Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Interieur verlichting Astra G (OPC)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2014 om 20:38 #17263071
Goedendag,
Ik wil graag mijn interieur verlichten veranderen van ‘normaal geel’ naar wit.
Nu heb ik hier wat rond gezocht en ben toen toch wel uitgekomen bij een Engelse site: CrazyLeds.Hoe mijn Verwarmingselement eruit ziet:
en mijn TID:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nu heb ik hier nog wel enkele vragen over,
Voor de TID, verwarmingsknoppen & kilometerteller heb ik deze nodig? of zit ik helemaal verkeerd?
http://www.crazyleds.co.uk/Ultra-Quad-PLCC-2-509T.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Van deze heb ik er dan 8 nodig? (4 bij snelheidsmeter (incl. KM-teller), 2 TID en 2 Verwarmingselement)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Voor de TC (Traction Control) kan je ook het lampje vervangen, deze moet T3 heten. hier krijg ik echter geen goed lampje over gevonden?
Hoe krijg je zo’n lampje vanuit die positie eruit? dat kan toch alleen maar kapot gaan?
Gaat om dit lampje:
Ik zie dat sommige bij de aansteker ook verlichting hebben. Er moet schijnbaar aan de achterkant een lampje zitten? is dat deze:
Zoja, hoe is deze te verwijderen? want ik heb er al lichtjes aangetrokken, maar kreeg er geen beweging in.
Het zijn heel wat vragen, maar hoop hier toch wel antwoord op te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Rickskes3 januari 2014 om 20:42 #18204939voor je verwarmingsknoppen en tellerbak en tid moet je inderdaad die 4 koppige(quad led) hebben. Zeker een aanrader, ze geven echt goed licht. Ik had eerst een goedkoop setje die was om te huilen heel zwak licht
OP de foto zie je wat duidelijker die vlekken maar dat val in echt mee!jij hebt er inderdaad 8 nodig.
Voor het mooie zou ik gelijk ook bij crazy leds die kant en klare ombouwset kopen voor de lichtschakelaar en voor de raamschakelaar.
3 januari 2014 om 20:45 #18204940Dat lijken me inderdaad de goede lampjes (het formaat althans) Het lampje in de tc kun je met een kleine punttang er uit krijgen (niet te hard knijpen) Het afgebeelde lampje is inderdaad van de aansteker en van de asbak.
3 januari 2014 om 21:01 #18204941Die van de raamschakelaar had ik ook gekeken:
http://www.crazyleds.co.uk/Astra-G-LED-electric-window-switches.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar is dit echt plug&Play? aangezien ik meerdere zagen die hebben moeten solderen.
Lichtschakelaar moet ik gaan mailen, want ik heb originele Xenon, dus de draaiknop om de lampen in hoogte te verstellen heb ik niet (als de achterzijde meer word beladen), en vind het mooier als die dan weg is, ipv een optie hebben die je niet hebt :jerry
http://www.crazyleds.co.uk/Astra-G-DIY-LED-Headlight-switch-conversion-kit..html” onclick=”window.open(this.href);return false;@midnight black wrote:
Het afgebeelde lampje is inderdaad van de aansteker en van de asbak.
ook een tip hoe deze te demonteren, zodat ik bij het lampje kom?
mvg
3 januari 2014 om 21:15 #18204942Je hebt een kit waarbij je zelf moet solderen. En je hebt die kant en klare. Zo’n kit is veel goedkoper en solderen is ook niet bepaald moeilijk. De lichtschakelaar ging gemakelijk alleen die kleine raamschakelaar was wat pielen met mijn dikke soldeerbout :jerry
Je zou dus die lichtschakelaar van jou kunnen behouden en alleen die kit bestellen zodat je zelf erin kan solderen.
3 januari 2014 om 22:36 #18204943Ik heb ze allemaal zelf gesoldeerd in mn knoppen en ecc display, maar je moet dan toch echt wel een vaste hand hebben om dat te kunnen en een smd soldeer apparaat.
