irritant geluid multiriem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum irritant geluid multiriem

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    spekkie35

vandaag nieuwe distributie set op mn vectra gekregen,maar nu heb ik een irritant geluid bij mn multiriem vandaan.
      net of een rol aansleept of zoiets,naar de garage terug en prompt was het geluidje weg.het is ook niet constant maar af en toe,ik denk dat een van de bouten een keer extra moet worden aangedraait,van de spanrol of iets.zal wel kleinigheidje wezen.:wtf

sw_reijnders
      Deelnemer

over welke mtoor hebben we het :hmmz

spekkie35

1.6 16v

sw_reijnders
          Deelnemer

dan hoop ik dat het je multiriem is en niet je distririem.

haal de kappen er eens af en kijk eens of je slijtsporen ziet op de distririem
            heb bij mijn 1.8 laatst beiden vervangen en geen problemen hoor.

spekkie35

nee 100% multiriem,net of een rol aanloopt of zoiets…is niet constant aleen irritant

sw_reijnders
              Deelnemer

tja, je moet maar eens goed luisteren dan als je het nog eens hoort.

kan natuurlijk een rol zijn, maar de aircopomp, dynamo en stuurbekrachtigingspomp zitten er ook op.
                vanaf de bank hier, kan ik het natuurlijk niet horen.

Famempeters

Als je bij de 16-16v een distributie kit koopt zit er een vervang bout bij voor een van de looprollen. zeker bij de kits die je koopt bij de automateriaal zaak de Skf kit heeft het zeker ,

let je niet op drukt deze de plastik distributie riem kap een klein stukje op zij en loopt de mulitie riem net aan.krijg je bij bepaalde toeren zo,n sleep geluidje .

of de kap gewoon niet goed in het randje gevallen en wijkt deze wat naar de multie riem .
                  met de boutjes trek je het wel vast maar ook onder spanning .eff nakijken dus .

is mij ook al gebeurd .

Bert

spekkie35

ja heb stukje gereden lijkt nu wel weer weg te zijn maar houd het wel ff in de gaten is kleinigheidje gelukkig.:agent

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.