[Interieurfilter] Pollenfilter of actief koolstoffilter?

Forumindex Forums Modellen Astra [Interieurfilter] Pollenfilter of actief koolstoffilter?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

De Astra en de Corsa hebben afgelopen week weer een beurtje gehad en wil zelf even de filtertjes gaan vervangen.

Heb het al vaker gedaan, echter wat is het voordeel van een pollen- of koolstoffilter, behalve dat een koolstoffilter duurder is? Ik heb wel eens gelezen dat een koolstoffilter beter is voor mensen met hooikoorts of een allergie, maar zijn er nog meer ‘voordelen’?

Graag hoor ik wat jullie ervaringen hier mee zijn!

Chris88
      Deelnemer

Wat je aangeeft: voor mensen met een allergie / gevoelig voor pollen is het beter.

Ik heb ze zelf laatst ook gewisseld en heb gekozen voor de iets duurdere. Het schilt een paar euro. Ik zou gewoon voor de iets duurdere gaan. Heb je nergens last van is het gewoon preventief.

KadAstra-EF
        Deelnemer

M’n stiefzoon heeft hooikoorts en die heeft echt voordeel bij een koolstoffilter vergeleken met een standaard filter.

Rik

Nick-GSI
          Deelnemer

ik heb ook hooikoorts en heb er gewoon de goedkopere pollen filter inzitten, en heb nergens last van

computerbug
            Deelnemer

Ik heb COPD, maar heb ook een normale filter er in zitten, ik kreeg last van een koolstof!
              Ik ben toch bang dat het per individu verschil in zit.
              Zo heb ik dermatologische middelen gebruikt, die hier voor getest zijn en krijg er toch last van.

arjontje
              Deelnemer

Heb een keer het koolstof filter geprobeert. Merkte geen verschil. Kwa geur of pollen.
                Wat ik wel merkte is dat mijn ruit meer besloeg met het koolstof filter.

Fearless
                Deelnemer

Koolstoffilter raden ze ook aan bij een auto met airco :thumb

arjontje
                  Deelnemer

@Fearless wrote:

Koolstoffilter raden ze ook aan bij een auto met airco :thumb

Auto had airco.
                    Bij de airco aan trok het natuurlijk wel weg.
                    Maar is gewoon irritant als je instapt. Moet je toch even wachten.

En nee ik heb een hekel aan om met doekjes of een trekker de boel schoon te maken. :jerry

Nick-GSI
                    Deelnemer

mijne beslaat ook snel, heb er een normaal filter in

HarrieAstra
                      Deelnemer

Veel verschillende meningen lees ik wel!

Kan natuurlijk door allerlei externe factoren komen, dat iedereen wat anders ervaart.

Mijn ervaring met koolstof is ook dat hierbij de ruiten sneller beslaan.

Zit er nog verschil in filter qua merk, of zal dat allemaal niet veel van elkaar schelen?

Heeft iemand toevallig ervaring met nare luchtjes met een koolstoffilter? Dit zou ik toch wel erg vervelend vinden namelijk.

Ik ga morgen rondbellen voor filters, voor een goed aanbod:)

Dolby
                        Deelnemer

Heb toevallig eergister middag mijn onderdelen gehaald voor de grote onderhoudsbeurt. Heb toevallig dit keer alles van het merk Mahle. Dus ook de interieur filter. Hiervoor had ik alles van Mann. Zou er verschil in kunnen zitten. Dat zal ik misschien kunnen vertellen wanneer ik de grote onderhoud heb uitgevoerd. Persoonlijk denk ik dat het niet veel zal uitmaken. Heb soms zelfs het vermoeden dat de filters uit de zelfde fabriek komen met net een andere kleurtje of uiterlijk.

SimpleFace

Een koolstoffilter zou juist dook de nare luchtjes moeten tegenhouden, misschien dat als het eenmaal vol zit dat het er weer uitkomt. Een koolstoffilter heeft echt wel zijn meerwaarde, dit merk je supergoed bij stofzuigers met een actief koolsstoffilter. Lucht die er uit komt is gewoon schoon, terwijl een goedkope stofzuiger altijd van die stinklucht verspreid omdat het lucht door de opvangzak gaat waar het gewoon stinkt natuurlijk door alle rotzooi die er in zit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.