Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Intercooler vraagje opgelost, nu meter vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2008 om 15:42 #17208383
Nu zit ik voor mijn Zafira OPC te kijken voor een andere intercooler en kom ik er 2 tegen.
Links de originele en rechts die van EDS
Maar als ik nou bv bij Mathijssen kijk dan vind ik deze:
Maar als ik die van Mathijssen neem heb ik volgens mij ook een andere koelvin nodigDie van Mathijssen zit wel erg dicht op mijn voorbumper.
Dus dat betekent meer (koude) rijwindWelke is nou de beste?
26 december 2008 om 19:55 #17458617Qua inhoud, lijkt mij de EDS het grootste.
En die is ook het meest praktische, persoonlijk zou ik dus voor die van de EDS gaan!
27 december 2008 om 09:20 #17458618EDS-intercooler = SMIC (Side Mounted InterCooler)
MTech-intercooler = FMIC (Front Mounted InterCooler)Meer inhoud betekend niet dat deze beter is, want de IC zou toch echt eerst de rijwind moeten opvangen om te kunnen werken. Van wat ik gelezen heb, werkt een FMIC (vangt 95% rijwind) beter dan een SMIC (vangt 60% rijwind)
28 december 2008 om 19:07 #17458619origineel gepost door Astra-sjezer
EDS-intercooler = SMIC (Side Mounted InterCooler)
MTech-intercooler = FMIC (Front Mounted InterCooler)Meer inhoud betekend niet dat deze beter is, want de IC zou toch echt eerst de rijwind moeten opvangen om te kunnen werken. Van wat ik gelezen heb, werkt een FMIC (vangt 95% rijwind) beter dan een SMIC (vangt 60% rijwind)
Heb je opzich gelijk in, MAAR ook inhoud is van grote belang.
Hoe groter de inhoud, hoe meer en beter de doorstroom, en hoe meer gekoelde lucht ter beschikking is!
En hoe kouder, hoe beter natuurlijk. Maar dat had je al verteld!Size does realy matter’s !!! :P
28 december 2008 om 22:02 #17458620Als ik ga kijken qua formaat zal die van EDS misschien ietsje groter zijn.
Maar dat verschil is minimaal denk ik.
Dus ik gok dat het die van Mathijssen word.
Die zit vol in de rijwind wat natuurlijk ten goede komt aan de prestaties. :thumbup29 december 2008 om 16:08 #17458621OK,
nog een vraagje.
Wie van de Zafira rijders heeft er externe meters ingebouwd?
Bv een turbodrukmeter.
Ik wil een turbodrukmeter en een olietemperatuurmeter inbouwen maar weet nog geen geschikte plek te vinden.Wie heeft er tips of foto’s waar hij/zij zijn meters heeft geplaatst.
Zo’n duf kapje op mijn dashboard plakken wil ik niet. :thumbdown11 januari 2009 om 15:51 #17458622nou, je hebt gisteren de oplossing gezien.
dus wat wordt het??
groetjes G~O~A~T
20 februari 2009 om 08:34 #17458623zou lekker de rechter nemen als ik jou was.
Heb je er 2??? hihhih neem ik er ook alvast eentje mee hahahaha
4 maart 2009 om 18:10 #17458624ben ook aan t kijken voor een andere IC.denk dat het die van M-TECH wordt.meer koeling en ‘t
ziet dr verdomde goed uit:wors
is alleen nog niet als setje verkrijgbaar:(24 oktober 2010 om 13:14 #17458625origineel gepost door Jerk
OK,nog een vraagje.
Wie van de Zafira rijders heeft er externe meters ingebouwd?
Bv een turbodrukmeter.
Ik wil een turbodrukmeter en een olietemperatuurmeter inbouwen maar weet nog geen geschikte plek te vinden.Wie heeft er tips of foto’s waar hij/zij zijn meters heeft geplaatst.
Zo’n duf kapje op mijn dashboard plakken wil ik niet. :thumbdownben ook op zoek naar een meterhouder.zijn er te krijgen voor op de a-stijl maar weet niet of dat goed gaat i.c.m. de airbag.iemand ervaring :hmmz
24 oktober 2010 om 15:13 #17458626Die van EDS lijkt praktisch maar is dat niet direct nl ; je moet
de motorcooler en die van de airco naar achteren monteren
met bijgeleverde beugels en busjes.
Vond dit niet echt ideaal en conflicteerd als je later besluit
een grotere turbo wil monteren en geeft automatisch ook minder
sleutelruimte.
Zetos had een X een hele mooie frontmounted ergens gezien die al
deze nadelen niet had groot was en ook mooi in de rijwind hing.24 oktober 2010 om 16:09 #17458627Gewoon een set kopen, van al dat geklooi af. En staat ook mooier ook.
25 oktober 2010 om 14:41 #17458628het ging me eigenlijk niet om de intercooler….daarmee ben ik al bezig.ik koop geen setjes maar doe alles zelf op maat maken en los bestellen.het ging me om de houder voor externe meters(oliedruk,olietemp.,en turbodruk).ik had de zoek opdracht gebruikt en kwam bij dit topic uit…….vandaar…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.