Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Irritante trilling in mijn rechter deur paneel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2011 om 21:24 #17237310
Hallo ik heb een hele irritante trilling in mijn rechter deur paneel / speaker van mijn vectra c 1.9cdti sw. Het is bij stationair draaien en de bas tonen van mijn speaker. Nu zag ik bij de how to een beschrijving van het afhalen van het paneel voor de achterportier, werk deze het zelfde als voor de voorportier. Denk namelijk dat ik het een en ander even moet aandraaien. Als ik tegen de speaker aandruk is het namelijk weg. Of is er een makkelijkere manier. speakerkapje er af halen en iets van een stukje rubber ofzo.
Grt Gerard10 juni 2011 om 05:05 #17875076Yep, voorportier gaat praktisch het zelfde als het achterportier. Alleen dien je eerst de elektrische bediening er uit te wippen. Verder is dat een bekent trilletje wat ik ook heb en dit is voor als nog helaas niet ff aan te draaien. Er zitten namelijk alleen maar plastic popnagels en verlijmde delen in de deurpanelen. Zie mijn pica’s in mijn topic. Het zit waarschijnlijk niet in je deurpaneel maar in de deur zelf. Ik heb daar al eens naar gezocht maar heb het nog niet gevonden. Vervelende is dat je om daar te komen het vocht werende plastic er af moet halen en/of doorsnijden. Is overigens wel weer te plakken met goede tape. Speaker afdekking kun jer niet afhalen, zit verlijmd :thumbdown
Safe driving Jurgen
10 juni 2011 om 16:48 #17875077Dat is dan mooi ( snijden op zijn Engels geschreven met een K ) :fy1
10 juni 2011 om 21:16 #17875073Hier hetzelfde mijn vec ie c heeft precies dezelfde elende is echt super irritant heb ook het deurpaneel er al af gehad alles gecheckt en alle verlijmde delen van het deurpaneel opnieuw afgekit en een handdoek in het zijvakje v.d deur gepropt dit alles zonder enig resultaat moeten er maar aan wennen denk ik :???:
11 juni 2011 om 00:51 #17875072Ik ben maar weer een aan de slag gegaan, kan namelijk niet wennen aan irritante geluidjes in mijn auto, door meer druk te zetten op het speakerkapje was geluid weg.
Dus dacht ik dan de druk maar wat opvoeren. En ja hoor het is weg :D.
Ik heb met een schroevendraaier heel voorzichtig de kap van de speaker naar voren gewipt niet te ver want deze zit vast aan het deurpaneel. Vervolgens heb ik op 4 plaatsen een klein stukje rubber ( binnenband van een fiets )gedaan. Met een mesje het zichtbare rubber weggesneden.
Test 1: Auto gestart en geen trillend geluid waargenomen.
Test 2: Cd van de Prodigy: wederom succes
Oké het is geen dealer vakmanschap maar bij mij heeft het gewerkt.11 juni 2011 om 06:24 #17875075Hey!
Dat ga ik ook proberen. Top man :afro
Yep alles binnen, hoop dat ie bevalt.Groet, safe driving Jurgen
11 juni 2011 om 06:49 #17875074Lijkt wel een Vectra kwaal.
Ik heb ij de mijne ook een laag noppenfolie tussen de deur en de bekleding moeten aanbrengen om een irritant piepje / rammeltje bij de speaker te voorkomen.
11 juni 2011 om 18:06 #17875078Dat ga ik ook maar eens proberen dan ,want ik ben ook al eens bezig geweest met het deurpaneel eraf ,en heb toen ook niks kunnen vinden. :swear
En inderdaad als je tegen de speaker in je bekleding aandrukt is het geluidje weg.
Je bedoelt toch gewoon het speakerroostertje een beetje naar voren wringen neem ik aan :hmmz11 juni 2011 om 20:51 #17875079ja maar wel voorzichtig he
11 juni 2011 om 20:58 #17875080deze rammel heb ik zo’n 2 weken lang gehad en is vanzelf verdwenen gelukkig :angel
14 juni 2011 om 11:45 #17875081 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.