Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Interieur verlichting werkt niet [Corsa C]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2015 om 15:57 #17274696
Goedemiddag,
Ik ben kevin kom uit Landgraaf (jaa limburgghh :) )
Ik heb me hier geregistreerd om meer informatie over opel te verschaffen en problemen met de Opel van mijn vriendin op te lossen.Deze week begon de Corsa C 1.2 modelletje uit het jaar 2002, een beetje raar te doen. Hij begon in te houden en het Motormanagement lampje springt soms tijdens het rijden aan.. (meestal als die boven de 3000 toeren komt)
Gister avond begon de auto opeens te roken en te stinken naar rubber? Ik maakte de motorkap open en er was een beetje olie uit gespoten.. (paar dagen geleden viel me al op dat de oliedruk sensor lekte (ik denk dat dat het probleem was van het lekken.) Deze heb ik ook vervangen vandaag :)Nu blijven dus 2 problemen over, 1 het motormanagement lampje die aanspringt en de auto die inhoud. En probleem 2 is het interieurverlichting, deze werkt niet als je de deuren open maakt en ook niet als je de auto (via de cv) open/dicht maakt..
Ik heb hier de zekeringen gecontroleerd en de multimeter erop gezet en er komt geen stroom naartoe…
De 2 geschakelde lampjes (die met de knopjes werken wel gewoon als ik het knopje indruk :) )
Overigens het kofferbak lampje werkt ook niet …Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij deze probleempjes :)
Fijne feestdagen en alvast bedankt! :angel
25 december 2015 om 11:17 #18305784iemand? :angel
25 december 2015 om 12:17 #18305785ik kan de foutcode voor je uitlezen, komt zelf uit voerendaal en kerkrade, stuur me maar een PM,
mvg
richard
9 januari 2016 om 11:48 #18305786@richardschaeks wrote:
ik kan de foutcode voor je uitlezen, komt zelf uit voerendaal en kerkrade, stuur me maar een PM,
mvg
richard
Bedankt voor je aanbod, mijn vriendin is al langs de garage geweest voor het inhouden. Ze hadden de Lmm vervangen en de nokkenassensor dus nu rijdt die weer als nieuw :D
Nu is het enige dat er nog overblijft, de interieurverlichting…
Ik heb alle zekeringen nagekeken bij het motorgedeelte, deze waren allemaal goed. Ook heb ik getest of er stroom aanwezig was, dit was er niet.
De leeslampjes branden wel als de auto op contact staan maar de andere 2 dus niet ;/Ook werkt de kofferbak verlichting niet, hier was ik dus naar aan het kijken en de fitting en lampje werken wel gewoon als ik er direct 12v op zet vanaf de accu…
Overigens werkte het lampje wel van te voren maar ik wilde dus kijken of ik vanaf de interieurverlichting binnen kabels kon trekken naar de kofferbak, maar helaas begaf de binnenverlichting het helaas en nu doen ze het allebei dus niet…Wie kan mij helpen met dit probleem?
Zit er ergens nog een zekering voor de interieurverlichting? Of moet ik echt wachten tot mijn pakketje binnen is en ik hem kan uitlezen met de Op-Com?11 januari 2016 om 08:38 #18305787nobody can help me with it? :(
17 januari 2016 om 16:23 #18305788upjee king: niemand van de 357 viewers die misschien een oplossing weet?
18 januari 2016 om 16:35 #18305789Met de lichtschakelaar op het dashboard kun je de binnenverlichting continue aanzetten. Volgens moet je dan de schakelaar iets uittrekken.
Kijken of ie dan wel brand.18 januari 2016 om 18:29 #18305790@Jhon long wrote:
Met de lichtschakelaar op het dashboard kun je de binnenverlichting continue aanzetten. Volgens moet je dan de schakelaar iets uittrekken.
Kijken of ie dan wel brand.Thanks ga ik proberen, ik laat wel iets weten :)
22 januari 2016 om 23:40 #18305791Helaas.. het knopje kan je niet naar buiten trekken alleen een beetje indrukken maar dit helpt helaas niet :(
Heeft iemand nog een idee waar het probleem in kan zitten aangezien de kofferbak verlichting en het interieur verlichting het niet doen? :(23 januari 2016 om 07:59 #18305792Zekering of bcm fout.
23 januari 2016 om 11:35 #18305793@liviu2004 wrote:
Zekering of bcm fout.
Bedankt voor de info, Waar zitten allemaal de zekeringen? Zitten ze alleen in de motorruimte of zijn er nog andere zekeringen te vinden?
De BCM uitlezen zal ik even mee moeten wachten totdat mijn op-com kabel binnen is :D23 januari 2016 om 11:44 #18305794Indrukken inderdaad.
Vaak is dit een probleem veroorzaakt door de BCM
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 januari 2016 om 12:37 #18305795@wim-v6 wrote:
Indrukken inderdaad.
Vaak is dit een probleem veroorzaakt door de BCM
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Is het dan het beste eerst uitlezen of meteen de BCM vervangen? En zo ja is dit moeilijk of moet je hem weer helemaal in programmeren etc?
En dan is vraag 2 natuurlijk waar zit die BCM :D Alvast bedankt :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.