Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Invoeren voor/nadeel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2012 om 20:52 #17247755
Goede avond iedereen.
Ik had een vraag over het invoeren van auto’s.
Wat zijn de voordele en wat de nadeelen (van uit belgie of duitsland naar nl)
gaat om een astra g 2l turbo coupe uit belgie17 april 2012 om 21:20 #18007718BPM. grootste nadeel. Hoe exclusiever de auto, hoe hoger de BPM.
17 april 2012 om 21:36 #18007719Nadelen zijn er wel zoals BPM, RDW keuring, nieuwe kenteken. Hoop ellende maar wanneer het gebeurd is kan je genieten. Je hebt een auto voor een leuke prijs. Let gewoon goed op de onderhoud en de staat van de auto zoals opgelopen schade enz. Vraag er desnoods naar, ook al zeggen ze van niet gewoon controleren. Een vriend had een Audi RS4 uit 2001 geimporteerd uit duitsland bpm 3000 euro, kenteken 70 euro en de keuring 150 euro. Auto was zelf 13000 euro. NL prijs 20000. Deze was helaas wel betrokken bij een ongeval. Daar kwamen we dus later achter. Voorkant was compleet vernieuwd. Dus hoe jonger de auto, hoe minder bpm. Maar hoe exclusiever hoe meer.
18 april 2012 om 12:14 #18007720En hou er rekening mee dat je een hoop gezeur kan krijgen met een evt terugroep actie omdat het niet door een origineele opel dealer is ingevoerd, geen garantie op roestbescherming enz enz.
18 april 2012 om 12:30 #18007721auto invoeren is helemaal niet zoveel werk.
Je moet alleen even goed berekenen hoeveel bpm je nog moet betalen. zodat je niet later voor verrassingen komt te staan.
Ook moet je als je ver gaat altijd een goede beschrijving van de auto vragen en zeggen dat je de auto echt wil hebben en of er nog ver de prijs te praten valt. zodat je niet voor niks komt.Probleem is ook dat als je echt ver gaat, en de auto is niet helemaal zoals je verwacht of wil, dat je misschien toch concessies doet om niet leeg en met kosten terug te rijden. Probeer dit dan wel van de prijs af te praten!
En let op dat je de juiste papieren erbij krijgt. In duitsland bijv. heb je verkoopcontracten. belgie ken ik niet. maar even googlen en je weet alles!
18 april 2012 om 20:12 #18007722en let er op dat je een CVO erbij krijgt
23 april 2012 om 18:26 #18007723Snap er niets van bpm hoger jonger luxer??
Heb op berekensite bpm ingevoerd een rekord uit Duisland 700 aanschafprijs en hij geeft aan 3000 euro bpm ?? ben ik nu gek?
Wat doe ik fout , via googelen raak ik niet wijzer.
BVD
Joppo
Opelgek23 april 2012 om 18:31 #18007724AnoniemLid sinds:
1 January 1970Had een Corsa gekocht die ingevoerd was eind 2011, die moest nog 80,- BPM betalen.
25 april 2012 om 22:59 #18007725Nou sorry hoor voor de rekord kom ik uit op 0 euro BPM en dan bedoel ik dus eentje uit 86 met een 2.2 liter cd versie en handgeschakeld 5 bak of heb ik het mis :hmmz
25 april 2012 om 23:27 #18007726lijkt mij ook sterk dat je voor een rekord nog bpm moet betalen.
ik hoefde voor mijn d kadett geen bpm te betalen.
26 april 2012 om 08:12 #18007727voor een auto van zoveel jaar en ouder, volgens mij 15 jaar, hoef je geen bpm meer af te dragen bij het invoeren.
Voor een auto die dus jonger is als dat betaal je via de bpm de belasting, die ooit bij nieuwkoop voor de auto in het buitenland is afgedragen, alsnog aan Nederland.
Alle extra’s die een auto heeft maken de bpm hoger. Vandaar dat je bij de rdw veel half uit elkaar gebouwde autos zal aantreffen ;)
Een Rekord zal je gewoon geen bpm kosten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.