Irmscher Benelux.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Irmscher Benelux.

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267390
    ralph3000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2004

      Misschien is het voor anderen wel al bekend, maar voor mij was het niet bekend dat Irmscher Benelux niet meer bestaat. De website werkt wel nog en betalingen kun je ook doen, maar onderdelen krijgen: HO maar!! :swear
      Ze verwijzen je doodleuk door naar Irmscher Duitsland en daar zegt men dat Irmscher Benelux een apart bedrijf is waar zij niks mee te maken hebben :hmmz . ( waarom is de telefoon en de mail dan wel naar hun doorgeschakeld??)

      Ik heb hun nog gemaild met mijn betalingsbewijs en de bestelling, maar men zegt er niks aan te kunnen doen en hoogst waarschijnlijk zal het geld wel weg zijn. ( nu gaat het maar om €40, maar toch. Ik ben een mens van principes).
      Mijn bank zegt een I-deal betaling niet te kunnen terug draaien, dus jammer.

      !!Ik wil dus iedereen waarschuwen, alleen nog rechtstreeks bij Irmscher Duitsland te bestellen!! ( ik heb er geen behoefte meer aan king: )

      Verder vind ik het schandalig, dat als irmscher Duitsland een conflict heeft met Irmscher Benelux dat ze de klant gewoon laten stikken :argue . Als ze een beetje klant gericht waren en de klant bewijst dat hij betaald heeft, zou ik zeggen: lever de klant zijn spullen en regel de zaken verder intern! ( zeker bij een dergelijk bedrag). Al het gebel en de tijd wat hun personeel eraan besteed heeft is al duurder dan mijn bestelling. Maar goed, Wees gewaarschuwd! :agent

      Gr. Ralph

      #18246954
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Je bank heeft gelijk:

        Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?

        U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces wordt u nadrukkelijk verzocht een akkoord te geven voor een betaling binnen uw internetbankieromgeving. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt. Binnen een paar seconden na uw goedkeuring is de betaling, net als bij een overboeking of PIN-betaling in een winkel, verwerkt.

        Dat brengt met zich mee dat de betaling na uw akkoord, net als bij een PIN-betaling, niet meer teruggevorderd kan worden.

        Indien u gebruik wilt maken van uw recht om uw “aankoop op afstand” te annuleren, kunt u de webwinkelier houden aan de daarvoor geldende wettelijke regels.

        #18246955
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Dat er problemen waren met Irmscher-Benelux was al een paar jaar bekent , maar dat ze nu helemaal gestopt zijn wist ik nog niet.

          Raar dat als een onderneming niet meer bestaat , je nog wel spullen kan bestellen en betalen.
          Ik vraag me af of je geen rechten hebt..

          #18246956
          ralph3000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2004

            @Andre_Ede wrote:

            Je bank heeft gelijk:

            Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?

            U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces wordt u nadrukkelijk verzocht een akkoord te geven voor een betaling binnen uw internetbankieromgeving. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt. Binnen een paar seconden na uw goedkeuring is de betaling, net als bij een overboeking of PIN-betaling in een winkel, verwerkt.

            Dat brengt met zich mee dat de betaling na uw akkoord, net als bij een PIN-betaling, niet meer teruggevorderd kan worden.

            Indien u gebruik wilt maken van uw recht om uw “aankoop op afstand” te annuleren, kunt u de webwinkelier houden aan de daarvoor geldende wettelijke regels.

            Klopt, bovenstaand had ik ook op de site van de bank gelezen. Is ook geen verwijt naar mijn bank toe, ik had hun alleen gebeld voor info. Irmscher Duitsland was van mening dat mijn bank het geld wel terug kon halen, en dat ik het verder zelf maar zo moest proberen :wtf

            #18246957
            ralph3000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 July 2004

              @speaker wrote:

              Dat er problemen waren met Irmscher-Benelux was al een paar jaar bekent , maar dat ze nu helemaal gestopt zijn wist ik nog niet.

