Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › invoeren naar belgië
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 09:52 #17229844
hallo,
Ik ben Belg en ben met de restauratie van een Manta A bezig.
Het plan is om er een 2200 van een record in te leggen.
Nu, voor de belgische keuring is het onmogelijk om dit goedgekeurd te krijgen. Ik denk echter dat ik een achterpoortje gevonden heb en ik hoop dat jullie dit kunnen bevestigen.De auto die ik aan het opmaken ben is een belgische Manta A, 1.6
Nu heb ik nog een kast staan die afkomstig is uit Nederland, ik heb er Nederlandse papieren bij, hij is wel uit het verkeerd gehaald, en er zit een uitvoerverklaring bij welke vorig jaar is aangevraagd. Nu heb ik deze kast nog niet ingevoerd in België dus in theorie kan ik deze weer gewoon in verkeerd brengen in Nederland als ik het goed heb?
Nu heb ik ook gehoord dat ze in Nederland veel soepeler zijn met motorwijzigingen dan bij ons.
Is het een mogelijke optie dat ik:
– de auto terug inschrijf in Nederland op naam van iemand die ik ken
– de auto in Nederland laten keuren
– de auto hierna invoeren in BelgiëWordt mijn Manta met zwaardere motor dan gelegaliseerd?
Ik hoop dat jullie me wat meer zekerheid kunnen geven, het zou zonde zijn dat ik de 2200 er niet in kan leggen.
(ik zou graag willen dat de manta een keuring kan passeren voor dagelijks gebruik, geen oldtimer keuring)
24 december 2010 om 10:00 #17778676wat betreft het omkatten,overzetten van nummers kijk daar goed mee uit
er staan op een x aantal plaatsen in de wagen nummers die kunnen her
leiden naar het originele nummer in het chassis.
slechte ervaring hier mee.
daarnaast kijk uit wat je hier schrijf,de vijand leest mee.
vgr tonsr.24 december 2010 om 10:30 #17778677laten we er maar vanuit gaan dat ik de nederlandse kast ga laten keuren, heb mijn post ge-edit.
dacht eerlijk gezegd dat er alleen de chassisnummer in stond..
24 december 2010 om 11:18 #17778678is al meerdere malen geprobeert met een Corsa a 2l16v…
word gewoon niet goedgekeurt in belgie…
die auto’s waren in NL gewoon 110kw op kenteken,maar in belgie word dat niet overgenomen, word gewoon niet goedgekeurt
24 december 2010 om 11:51 #17778679Dus volgens jou is het niet mogelijk?
Wat ik ook al gehoord heb is een attest door Opel te laten afleveren waarin ze zeggen dat het kan en mag.
Of is dit in de praktijk niet mogelijk?
24 december 2010 om 12:04 #17778680opel zal denk ik hier nooit geen goed keuring aan geven
daar als het fout zou gaan,wat mogelijk is ,zij mede aansprakelijk
zouden kunnen zijn.maar dat is mijn mening en ik zou het ookmis kunnen hebben.
niet geschoten is altijd mis.
ik weet niet hoe het werkt in belgie ,als je een nederlandse
auto met compleet kenteken zou invoeren en deze
naar belgie,s kenteken laat overnemen of ze dan
bij keuring daar naar kijken.wat ik hier boven lees
zou dit niet zomaar kunnen.
bijvoorbeeld mijn zoon heeft een manta cc
waarin een 3 liter 6 cilinder is ingebouwd deze is
gekeurd en staat gewoon op kenteken zonder
problemen.nu denk ik als je deze auto in belgie
zou invoeren dat je daar dan geen goedkeuring
op zou krijgen.nu ben ik benieuwd of iemand nu
echt weet hoe dat zit.
vgr tonsr.24 december 2010 om 15:11 #17778681Ja ik ben ook zeer benieuwd, ik hoop dat er iemand op het forum is dat er een duidelijke uitleg voor heeft
30 december 2010 om 22:43 #17778682niemand verduidelijking?
31 december 2010 om 08:52 #17778683als je de auto in nederland inschrijft en dan in nl keurt met de motor en het staat op papier en dan naar Belgie inschrijft dat mag niet je hebt grote kans dat die afgekeurd word. of ik heb nog een manier…
2 januari 2011 om 09:01 #17778684vind dit nog steeds vaag
en de Europese regelgeving dan dat het overgenomen MOET worden ??
