Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › irmscher
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2010 om 17:54 #17572318
Ik heb een X25XE die nu op een motorupdate zit te wachten, die zal in staat zijn ongeveer 240 pk te gaan brengen.
Maar dat is iets (lees: heel veel) meer dan chippen, mijn ECU zelf is niet zomaar te chippen, hiervoor komt er een andere ECU in.
11 januari 2010 om 17:57 #17572319hehe goed bezig gup :)
is dat een vrijprogrammeerbare ecu (zoals DTA)??
11 januari 2010 om 19:03 #17572320Nope….maar deze ECU krijgt wel z’n waardes afhankelijk van de testruns. Ik weet namelijk nog niet of het wel ooit goed zal gaan lopen met deze setup. Kan zomaar zijn dat er delen terug gezet gaan worden of andere delen weer aangepast moeten worden.
11 januari 2010 om 19:31 #17572321ben zeer benieuwd dan wat je allemaal gaat uitspoken :) (maar zal vast niet de enige zijn hehe :angel)
11 januari 2010 om 20:21 #17572322is er niet iemand die een adress weet waar ik eens moet gaan informeren, voor chippen?
het liefst in de buurt natuurlijk, zuid-holland (rotterdam), ergens anders kan ook, als ik maar ergens kan gaan informeren.
gr peter
11 januari 2010 om 20:34 #17572323je kunt eens bij Mtech informeren.
ik zag de x25xe niet bij EDS in het rijtje staan.11 januari 2010 om 21:02 #1757232499% van de X25XE is niet zomaar te chippen.
Buiten het feit dat je niet even een chip kunt omsteken, heeft het bij deze motoren dan ook bijna geen zin omdat ze mechanisch erg gelimiteerd zijn in hun inlaat.
Er zijn wel wat mechanische truken, maar dan moet ik wel een budget horen van minimaal 1000 euro anders heeft het geen zin.
11 januari 2010 om 21:15 #17572325chippen doen ze toch niet echt meer met eeproms?
maar gewoon lekker aan de OBD stekker.11 januari 2010 om 21:20 #17572326Weet ik wel Bas, maar veel mensen zien een Eeprommetje op internet en denken dat ze die er ff insteken en hopla.
11 januari 2010 om 21:25 #17572327ja mooi he :)
het beste ben je iig op de vermogens bank en dan een beetje spelen met de settings.
12 januari 2010 om 11:36 #17572328origineel gepost door Gupy
99% van de X25XE is niet zomaar te chippen.Buiten het feit dat je niet even een chip kunt omsteken, heeft het bij deze motoren dan ook bijna geen zin omdat ze mechanisch erg gelimiteerd zijn in hun inlaat.
Er zijn wel wat mechanische truken, maar dan moet ik wel een budget horen van minimaal 1000 euro anders heeft het geen zin.
He Frank,
Deze is wel te chippen.
Kwestie van de chip links onder eruit solderen,een sockel erin solderen zodat je altijd een steekchip erin kan zetten.Via obd chippen van modellen voor 2000 geeft te vaak problemen,helaas ervaring mee.
Afgelopen zondag nog een ecu kapot gemaakt van een astra g X18XE1 moet wel zeggen dat de simtec 70 het slechtste stuurapparaat is wat opel ooit gemaakt heeft.Beste is met de ecu langskomen,solderen we er een socket in,lezen je originele programma uit,passen dat aan.
Originele chip neem je fijn erna mee na huis…Tevens voor zover ik kan zien heeft jou Vectra ook geen flash eprom erin dus is niet via de obd te chippen…
Tevens een waarschuwing voor vele vectra b rijders,een vectra is te chippen,alleen!!!!!!
Ze lopen snel kapot!Hier komt een hele hoop bij kijken om deze aan te passen,zodat het veillig blijft..bij een vectra b is het verstandig om een I500 chip erin te zetten,dit is een origineel programma,en dat programma lichtelijk aan te passen.
Met de nadruk op lichtelijk!!!
Ik heb zelf ook het i500 programma aangepast,werkt super…Je kunt veel pk’s eruit halen uit een origineel blok 194pk is haalbaar, maar veillig,ik zeg NEE.
M-Tech chipt hem al niet meer zover ik weet.
Jullie kunnen ervoor mailen maar er zijn teveel motoren kapot gelopen bij hun met de tuning erin…Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou….
12 januari 2010 om 12:42 #17572329origineel gepost door cabriobully
Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou….Kijk, dat bedoel ik nu met voor voor elkaar klaar staan.:thumbup
Spreek je eind van de week nog een keer Ronald.
12 januari 2010 om 13:12 #17572330Met andere woorden . . . wil je 200 veilige pk’s . . . gooi er een 2L turbo of een 3 liter V6 in :D
12 januari 2010 om 13:32 #17572331origineel gepost door sw_reijnders
Met andere woorden . . . wil je 200 veilige pk’s . . . gooi er een 2L turbo of een 3 liter V6 in :DBeste,snelste manier indd
12 januari 2010 om 15:50 #17572332ga anders even langs bij de http://www.ringsleutel.nl schijnt alle geblazen en ongeblazen motoren te kunnen chippen dmv eigenchip te her schrijven, best uniek.
12 januari 2010 om 15:51 #17572333origineel gepost door cabriobully
He Frank,
Deze is wel te chippen.
Kwestie van de chip links onder eruit solderen,een sockel erin solderen zodat je altijd een steekchip erin kan zetten.Via obd chippen van modellen voor 2000 geeft te vaak problemen,helaas ervaring mee.
