Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Henkieo
    Deelnemer

Nou. ik rij nu al 2 dagen met de Tech2 op schoot brandstofdruk turbodruk enz enz te koekeloeren.
      Rijd weer als vanouds, start goed ….
      Dacht vanmiddag toch even een verstuiverleiding te demonteren, maar dat is niet dus niet eventjes los te schroeven.
      Heb voor de zekerheid de LMM en Turbodruk-sensor schoon gemaakt.
      Ik kijk het maar weer aan een tijdje

Henkieo
      Deelnemer

Zou iemand voor mij eens kunnen kijken/meten of het normaal is dat de brandstofdruk na een nachtje
        terugvalt naar 0 Mpa?
        het jammere is dat zodra ik start, de Tech 2 geen stroom meer krijgt uit de stekker onder de asbak, waardoor hij opnieuw opstart. zodoende kan ik niet meten of de druk te lang wegblijft tijdens het starten…
        Ik vermoed dat dat komt door haperende drukregelaar(s) wat weer betekent dat Wim-v6 gelijk had ;)

wim-v6
        Deelnemer

ik heb ook zon vermoeden, Druk blijft normaal op het systeem, anders krijg je er lucht in.

Moet de motor bij de koude start een of enkele slagen meer maken om aan te slaan???

Willem

vincentr1980

Hoi Kimmiej,

Wat knap van je dat het je gelukt is zelf de Vectra te repareren! Ik ben zelf niet zo auto technisch onderlegd maar ik denk wel een aantal dingen goed te begrijpen.

Ik heb zelf ook een 3L V6 diesel uit 2004. Volgens mij heb ik het zelfde probleem als jij. Bij mij start de auto slecht en soms zeer slecht. Ook trekt de auto soms slecht op mits ik heel rustig optrek, de auto begint dan te schokken en in te houden. Erg vervelend allemaal.

Ik heb eind vorig jaar de brandstof pomp al laten reviseren door een garage. Inmiddels is mijn oude probleem weer terug gekomen :-(. Nou heb ik ergens anders gelezen dat het wel vaker gebeurd dat na het reviseren van een pomp het probleem weer terug zou kunnen komen. Heb jij misschien een idee?

Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat het bij jou echt de brandstofpomp was?

vincentr1980

Hoi Kimmiej,

Wat knap van je dat het je gelukt is zelf de Vectra te repareren! Ik ben zelf niet zo auto technisch onderlegd maar ik denk wel een aantal dingen goed te begrijpen.

Ik heb zelf ook een 3L V6 diesel uit 2004. Volgens mij heb ik het zelfde probleem als jij. Bij mij start de auto slecht en soms zeer slecht. Ook trekt de auto soms slecht op mits ik heel rustig optrek, de auto begint dan te schokken en in te houden. Erg vervelend allemaal.

Ik heb eind vorig jaar de brandstof pomp al laten reviseren door een garage. Inmiddels is mijn oude probleem weer terug gekomen :-(. Nou heb ik ergens anders gelezen dat het wel vaker gebeurd dat na het reviseren van een pomp het probleem weer terug zou kunnen komen. Heb jij misschien een idee?

Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat het bij jou echt de brandstofpomp was?

kimmiej666
              Deelnemer

Hoi Vincent,

Nee bij mij waren het puur de drukregelaars die op de pomp zitten..
                Stekkercontact met staafje wat in je brandstofpomp komt. (Die losse dingetje die ik op de foto heb staan)
                Dat rode en groene elektrisch knopje op de foto’s zeg maar.

Dat is vaak het probleem van deze…

Echter kunnen de problemen met de pomp ook zodanig zijn dat er metaalgruis in zit en dan krijg je dus het stukje wat ik schreef dat je alles waar een druppel diesel doorheen komt moet vervangen..

vincentr1980

Hoi,

Helaas maar waar maar op dit moment is de auto er mee uitgescheden:-(. Als de motor zou draaien zou ik wel kunnen rijden maar met starten is dit echt een serieus probleem geworden en heeft de auto besloten niet meer aan te slaan.
                  Nu heb ik besloten de auto maar weg te doen. Ik heb er geen vertrouwen meer in.
                  Heb je misschien een suggestie op de auto tijdelijk weer aan de praat te krijgen? zijn er lapmiddeltjes?

kimmiej666
                  Deelnemer

Nee zijn geen lapmiddeltjes voor…

Als ie alleen stottert en inhoud wil een flesje forte wel ff kort helpen, maar als ie al niet meer aanslaat zal dat niet meer helpen

Hebben ze uberhaupt met reviseren wel gekeken of je geen gruis in je pomp had?
                    Anders kan het met pech wel zo zijn dat er zelfs gruis in zit.

vincentr1980

Hoi Kimmie,

Bedankt voor je reactie!
                      Helaas slaat de auto helemaal niet meer aan. Om eerlijk te zijn heb ik zelf helemaal geen idee hoe ze de pomp gereviseerd hebben. Als ik ga navragen is alles ook een beetje onduidelijk. Diegene zou het uitbesteed hebben en alles zou goed gedaan zijn….. Ik weet dus ook niet of gruis is achter gebleven. Misschien hebben ze alleen maar de drukregelaars schoon gemaakt en meer niet. Ik denk niet dat ik hier ga achter komen gezien zijn antwoorden.

Ik heb ook de motorkap open en je ziet helemaal niet eens die pomp zitten. Dat ding zit helemaal vol, echt ongelooflijk.

Aangezien de auto word ingeruild ga ik open kaart spelen en kijk ik wel waar het schip zal stranden maar wel balen zeg…..

Zowiezo bedankt voor de reactie!

kimmiej666
                      Deelnemer

Ja tis maar net ff wat de gek ervoor geeft..

Gemiddeld staan vecs met motorschade nog makkelijk voor opkoop tussen de 2 en 3000, maar verwacht met de huidige tijd geen vetpot op inruil :-(

Ik denk persoonlijk dat ze bij jou niet echt iets specifieks hebben uitgevoerd als ze allemaal vaag blijven, nadeel is alleen dat je zonder een ander het na laten kijken ze niet kan aanspreken op nalatigheid bij reviseren :-(

teungts
                        Deelnemer

probeer eens met remreinger te starten!

Starrie
                          Deelnemer

Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?

kimmiej666
                            Deelnemer

@Starrie wrote:

Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.
                              Drukregelaars zelf hebben geen pakking

Ik heb het niet gedaan :shock:

Starrie
                              Deelnemer

@kimmiej666 wrote:

@Starrie wrote:

Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.
                                Drukregelaars zelf hebben geen pakking

Ik heb het niet gedaan :shock:

ohoh ;-) …. Ik heb van c00kie het lijstje gekregen met pakkingen wat je zou moeten/kunnen vervangen:
                                4x EGR pakking
                                2x inlaatpijp naar spruitstukpakking
                                1x inlaatspruitstukpakking naar cilinderkop
                                1x pakking brandstofleiding common-rail buis
                                (en brandstoffilter)

Ik ga die gewoon allemaal doen voor de zekerheid, het is zo lekker als die hele 3 liters het goed doen ^^.

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.