Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Interieur Zelf Spuiten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2013 om 16:10 #17254834
Hallo allemaal,
Het is alweer een tijd sinds ik hier was maar, heb helaas erg weinig tijd gehad.
Sinds ik eindelijk weer wat ruimer zit in financiën kan ik wat doen aan mn Astra.
Nu heb ik wat dingen verandert aan de buitenkant en dat is allemaal goed.
Heb vorige week een spuitbus Zilver, Blanke en Primer lak gehaald.
Nu wil ik graag de middenconsole, lichtschakelaar omhuizing etc zilver maken.
Helaas heb ik hier geen ervaring in en hoop dus dat iemand1. Tips over zelf spuiten
2. Middenconsole verwijderen (Zie enkel how to’s waarbij de middenconsole uit twee delen bestaat en de mijne vanaf de askbak t/m het beeldschempje loopt)
3. Eerdere ervaringen van zelf spuitenWil hem graag wat jonger laten uitzien en na 14jaar mag dat ook wel vindt ik ;)
Alvast bedankt allemaal!!!!
26 januari 2013 om 16:54 #18100187hallo,
ik heb mn middenconsole ook gespoten in glans zwart,
bij mij zaten de 2 delen ook aan elkaar vast, ik heb hem in de garage opgehangen aan een oogje en gezorgd dat er geen stof o.i.d. op kan komen door in een zelf gefabriceerde cabine te spuiten, heb gewoon plastic opgehangen.
je moet wel het bovenste deel heel goed schuren anders krijg je geen mooi resultaat omdat dat wat ruw is, of je moet heel veel lagen spuiten, ik heb 3 lagen gespoten + een laklaag er over heen en dit is het resultaat.
hier zie je wel een beschadiging zitten onder de ECC, dat komt door het inbouwen van de audio helaas.
26 januari 2013 om 17:08 #18100188Ik zat er zelf aan te denken om mijn middenconsole met Carbon wrap folie te gaan doen. Heb je daar ook naar gekeken en zijn er anderen die daar ervaringen mee hebben? Ik twijfel vanwege alle hoekjes etc maar het lijkt me wat kras-bestendiger.
26 januari 2013 om 19:12 #18100189@Leroy Wow dat ziet er echt mooi uit! Wat bedoel je precies met lagen? Heb hier een bus primer, een bus blanke lak, een bus zilver lak en schuurpapier 180, 200? en 400. En nog een vraagje uit nieuwsgierigheid is dat een hoes om je stuur heen of een ander stuur? Ziet er ook super uit!
@Ernsto Ja heb ik ook aan gedacht maar wil iets in de auto hebben wat lichter is. Bekleding is zwart met donker rode vierkantjes en voor de rest is er zwart leer en zwarte stof. Denk ook dat ik de luchtrooster enzo bovenop het dashbord zilver maak.26 januari 2013 om 20:01 #18100190@RMA wrote:
@Leroy Wow dat ziet er echt mooi uit! Wat bedoel je precies met lagen? Heb hier een bus primer, een bus blanke lak, een bus zilver lak en schuurpapier 180, 200? en 400. En nog een vraagje uit nieuwsgierigheid is dat een hoes om je stuur heen of een ander stuur? Ziet er ook super uit!
@Ernsto Ja heb ik ook aan gedacht maar wil iets in de auto hebben wat lichter is. Bekleding is zwart met donker rode vierkantjes en voor de rest is er zwart leer en zwarte stof. Denk ook dat ik de luchtrooster enzo bovenop het dashbord zilver maak.@Ernsto wrote:
Ik zat er zelf aan te denken om mijn middenconsole met Carbon wrap folie te gaan doen. Heb je daar ook naar gekeken en zijn er anderen die daar ervaringen mee hebben? Ik twijfel vanwege alle hoekjes etc maar het lijkt me wat kras-bestendiger.
Stuur is geen hoes, is een sportstuur.
Jongens. Kijk ook eens naar hydro dipping. hiermeer kun je ook mooi carbon effect maken, zonder je druk te hoeven maken over de hoekjes en gaatjes.
Interieur spuiten is inderdaad goed te doen.
Tips en tricks.
– Werk altijd boven de 10 graden celcius als je gaat spuiten. 15-20 graden ideaal. Let ook dat het niet vochtig is, want dit slaat aan op de lak. laat spullen ook nooit buiten drogen met het idee de volgende dag verder te gaan. condensatie gaat je werk teniet doen.
