Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Interieurfilter corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2014 om 07:21 #17265655
Hoi,
Vol goede moed heb ik een onderhoudsset gekocht voor mijn corsa B.
Voor het interieurfilter moeten de ruitenwisserarmen er af, toch? die dingen zitten muurvast!
Ik heb uiteraard wel al het moertje en het ringetje eraf gehaald.Hoe krijg ik ze er makkelijk af?
3 mei 2014 om 07:53 #18231964Je zet ze omhoog, en dan flink wiebelen ermee
Even wat wd40 erbij spuiten, dan komen ze altijd wel los eigenlijk.
Zo niet… Poulietrekker erop zetten.
3 mei 2014 om 11:00 #18231965Gelukt, bedankt. Dat ding ziet er smerig uit, wil je niet weten.
In de categorie vastzittende onderdelen, heb ik ook nog een muurvaste carterplug.
Krijg ik met geen geweld los en ik ben bang dat ik wat stuk maak.Heeft iemand hier nog een tip voor?
3 mei 2014 om 11:05 #18231966Kruipolie, hamer, vaste sleutel (evt met verlengstuk, maar moet je alleen op goed spul doen, anders knapt je sleutel gewoon stuk).
3 mei 2014 om 12:11 #18231967Heb nog nooiet de wissers losgehaald om interieurfilter te wisselen bij de corsa-b / combo-b / tigra-a.
Bijrijderskant plaat los en 1 schroefje van de bestuurders kant, kan ie ver genoeg omhoog om filter te wisselen.Willem
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
3 mei 2014 om 12:40 #18231968De beste manier is om de plaat toch weg te halen.
Meteen even alles schoonmaken.
En door de filter er gewoon in te schuiven, kan ie nooit goed komen te zitten aan de zijkanten.
3 mei 2014 om 18:39 #18231969Ik doe dat altijd ff met 2 man. De 1 houd de parafan iets omhoog de ander schuift hem er in. Nooit een scheef zittende of verkreukeld filter gehad.
En stofzuiger met op zet stuk en de boel is schoon.
Voor de carterplug een goed passende 6 kant dop pakken.
GEEN 12kant ring of steek sleutel. Die zijn te slap en draai je de boel dol.
Of een stevige T45 torxs dop voor de torx pluggen.
HAND op de sleutel goed tegen het carterplug drukken bij het los draaien. Zo voor kom je scheef trekken.3 mei 2014 om 20:07 #18231970Het is een torX plug. Nog geen succes mee gehad. Morgen verder proberen.
4 mei 2014 om 10:04 #18231971Mijn ligt er toch echt strak netjes in, ook de zijkanten.
Paravanbak is keurig schoon gelukkig, Probeer zoveel mogenlijk bij bomen uit de buurt te blijven.
Willem
4 mei 2014 om 12:06 #18231972@Ivo1976 wrote:
Het is een torX plug. Nog geen succes mee gehad. Morgen verder proberen.
Oké dan moet je de vorige monteur een schop onder zijn hol geven. Die heeft hem dus te strak aan gedraaid.
Deze hoeft maar met 10Nm vast gezet te worden!4 mei 2014 om 12:18 #18231973Carterpluggen worden veelal Veel te vast gezet helaas.
en daarbij draai je algauw je Schroefdraad uit de Carterpan bij de Alu Carters.
Bij mijn vorige Vectra zat die Plug ook zo Vreselijk Vast (Altijd Dealer onderhouden!!), Hop Schroefdraad eruit.
toen bij mijn Revisiebedrijf een Helicoil laten plaatsen, nooit geen Centje pijn meer gehad met de Carterplug.6 mei 2014 om 19:05 #18231974Idd had het zelfde met mijn torx plug. Heb hem los moeten slaan met een beitel. Door de fijne garage waar hij in onderhoud was waarschijnlijk met een te kleine torx dop vast gezet. Gevolg het was geen ster meer maar een mooi rond gat :fy1
Gelukkig zonder schade aan het schroefdraad in het carter.Nieuwe plug, hand vast en gaat na 6 jaar nog steeds zonder moeite los. En lek vrij.
6 mei 2014 om 21:40 #18231975Heb een heel nieuw Carter (met nieuwe 3L V6 eraan vast king: king: :wub :wub (nu zo’n 25.000km oud)), als ie nu verrot gaat is het mijn eigen schuld :vertag
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.