12 januari 2011 om 18:33 #17778685nog even aan het zoeken geweest
Verklaring RDW
Aan de balies van de RDW-keuringsstations en de klantenbalies van de RDW in Veendam, Zoetermeer en Den Bosch, kunt u een verklaring krijgen die u kunt afgeven aan de autoriteiten van het land waar u het voertuig wilt registreren. De verklaring is ook onder aan deze pagina te downloaden. In de verklaring staat dat andere EU-landen naar aanleiding van de uitspraak van de Europese Commissie verplicht zijn de registratie van in Nederland geregistreerde voertuigen over te nemen. De verklaring is opgesteld in het Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans en Portugees. U kunt deze verklaring gebruiken om het standpunt van de RDW over te brengen.Is de verklaring niet voldoende, dan kunt u nog informatie over het voertuig opvragen bij:
• Importeur/dealer/fabrikant in land van bestemming
• Importeur/dealer/fabrikant in Nederland16 januari 2011 om 21:37 #17778686Dus volgens jou zou het dus wel kunnen lukken? Het is raar dat je op het internet hier geen kant en klare antwoorden over vind. Er moeten toch nog mensen in deze situatie geweest zijn?
17 januari 2011 om 07:02 #17778687Even een mail doen naar de rdw misschien dat die je kunnen helpen
17 januari 2011 om 10:31 #17778688maare
in belgie, als je de auto als oldtimer inschrijft hoef je nooit meer naar de keuring toch??
dan schrijf je m in als 1600 oldtimer, en hang je daarna de 2200 ervoor
op die manier rijden er meerdere 2l corsa’s rond in belgie
17 januari 2011 om 16:21 #17778689ja dit wist ik maar de oldtimerkeuring heeft serieuze beperkingen ivm het gebruik van de wagen, niet als het donker is, max. km van huis etc…
en het zou gewoon mooi zijn als de 2200 op papier staat..
17 januari 2011 om 16:38 #17778690oww ok
dat wist ik dus niet…dacht dat je er dan gewoon mee mocht rijden, alleen dat het niet je enige auto mocht zijn…
rare regeling…
en ik vind t nog steeds raar dat een NL kenteken+gegevens niet overgenomen word in belgie…
weet van iemand die een standaard corsa a gsi uit duitsland naar belgie haalde, ging om een e16sei ( irmscher versie ) orrigineel door opel uitgebracht
en zelfs voor deze speciale versie was een attest vereist ( de SEI was nooit in belgie geleverd )19 januari 2011 om 22:08 #17778691die regelingen daar zijn echt vaag zeg
ben ik ff blij dat t in NL iets beter geregeld is
ff 53 euri aftikken en je hebt op kenteken wat je wil
heb voor de belgen onder ons even de rdw gemaild :P
21 januari 2011 om 11:41 #17778692Mail van RDW gehad en t is doorgestuurd nast tecnische afdeling
24 januari 2011 om 08:58 #17778693Geachte heer Van Dijk
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice
RDWhet is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen
24 januari 2011 om 09:14 #17778694en anders, de 1.6 ombouwen naar 2.2 geen optie?
24 januari 2011 om 11:42 #17778695Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm
dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland
24 januari 2011 om 12:57 #17778696[rquote=1850387&tid=138914&author=jblfreak]Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm
dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland [/rquote]
Ze zijn wel meer dingen “verplicht” volgens EU norm.
Maar ondertussen gebeurt nog altijd dat wat ze zelf willen.
Daarom zou ik persoonlijk alle 2.2 spul ombouwen in het 1.6 blok (kwestie van opboren naar grotere diameter, en onderin iets materiaal weg veilen om plaats te maken voor de grotere slag)
Als daarna alle oude aanbouwdelen er weer op zitten, is er niemand die het weet of zien kan.
Kop kun je immers zo omzetten (oude was kapot :P)24 januari 2011 om 15:56 #17778697als ze t dan weigeren ff hogerop gaan he
t is Europees verplicht dus hebben ze geen poot om op te staan
27 januari 2011 om 22:34 #17778698[rquote=1850309&tid=138914&author=jblfreak]Geachte heer Van Dijk
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice
RDWhet is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen[/rquote]
Ik ben echt blij dat je er zoveel moeite voor doet, zelf wist ik niet goed waar te beginnen, nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dit allemaal wil doen, of dat ik gewoon met de 1.6 naar de keuring rijd, en daarna wel zie wat ik er mee doe…
Bedankt alvast voor de vele reacties!
Hopelijk passeert er nog eens iemand die daadwerkelijk deze methode van invoeren heeft toegepast, zou mooi zijn als ik bewijs had dat het daadwerkelijk kan!
28 januari 2011 om 11:28 #17778699Zal ik hier ook even op reageren…
Vergeet het maar gewoon van hem als 2.2 in te schrijven. Ik ben al 6 maanden bezig. Geloof mij, in Belgie, een nachtmerrie. En ik ben dan nog bezig voor een oldie inschrijving.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.