interieur spuiten

Forumindex Forums Modellen Corsa interieur spuiten

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    AndyGSI
    Deelnemer

Ik heb een vraag over interieur spuiten,

Als het wat warmer word wil ik mijn middenconsole spuiten, hij word zilver.

Hebben jullie mischien wat tips, over bijv. welk schuurpapier het beste is, en moet er ook blanke lak op want ik heb al eerder wat geoefend op een kunstof kapje van de sloop, maar die werd een beetje vlekkerig na dat de blanke lak erop kwam.

McKaamos
      Deelnemer

Schuurpapier? Iets fijns iig. 300 tot 500 grit?
        Veel belangijker is dat je kunststofprimer er onder doet, anders bladdert de lak er zo weer af en wordt het snel lelijk.

Verder nooit laksoorten mixen, tenzij je er zeker van bent dat het bij elkaar kan. (kwestie van proberen, anders onderstaand advies)
        Als je Acryl spuitbussen pakt ook Acryl blanke lak erbij, of Nitrocellulose kleur met Nitrocellulose blanke lak.
        Liefst ook nog alles van hetzelfde merk. Dan weet je in ieder geval redelijk zeker dat de bussen van dezelfde fabricage komen, dezelfde samenstelling hebben en daarom elkaar niet zullen “bijten”.

Edit:
        Oh en voor je dashboard raad ik aan om satingloss/zijdeglans te nemen. Hoogglans reflecteert teveel en lijkt me verre van prettig als het zonnetje er op staat.
        Voor zijdeglans kan je volgens mij het beste nitrocelluloselak nemen. Dat is van nature al satin en er zijn weinig andere lakken in spuitbus die net zo mooi satin worden na opdrogen.

AndyGSI
        Deelnemer

origineel gepost door McKaamos
          Veel belangijker is dat je kunststofprimer er onder doet, anders bladdert de lak er zo weer af en wordt het snel lelijk.

Verder nooit laksoorten mixen, tenzij je er zeker van bent dat het bij elkaar kan. (kwestie van proberen, anders onderstaand advies)
          Als je Acryl spuitbussen pakt ook Acryl blanke lak erbij, of Nitrocellulose kleur met Nitrocellulose blanke lak.
          Liefst ook nog alles van hetzelfde merk. Dan weet je in ieder geval redelijk zeker dat de bussen van dezelfde fabricage komen, dezelfde samenstelling hebben en daarom elkaar niet zullen “bijten”.

Oke, en hoevveel tijd moet er tussen het spuiten van de primer, kleur en de lak zitten ? want zoals ik zei dat kapje waar ik op geoefend had werd niet echt glanzend nadat de lak erop kwam

McKaamos
          Deelnemer

origineel gepost door AndyGSI

origineel gepost door McKaamos

Oke, en hoevveel tijd moet er tussen het spuiten van de primer, kleur en de lak zitten ? want zoals ik zei dat kapje waar ik op geoefend had werd niet echt glanzend nadat de lak erop kwam

Dat staat op de spuitbus ;) Is per merk, type en laksoort verschillend ;)

Wel zorgen dat de temperatuur waarbij je werkt en de spullen laat drogen boven de 10 graden is! Anders wordt de laklaag zwak.

AndyGSI
            Deelnemer

Ook :D bedankt voor de snelle reactie’s

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.