4 januari 2014 om 05:51 #18204944Het filmpje hieronder dat is mijn creatie en heb ik allemaal
Nummer op de achtergrond is zoooo fout daarom heb ik hem ook gekozen king:
eventueel heb ik nog meer filmpjes die ik kan sturen
http://m.youtube.com/results?q=opel%20astra%20g%20led&sm=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 januari 2014 om 09:41 #18204945Ziet er echt goed uit marijn, zeker veel werk in pff.
Tip: zet jou youtube link tssen het volgende [youtube][/youtube] dan kan iedereen het gelijk zien hier op het forum.
Waar haal jij je plasma teller?
4 januari 2014 om 10:01 #18204946Kijk hier is op deze site rick,
en dan bij toepassingen ik heb bij hem de led s besteld ik we onze G station nog hadden ;)
http://www.steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;4 januari 2014 om 10:19 #18204947die site is goed te gebruiken als handleiding. Die leds zijn niet zo fel als die quad leds.
4 januari 2014 om 12:08 #18204948Is het slechts een kwestie van de oude fitting verwijderen, en de nieuwe fitting met LED te plaatsen?
En moet je die nieuwe fittingen solderen? Dat staat namelijk niet in de handleiding.
4 januari 2014 om 12:26 #18204949De tellerbak tid/mid en de kachelunit is kwestie van lampjes vervangen. De raamschakelaas en lichtschakelaar moeten anders soort ledjes wirden gesoldeerd. Die uit de handleiding betreft alleen de tellerbak mid/tid en kachelunit.
wil je echt kwaliteit dan zou ik echt voor die quadleds van crazy leds gaan.
4 januari 2014 om 15:05 #18204950Wil je het echt heel netjes en mooi uitzien hebben , moet je dat van Marijn laten doen.
Met alleen een aantal nieuwe leds is het aanzicht lang niet zo mooi, als de losse leds die Marijn er voor gebruikt4 januari 2014 om 15:14 #18204951Ja, maar hou er rekening mee dat niet iedereen in de buurt van marijn woont. ;)
4 januari 2014 om 23:33 #18204952Opsturen kan vast ook wel , ;)
4 januari 2014 om 23:35 #18204953Mijn hele tellerbak en verwarmingsunit en MID ?
Ik heb de auto vrijwel dagelijks nodig ;)
Geloof me, ik vind dat hij prachtig werk aflevert, maar helaas is het voor mij geen optie. :(
5 januari 2014 om 11:17 #18204954Opsturen kan altijd… king:
wat ik nu meestal doe is alles klaar maken tot diegene tijd heeft om 1uurtje bij mij te zijn
Dus ik maak alles zover af dat je hooguit anderhalf uurtje bij mij hoeft te zijn
Ze komen van ver rotterdam tot limburg dus is geen probleem
wat je ook kunt doen is 2e tellerbak komen met juiste toeren en kilometer bijvoorbeeld
7000 toeren en kilometer
deze stuur je op en je maakt hem er zelf in
heb zoveel gedaan kwa ledjes en geld ingepompt en was nooit tevreden tot ik zelf actie ondernam
gerrit zun tellerbak heb ik ook gemaakt dus die kan ook oordelen hoe en watmaar als je echt intresse hebt kun je me altijd even een pm sturen
10 maart 2014 om 23:21 #18204955In het verleden veel soorten LED kits geprobeerd en getest.
En ik geef de Quad leds van CrazyLeds two thumbs up. Tegenover andere leds duurder. Maar je krijgt wel waar voor je geld. De Twist lock D8.5B leds is een kwestie van indraaien en gaan. Werken ze niet meteen. Even omdraaien omdat de lampjes wel een +/- pool hebben.
Tevens ben ik zeer te spreken over marijn zijn werk! Ik volg deze man al enige tijd en levert mooie resultaten.
Aansteker plugs gebruiken T3 als ik me niet vergis. De traction control is een kwestie van omsolderen. De kant en klare schakelaar van CrazyLeds zijn ideaal. Zeker niet te duur. Plug en play.
Binnenkort krijgt mn Corsa C GSI een LED update!!
Natuurlijk vanuit CrazyLeds… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.