Afgelopen zondag nog een ecu kapot gemaakt van een astra g X18XE1 moet wel zeggen dat de simtec 70 het slechtste stuurapparaat is wat opel ooit gemaakt heeft.Beste is met de ecu langskomen,solderen we er een socket in,lezen je originele programma uit,passen dat aan.
Originele chip neem je fijn erna mee na huis…Tevens voor zover ik kan zien heeft jou Vectra ook geen flash eprom erin dus is niet via de obd te chippen…
Tevens een waarschuwing voor vele vectra b rijders,een vectra is te chippen,alleen!!!!!!
Ze lopen snel kapot!Hier komt een hele hoop bij kijken om deze aan te passen,zodat het veillig blijft..bij een vectra b is het verstandig om een I500 chip erin te zetten,dit is een origineel programma,en dat programma lichtelijk aan te passen.
Met de nadruk op lichtelijk!!!
Ik heb zelf ook het i500 programma aangepast,werkt super…Je kunt veel pk’s eruit halen uit een origineel blok 194pk is haalbaar, maar veillig,ik zeg NEE.
M-Tech chipt hem al niet meer zover ik weet.
Jullie kunnen ervoor mailen maar er zijn teveel motoren kapot gelopen bij hun met de tuning erin…Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou….
mijn gaat het niet om het chippen tot 200pk, dat siteerde ik omdat dat hier op het forum genoemd werd.
bij mijn auto loopt het toerental niet vloeiend op (schijnt een eigenschap van de motor te zijn), en dacht zelf door een beetje te chippen (OBD…) en afstellen dat er misschien een vloeiend koppel kromme gecreeerd kan worden.
als ik het dus goed begrijp moet ik dus helemaal niet aan het chippen beginnen, ook niet een paar pk.
heb bij mtech geinformeerd, maar chippen hem idd niet.bedankt voor de info.
gr peter
12 januari 2010 om 15:54 #17572334Niet chippen hoor je mij niet zeggen,met verstand chippen kan wel.
Gewoon niet de volledige pk’s eruit halen…Je bedoeld onderin wat meer vermogen krijgen?
Dit kan zeker heb ik vorige week ook nog bij twee omega’s gedaan met x25xe motor.Groet Ronald
12 januari 2010 om 15:56 #17572335origineel gepost door vectra c20ne driver
ga anders even langs bij de http://www.ringsleutel.nl schijnt alle geblazen en ongeblazen motoren te kunnen chippen dmv eigenchip te her schrijven, best uniek.Hier is niets unieks aan,dit is de normale gang van zaken…
Je moet bij deze motor de chip eruit halen en originele software ervan uitlezen ivm sleutelcodes enzv enzv…
Maatwerk tuning noemen ze het met een duur word,kant en klare onzin…
Normale gang van zaken tuning is een beter woord haha
Overigens niets speciaals aan hun tuning zover ik kan lezen ze veranderen de volgende velden
ontstekingstijdstippen
brandstof
brandstofverrijking bij vollastDit is maar een klein deel wat belangrijk is…..
Niet eens over de prijzen gesproken:jerry:jerry:jerry
12 januari 2010 om 15:56 #17572336on topic aub
12 januari 2010 om 19:17 #17572337Die “flatspot” is idd een bekende eigenschap van de motor. Dit heeft te maken met de inlaat. Een gedeelte hiervan komt door de aanstuurmomenten van de multieram kleppen.
Je kan hier met een chip volgens mij niet zoveel veranderen.Ze zeggen dat de “3 pipe mod” veel verschil maakt, maar ik persoonlijk vind van niet.
12 januari 2010 om 19:27 #17572338origineel gepost door Gupy
Die “flatspot” is idd een bekende eigenschap van de motor. Dit heeft te maken met de inlaat. Een gedeelte hiervan komt door de aanstuurmomenten van de multieram kleppen.
Je kan hier met een chip volgens mij niet zoveel veranderen.Ze zeggen dat de “3 pipe mod” veel verschil maakt, maar ik persoonlijk vind van niet.
“3 pipe mod” wat is dat dan?
12 januari 2010 om 19:36 #17572339origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door Gupy
Die “flatspot” is idd een bekende eigenschap van de motor. Dit heeft te maken met de inlaat. Een gedeelte hiervan komt door de aanstuurmomenten van de multieram kleppen.
Je kan hier met een chip volgens mij niet zoveel veranderen.Ze zeggen dat de “3 pipe mod” veel verschil maakt, maar ik persoonlijk vind van niet.
“3 pipe mod” wat is dat dan?
aanpassing van inlaat traject achter de voorbumper.
bij mij resulteerde dat in een te arm mengsel en SPIERWITTE binnenzijde van uitlaat denper (veel te hete verbranding)..
Willem
12 januari 2010 om 19:43 #17572340Je hebt aan je luchtfilter een pijp zitten die naar je bumper en zijpaneel loopt. Hieraan zitten resonantiebuizen die je kunt weghalen.
Wederom kan hier de motor wat makkelijker door ademen.
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?113700-Three-pipe-mod-V6-flat-spot
13 januari 2010 om 13:57 #17572341luchtfilter is vervangen voor K&N openfilter,
ik heb, ook om het verbruik te vergeleiken, de originele filter erop gehad, maar vondt eigenlijk weinig verschillen, zowel kwa motorprestaties al verbruik.
13 januari 2010 om 14:37 #17572342Alleen geluid he…:wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.