interieurfilter vervangen Opel Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra interieurfilter vervangen Opel Astra G

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224459
    reddog68
      Lid sinds:
      8 August 2010

      vanaf bj 1999
      Open dashboardkastje en ‘los’ de kunststof scharnieren door ze zachtjes naar buiten te duwen. Demonteer het dashboardkastje dmv de 6 torxschroeven aan de voorzijde.
      Haal de steker los van het dashboardlampje (linkerzijde).
      verwijder het dashboardkastje in zijn geheel.
      Links achterin zie je een kunststof dekseltje zitten van ongeveer 20cm hoog en 3 cm breed, deze zit vast met 4 messingkleurige schroefjes (dopmaat 5,5mm) verwijder deze en haal het dekseltje weg.
      Nu zie je het filter al zitten, haal hem er voorzichtig uit, waarschijnlijk komen er ook blaadjes en ander vuil mee naar buiten.
      Het filter vervangen voor een nieuw, let op de flowrichting, deze is aangeduid met een pijl bovenop. (deze moet de auto in wijzen).
      Let er goed op dat het filter niet knikt of opstroopt! Met beleid plaatsen en niet doordrukken als hij ergens tegenaankomt.
      Monteer alles weer in omgekeerde volgorde.
      Ik hoop dat ik hiermee anderen geholpen heb, succes.

      artikelnummer filter orgineel: 13175553

      #17709480
      j.pons
        Lid sinds:
        6 January 2007

        Ook welkom hier , Stel je ff voor :agent
        Dit is al eens beschreven in het how to topic.
        Gr joost

        #17709481
        Astra JP
          Lid sinds:
          12 March 2009

          Deze moet even verplaatst worden naar de How-to topic :vertag

          #17709482
          Matt-GSi
            Lid sinds:
            24 September 2006

            Zijn 2 verschillende huizen voor zo’n filter van een Astra G.

            1 met boutjes en 1 met clipjes. Zijn dus ook 2 verschillende filters!

            #17709483
            Astraman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 July 2004

              :wtf Mah, komt ie dus dit alleen ons vertellen of….??? Ik snap het niet.

              #17709484
              j.pons
                Lid sinds:
                6 January 2007

                Is al een howto over gemaakt.

                origineel gepost door Astra JP
                Deze moet even verplaatst worden naar de How-to topic :vertag

                #17709485
                reddog68
                  Lid sinds:
                  8 August 2010

                  Ik vermoedde al dat ik het niet goed deed, Kon de how to topic niet vinden (ligt aan mezelf)
                  Had constant problemen met beslagen ramen en ben via via erachter gekomen dat dit aan het filter kon liggen, heb op een Engelse site uit kunnen vinden waar hij zat (spiegelbeeld) en vroag mezelf af dat er wel eens meer mensen met dit probleem konden zitten, vandaar dat ik het hier heb gepost.
                  Ik hoop dat Admin het voor mij zal doen verplaatsen naar de juiste topic.
                  BTW ik Ben John, woon in Brabant, ben geen automonteur maar wat ik aan de auto kan doen doe ik graag zelf.
                  Ben in bezit van een Astra G, CDX automaat met alle opties en kom af en toe een defect tegen die ik graag zelf probeer op te lossen. De auto is van 1999 en heeft maar 85000km gelopen.

                  #17709486
                  j.pons
                    Lid sinds:
                    6 January 2007

                    Is je recirculatieklep niet verrot?

                    #17709487
                    reddog68
                      Lid sinds:
                      8 August 2010

                      nee, het is hiermee verholpen. Gelukkig nergens last meer van gehad.
                      Filter was zwaar vervuild en van 2001, dus mocht wel een keer vervangen worden ;-)

                      #17709488
                      dang141
                        Lid sinds:
                        19 September 2010

                        origineel gepost door Astra JP
                        Deze moet even verplaatst worden naar de How-to topic :vertag

                        waar kan ik die vinden? ik ben namelijk aan het zoeken hoe ik de filter kan vervangen.

                        #17709489
                        dang141
                          Lid sinds:
                          19 September 2010

                          origineel gepost door reddog68
                          vanaf bj 1999
                          Open dashboardkastje en ‘los’ de kunststof scharnieren door ze zachtjes naar buiten te duwen. Demonteer het dashboardkastje dmv de 6 torxschroeven aan de voorzijde.
                          Haal de steker los van het dashboardlampje (linkerzijde).
                          verwijder het dashboardkastje in zijn geheel.
                          Links achterin zie je een kunststof dekseltje zitten van ongeveer 20cm hoog en 3 cm breed, deze zit vast met 4 messingkleurige schroefjes (dopmaat 5,5mm) verwijder deze en haal het dekseltje weg.
                          Nu zie je het filter al zitten, haal hem er voorzichtig uit, waarschijnlijk komen er ook blaadjes en ander vuil mee naar buiten.
                          Het filter vervangen voor een nieuw, let op de flowrichting, deze is aangeduid met een pijl bovenop. (deze moet de auto in wijzen).
                          Let er goed op dat het filter niet knikt of opstroopt! Met beleid plaatsen en niet doordrukken als hij ergens tegenaankomt.
                          Monteer alles weer in omgekeerde volgorde.
                          Ik hoop dat ik hiermee anderen geholpen heb, succes.

                          artikelnummer filter orgineel: 13175553

                          hoe lang was je bezig geweest? ik wil hem ook vervangen bij mijn auto. maar ik wil hem eerst eruithalen en kijken welke afmeting betreft. er zijn namelijk 2 type filter met verschillende afmeting.

                          #17709490
                          reddog68
                            Lid sinds:
                            8 August 2010

                            hoi dang141,

                            ik ben er ongeveer een half uurtje mee bezig geweest. Ligt er ook een beetje aan of je de juiste gereedschappen hebt.
                            succes in ieder geval.

                            #17709491
                            TheGeneral
                              Lid sinds:
                              21 February 2010

                              Het vervangen is niet veel werk maar als je een half bos erin vind(netjes dealer onderhouden door de vorige eigenaar alleen jammer dat ze dat filter vergeten zijn) zoals ik had dan ben wat langer bezig met stofzuigen enzo;)

                              Let op er zijn 2 soorten

                              #17709492
                              Astra_DLS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2008

                                Het is echt niet veel werk. Je dashboard kastje heb je er met 2 minuten uit (6 schroeven en let op het lampje!!).

                                Daarna die bak open maken (bij mij met 3 schroeven en 2 clipjes) en dan het filter eruit trekken. Het plaatsen vind ik een stuk moeilijker, doordat je een hoek moet maken met het filter. Ik krijg hem er nooit netjes in 1 keer in. Als het je gelukt is, de boel weer terug monteren en klaar. Totaal is ca. 15 minuten werk..

                                ik doe het meestal 1 x per jaar. Je merkt wel als het nodig is, vooral als je airco hebt, want dan wordt beslaat alles sneller en ruikt de auto op warme dagen een stuk muffer…

                                #18545321
                                Deentjuhhh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 April 2010

                                  en is er een speciale manier voor ? Want mjjn filter zit op een k*t hoek en met erin proberen te krijgen gaat deze al redelijk snel opfrommelen >.< ben er 15min mee bezig geweest kreeg last van me rug morgen weer eens proberen met wellicht een tip van een forumlid ? :mail:  

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.