch gezien ook werken? Ik knoop de gele en rode draad aan elkaar, zet de luchtweger er tussen en ontkoppel de gasinstallatie. Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn.
3 februari 2011 om 09:30 #17809366Mooi! brandstofpomp werkt! Nu nog een probleem van een lekkende injector :argue Nu heb ik andere liggen maar deze hebben een andere kleur…..
De grijze zaten in de auto en de gele zijn de reserve exemplaren. Nu de vraag: gaan de gele injectoren wel werken????
3 februari 2011 om 14:57 #17809367Laat maar ! Het werkt!!! :D Echt vrij simpel, alles even aansluiten, zat een kleine lekkage bij de middelste injectoren daarom was de boel ontkoppeld. Maar damn, wat een hoop power in vergelijking met LPG. Zo weg, en dan kan de motorswap beginnen!! Oh ja, de injectoren van de C30NE kan ik gewoon zonder de weerstanden aansluiten toch?
3 februari 2011 om 16:41 #17809368en te vroeg staan juichen, ding loopt op 4 cilinders. Als ik de bougies van de cilinders los trek waar de gelen op zitten maakt dat geen verschil voor het lopen van de motor :(
3 februari 2011 om 16:48 #17809369idd de gelen werken niet op dit le systeem;)
ff grijzen scoren
3 februari 2011 om 18:50 #17809370Oude grijze lekvrij gemaakt en er weer in gezet. Blok loopt goed genoeg om richting brug te rijden. Er komt alleen wat gejank (lijkt op brandstofpomp geluid) rechts bij de passagiers kant vandaan. Volgens mij ergens onder de dorpel. Zit er nog een 2e pomp in die omgeving? Op gas maakt hij dit geluid niet dus het moet ergens in de benzine toevoer zitten.
3 februari 2011 om 18:51 #17809371Andersom werkt het wel ( tijdelijk ) had gele en heb er later grijze ingezet, de gele gerestaureerd en weer terug geplaatst maar na een week was mij computer stuk ! Misschien toch niet zo goed tegen gekunnen op die grijze !
3 februari 2011 om 19:07 #17809372nee dat gaat niet goed grijs op de LE jetronic.
ze hebben weerstand nodig!
gele injektors kun je wel gebruiken op een L jetronic als je de weerstanden op het binnenscherm er tussenuit haalt en doorverbind.
de gele hebben inwendige weerstand!wit =L jetronic
geel=LE jetronic
3 februari 2011 om 20:32 #17809373De C30NE gaat zijun eigen injectoren houden. Vind het 2.5 E en 3.0 E injectiesysteem zo houtje touwtje aan elkaar geknoopt. Te veel risico op lekkage. Had van GSE begrepen dat die opstelling mogelijk is icm de 3.0 E luchtweger en compu als de weerstanden er tussenuit zijn.
3 februari 2011 om 20:32 #17809374De C30NE gaat zijun eigen injectoren houden. Vind het 2.5 E en 3.0 E injectiesysteem zo houtje touwtje aan elkaar geknoopt. Te veel risico op lekkage. Had van GSE begrepen dat die opstelling mogelijk is icm de 3.0 E luchtweger en compu als de weerstanden er tussenuit zijn.
25 maart 2012 om 20:27 #17809375@Ghanz wrote:
idd de gelen werken niet op dit le systeem;)
ff grijzen scoren
werken er wel op moet je alleen die voorschakel weerstanden er uit gooien en doorverbinden
een setje is laagomig en de andere hoogomiggrijze kunnen niet in een geel systheem maar wel andersom maar dan moet jede voorschakel weerstanden er tussenuit knippen en doorverbinden
25 maart 2012 om 21:28 #17809376@pipo wrote:
@Ghanz wrote:
idd de gelen werken niet op dit le systeem;)
ff grijzen scoren
werken er wel op moet je alleen die voorschakel weerstanden er uit gooien en doorverbinden
een setje is laagomig en de andere hoogomiggrijze kunnen niet in een geel systheem maar wel andersom maar dan moet jede voorschakel weerstanden er tussenuit knippen en doorverbinden
Klopt dat zei Haico ook al !
nee dat gaat niet goed grijs op de LE jetronic.
ze hebben weerstand nodig!
gele injektors kun je wel gebruiken op een L jetronic als je de weerstanden op het binnenscherm er tussenuit haalt en doorverbind.
de gele hebben inwendige weerstand!25 maart 2012 om 22:10 #178093772 Weken terug nog gedaan,injectoren omgebouwd..
Grijze injectoren werken op 3 bar
Gele werken op 2.5bar..Ik heb nu gele injectoren op 3 bar…..
Ik heb mijn luchtweger opgeblazen,de klep zit 100% open vast,en aangezien ik 95% van de tijd op LPG rij,heb ik een reserve luchtweger in de auto liggen,voor als der iets mis is met het LPG systeem.
Ik heb een paar km gereden op benzine zonder LPG mengstuk,en ik moet zeggen dat ik het echt een heel stuk pittiger vind zonder dat 38mm mengstuk der tussen….Kan ook komen omdat ik al meer als een half jaar niet meer op benzine heb gereden..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.