              Raar dat als een onderneming niet meer bestaat , je nog wel spullen kan bestellen en betalen.
              Ik vraag me af of je geen rechten hebt..

              Ook raar dat Irmscher Duitsland zegt; wij hebben helemaal niks met irmscher Benelux te maken, maar wel hun mail beantwoorden. :hmmz

              #18246958
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Wist wel dat Irmscher Duitsland in 2012 gestopt is, maar dat schijnt ook weer heel anders te liggen zal wel een oerwoud van B.V’s zijn.

                Wel gek dat alles nog online is en dat er nergens meldingen te vinden zijn dat Irmscher Benelux niet meer is

                #18246959
                GTS Vectra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2011

                  Ik had laatst nog een Irmscher demper besteld bij original car parts, en die zei dat Irmscher Duitsland ook niet meer bestaat!
                  Irmscher schijnt nu in Spanje te zitten. :???:

                  #18246960
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    Heb pas nog contact gehad met Irmscher Duitsland.
                    En op hun FB pagina posten ze nog gewoon.
                    Er is wel wat veranderd in Duitsland met Irmscher, maar hoe en wat precies snapt volgens mij niemand

                    #18246961
                    SimpleFace
                      Lid sinds:
                      14 July 2014

                      Zolang ze betalingen accepteren en de bank dat kan uitvoeren bestaan ze nog wel dus (voor de wet).
                      Als ze failliet zijn, curator opzoeken. Zoniet aangifte doen bij de politie en bank, kan vanuit je luie stoel tegenwoordig.
                      Wat een pannekoeken, was van plan om een Irmscher grill te kopen, maar als ze zo omgaan met hun klanten hoeft het niet.

                      #18246962
                      ralph3000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2004

                        @Andre_Ede wrote:

                        Heb pas nog contact gehad met Irmscher Duitsland.
                        En op hun FB pagina posten ze nog gewoon.
                        Er is wel wat veranderd in Duitsland met Irmscher, maar hoe en wat precies snapt volgens mij niemand

                        Klopt, Irmscher Duitsland bestaat blijkbaar nog gewoon. Zijn gewoon via mail en telefonisch bereikbaar.

                        Heeft niet iemand toevallig nog 4x het irmscher logo, de losse chroom i ( ik schat zo’n 3cm hoog) om op het naafkapje van de velg te plakken? Uiteraard tegen betaling :angel

                        Gr. Ralph

                        #18246963
                        speaker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 March 2007

                          Ik heb even nagevraagd , maar er is een mailing vanuit Irmscher-Benelux dat ze stoppen , maar dat info@irmscher.nl gewoon actief blijft en beantwoord wordt.
                          Irmscher.nl is van een bedrijf die in de Nederlandse autosport bekend is ( alleen weet ik ff niet zo snel welke ! )

                          Hoop dat je er wat aan hebt :thumb

                          #18246964
                          Rayted_Are
                            Lid sinds:
                            13 August 2014

                            Jouw geld wordt ergens heen gestort, dus kan je nog altijd iemand aansprakelijk stellen. Zie hieronder een voorbeeldbrief hoe je een bedrijf ter verantwoording kunt roepen:

                            http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-ontbinding-overeenkomst-wegens-niet-levering?cookie=ja.1408617424271-2036939203″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Vergeet ook niet dat je aangifte kunt doen tegen fraude en oplichting van het bedrijf en/of stap naar het juridisch loket… of dat eerste echt helpt is een tweede, maar als je het toch hebt over principes ;)

                            #18246965
                            ralph3000
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 July 2004

                              Bedankt voor de reactie’s allemaal. Ik heb nog contact gehad met irmscher Duitsland en ze hebben hun “rechtsanwalt” er op gezet.
                              Als ik 5 september niks gehoord heb, moest ik hun terug bellen. Ben benieuwd. :hmmz

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.