Forumindex › Forums › Overige › PC & Multimedia › internet-> telefoon lijn utp lijn??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2007 om 22:12 #17206288
heey mensen,
ik heb nu thuis een internetaansluiting en ik wil via een telefoon kabel welke na mn internetkastje zit een pc aansluiten…hoe moet ik mn draden steken..
ik heb ergens gelezen dat ik de 4 adrige telefoon kabel kan gebruiken op de aansluiting 123 en 6 van de utp kabel..klopt dit ook?
dus dit is de situatie in het kort:
telefoon aansluiting->internetkasje->utp->telefoonlijn->utp->pc.mvg
rene verhoeven27 november 2007 om 11:03 #17368918inderdaad pin 1, 2, 3 en 6 moet je 1:1 doorverbinden
http://www.makingthepages.nl/text/tech0024.html
Kijk even als er aderparen getwist zijn (2 draden om elkaar heen gedraaid) dan moet je 1 paar voor pin 1 en 2 gebruiken en het andere paar voor pin 3 en 6.
Als het geen getwiste bekabeling is bestaat de kans dat je verbinding niet optimaal is…….
5 december 2007 om 18:28 #17368919niet teveel zelf gaan zitten rommelen met bedrading. gewoon UTP -> internetkastje -> UTP
UTP kabel kost niet zoveel, niet op bezuinigen. Zorg dat je niet minder dan CAT5 kabel hebt, kan veel in snelheid schelen.8 december 2007 om 15:32 #17368920Telefoonkabel kan inderdaad, maar aangezien dit niet getwist is, krijg je al snel, een waardeloze verbinding.
Via zo;n kabeltje, van beneden, naar de verdieping, recht boven het kastje, gaat vaak al niet.
Maar als er al een telefoonkabel ligt, kun je er toch ook zo een gewone UTP kabel doorheen trekken?
13 december 2007 om 10:10 #17368921er zijn ook van die converters rj45 –> UTP.
waarom heb je niet gebruikelijke setup?
tel.lijn–>Modem–>router–>PC’s
21 december 2007 om 10:52 #17368922origineel gepost door Roelof
inderdaad pin 1, 2, 3 en 6 moet je 1:1 doorverbindenhttp://www.makingthepages.nl/text/tech0024.html
Kijk even als er aderparen getwist zijn (2 draden om elkaar heen gedraaid) dan moet je 1 paar voor pin 1 en 2 gebruiken en het andere paar voor pin 3 en 6.
Als het geen getwiste bekabeling is bestaat de kans dat je verbinding niet optimaal is…….
dit gaat wel werken maar dan moet je op de computer de netwerk kaart vast op 10 megabit half duplex zetten. dan gaat het werken…meer dan dit op een ongetwiste kabel gaat bijna nooit lukken. overspraak naar de andere draden is dan te groot.
21 december 2007 om 11:05 #17368923AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok zal allemaal wel
maar ik heb voor in m,n boerderij de telefoon aansluiting
vandaar gaat n utp kabel naar achteren naar t chalet waar ik tijdelijk in woon (grote verbouwing van de boerderij)
hiervan heb ik slechts 2 draden aangesloten
meer zitten der ook niet in de telefoon aansluiting;)de kabel is ongeveer een 50 meter lang:o
en ligt door de grond;)geen problemen metverbinding of snelheid of what effer:thumbup:thumbup
t modum heb ik dus aan t eind van die kabel in m,n chalet
dus volgens mij heb je aan 2 draden genoeg:P:P:P:o:o -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.