Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Irritante geur in de cockpit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2012 om 11:46 #17248408
Hi,
Ik heb een Meriva 1.7dti van 2008. Sinds enkele maanden hangt er soms een irritante geur in het interieur tijdens het bv. stilstaan voor een rood licht. Het is zeker niet de airco want dit is zeer specifiek en herkenbaar. Het is eerder prikkelend in de neus, echt irritant te noemen en gaat meer naar uitlaatgassen toe. Ik heb dit ook niet dagelijks, maar zo’n 2 à 3 maal per week. Het is zelf soms zo erg dat het raam naar beneden moet…
Nu hebben we al een tijdje gesukkeld met een lampje van de motormanagement die bleef branden en dit is dan uiteindelijk opgelost door de roetfilter te later regenereren met een additief dat ze in de tank gegoten hebben. Als zich dit voordoet dan gaat dit ook meestal gepaard met wat toerental schommelingen, alhoewel niet zo erg als voor de filter gereinigd werd. Daarom denk ik dat hij op dat moment bezig is met het kuisen van de roetfilter. Nogal vreemd dat dit dan zou gebeuren, want deze auto doet zo’n 80% autostrade! Bij de garage zeggen ze natuurlijk dat ze niks vinden. Ik breng dit in verband met de roetfilter omdat deze bij regeneratie zeer hoge temperaturen bereikt, maar heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Tim
10 mei 2012 om 20:44 #18016200Als je dit alleen maar ruikt tijdens het stilstaan, dan zal het inderdaad niets te maken hebben met je reguliere luchtcirulatie en airco. Ik denk dat het dus dat het uitlaatgassen of inderdaad geur van je roetfilter is die tijdens het stilstaan in je luchtcirculatietercht komt. Kijk eens onder de motorkap of alle luchtslangen nog goed vastzitten. Vaak komt de geur in je luchtinlaat doordat er een slang/buis loszit. Tijdens het rijden zorgt de rijwind ervoor dat deze niet in de inlaatcircuit terecht komt, vandaar dat je hte alleen ruikt wanneer je stilstaat.
20 mei 2012 om 14:24 #18016201Laat eens kijken naar de afdichtingen onder je verstuivers, deze willen wel eens gaan lekken.
Hierdoor komen er verbrandingsgassen langs jeverstuivers naar buiten, welke via de kachelinlaat naar binnen komen.
Wacht hier niet te lang mee, er onstaat een dikke teerachtige substantie rond de lekkende verstuiver waardoor de verstuiver nauwelijks meer los wil en de reparatiekosten onnodig hoog oplopen.29 mei 2012 om 09:10 #18016202Dank voor jullie reactie.
Ondertussen heb ik er mee naar de garage geweest, maar er is volgens hen niets te vinden. Had zelf al eens onder de kap gekeken en ook de verstuivers en leidingen er naar toe tonen geen defecten of lekken. Gisteren was het terug van dat, voor de rode lichten en een stank om misselijk van te worden. Ik weet het niet meer…maar wat ik wel weet is dat dit mijn laatste Opel was…
Grtz,
Tim
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.