Interkoeler vraag betreffende vervanging

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Interkoeler vraag betreffende vervanging

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    jraaf
    Deelnemer

Dag allemaal, weer eens preventief op onderzoek uit geweest onder de motorkap en heb een vermoeden dat mijn interkoeler binnenkort aan vervanging toe is.
      Nu heb ik de volgende vraag:

Als ik de twee aan en afvoer slangen los haal, komt daar dan wat uit? En zo ja, wat komt daar uit?
      Lijkt mij verder namelijk niet zo een moeilijke klus om zelf te doen.

Hoor graag of er iemand iets meer over kan vertellen.

Safe driving Jurgen.

Bartjex88
      Deelnemer

@jraaf wrote:

Dag allemaal, weer eens preventief op onderzoek uit geweest onder de motorkap en heb een vermoeden dat mijn interkoeler binnenkort aan vervanging toe is.
        Nu heb ik de volgende vraag:

Als ik de twee aan en afvoer slangen los haal, komt daar dan wat uit? En zo ja, wat komt daar uit?
        Lijkt mij verder namelijk niet zo een moeilijke klus om zelf te doen.

Hoor graag of er iemand iets meer over kan vertellen.

Safe driving Jurgen.

komt niets anders dan lucht uit;)

speaker
        Deelnemer

En een beetje olie misschien, maar waarom denk je dat ie aan vervanging toe is??
          Volgens mij is de achterste ( Airco condencor , radiator , interkoeler ) de interkoeler . Die loopt toch geen schade op??

jraaf
          Deelnemer

@speaker wrote:

En een beetje olie misschien, maar waarom denk je dat ie aan vervanging toe is??
            Volgens mij is de achterste ( Airco condencor , radiator , interkoeler ) de interkoeler . Die loopt toch geen schade op??

Niet helemaal…. Van achter af:

Airco condenser
            Interkoeler
            Radiateur

De interkoeler kan na aanzienlijke kilometrage toch gaan lekken aan de onderkant. Heb het op Duitse fora al bij meerdere gezien.
            En ik ben meer van de voorkomen dan genezen. Als je er ongemerkt mee door rijdt kun je meer schaden krijgen dan alleen de interkoeler zelf.
            Reden waarom ik het check is omdat mijn gasklephuis, welke net is vervangen helemaal dicht gekoekt zat, de olie die er in zat wordt waarschijnlijk via de interkoeler er door gezet welke het weer ontvangt van de terug voerslang van de karter ontluchter. Die olie is niet goed voor de interkoeler. Hierdoor wordt de werking ook minder en kan er ook lekkage ontstaan in de onderste deeltjes.

Safe driving Jurgen

yzf1kr

Volgens mij is het toch net andersom en is het de condenser waar je tegenaan kijkt, als 2e zit de intercooler.

jorisor

De mijne is net vervangen aangezien deze lek was. De auto rookte veel te veel waardoor het roetfilter weer snel dichtzat. Mijn garage heeft contact met Lathouwers in Oss, en die hebben aangegeven om goed naar de intercooler te kijken aangezien deze lek kan zijn. Het komt dus wel meer voor.

Gr. Joris (originele intercooler kost 395 euro excl.).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.