– Tussen de primer en laklaag minstens 24 uur laten. lagen kun je spuiten om de 2-3 uur. volg de instructies op je flacon.
– Spuit altijd in lagen. nooit teveel willen doen, zo voorkom je druipers, nog een reden om niet te dik te gaan spuiten:
In lak zitten drijfgassen. wanneer je teveel of te dik gaat spuiten in een korte tijd, krijgen deze niet de kans om fatsoenlijk te verdampen, dan ziet je spuitwerk er even mooi uit, maar krijg je achteraf bubbels. Kun je mooi weer overnieuw beginnen.
– NEEM JE TIJD. NEEEEM JEEEE TIJD. Hoe meer tijd je spendeert, hoe mooier effect je gaat krijgen. Schuren is 90% van je resultaat!!
– Primers zijn niet altijd je beste vriend. Als je goed ontvet is primer een taboe. Maar om bepaalde oneffenheden eruit te krijgen, Ga je gang! (remember, schuren is 90% van het resultaat!)
– Gebruik altijd een k1 of k2 blanke lak aan het einde van je spuitwerk. Vooral spuitwerk in de zon moet je goed behandelen, anders zie je de lak binnen een goeie warme dag wegbubbelen…
– Vergis je niet in hoeken en kieren, vooral niet met blanke lak. Blanke lak druipt ontzettend snel. voor mijn glossy panelen heb ik 6! lagen gebruikt. allemaal op afstand en niet te dik!.. 1x druipen en je kunt overnieuw beginnen.
– Werk stofvrij. Stof en/of haren kunnen je werk teniet doen.
– Experimenteer voordat je daadwerkelijk gaat beginnen, krijg handigheid met een spuitbus.-Schuren:
Schuren kan een lange, tergende, vervelende klus zijn. Maar wel een belonend iets als je eenmaal het eindresultaat ziet.
3 uur vlakschuren per paneel (middenconsole uitgezonderd) is geen overbodige luxe, maar dan heb ik het over COMPLEET VLAK. geen structuur niets. Omdat ik een glos wou creeeren.De structuur is erg houvast, en over de beschermende laag die erop zit nog niet gesproken.
Gears of war:
-Mouse: Mouse? Ja? Ja. een mouse, of soortgelijk schuurmachine wat makkelijk te manoeuvreren is. de fijnste korrel kun je met een stukje klitteband erop zetten. aangezien ze niet altijd de meest zachte korrels verkopen in pad-vorm.
Begin ruw, daarna ga je alles vlakken, en nat-shuren.
(fase 1)-De hand. Dit is het meest tijdrovend maar ik heb er mooie resultaten mee gehaald. Nu ga je oneffenheden nat schuren tot het paneel met de achterkant van je hand zacht aanvoelt. Je zou dan geen sporen meer moeten zien van de structuur, zie je deze nog wel. Doorschuren. ALLES moet eraf, anders ga je dit zien. Dit heb ik al geprobeerd, je gaat je eraan ergeren.
(fase 2)– Schuurpapier ik heb gekozen voor schuurpapier waar je hout mee schuurt, en bestemd voor nat te schuren, hoeft niet duur te zijn.
– Industriële ontvetter
– Lak.
– Een ton geduld.
26 januari 2013 om 20:15 #18100191
26 januari 2013 om 21:34 #18100192En mocht je het geduld niet op kunnen brengen en je hebt je auto ook nodig voor woon werk: alle console delen verzamelen op de sloop en dan laten schuren&spuiten door een prof. in de kleur van je auto
ik was bijna 200 euro kwijt maar het resultaat is echt super vind ik zelf. +je hebt een extra set consool die je terug kunt plaatsten bij verkoop27 januari 2013 om 10:35 #18100193@Mr-T-Opel-Astra-G
Die foto’s zijn precies wat ik er graag van wilt maken! Precies die kleur! :thumb
Bedankt voor alle info denk dat ik de Astra wel een dag of twee moet laten staan voordat ik alles weer erin kan bouwen :shock:
@NoFear1696 Daar dacht ik ook eerst aan maar aangezien alles in de auto zwart is denk ik niet dat het zo duidelijk opvalt ivm de autokleur of valt dit reuze mee? Op de avatar kun je de kleur zien.27 januari 2013 om 13:16 #18100194je kunt op de foto van Leroy93 zien dat piano zwart zelfs super staat. het is ook weer wat anders…bijna iedereen doet zilver
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.