Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2011 om 20:19 #17233154
ben al een tijdje onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen voor m’n volgende project,en heb nu (bijna) alles bijelkaar.woensdag gaat de bumper e.d. eraf en dan meet ik de stukjes buis en de intercoolerbeugel in.de buis is dunwandig RVS met 54mm diameter,en de beugels zullen ook wel RVS worden.maten en tekeningen volgen nog…
hier wel al een lijstje met onderdelen die er nodig zijn:de intercooler:
http://cgi.ebay.de/Ladeluftkuhler-LLK-G” onclick=”window.open(this.href);return false; … 2eac7077b6
kosten met verzend 103,00 eurode 54mm silicone slangen en MAP-sensor houder:
M-TECH
5x silicone bocht 90 (890054)
1x silicone bocht 45 (845054)
1x silicone recht (810054)
1x MAP-sensorhouder (360009)
kosten met verzend 172,70de RVS slangklemmen 50-70mm
16 stuks via m’n werk besteld…
kosten 43,00de SPAL ventilator incl. 4 bevest.beugels
bij D.P.T.
fan 310x280x52 blazend (102004)
beugels 4x (102020)
kostte met verzend 89,50nu alleen nog de beugels en de buizen.
de 54mm RVS dunwandige buis heb ik via m’n werk.
de beugels voor de IC worden volgende week gemaakt.
tekening volgt nog….en voor de oplettende forummer…
de 3 bar MAP-sensor komt pas na onderblok aanpassing…..hier een paar fotootjes van het bouwpakketje:
de silicone slangen met MAP-houder en klemmen:
de intercooler met 54mm RVS buis:
de SPAL ventilator met beugels:
en we hebben nog steeds hetzelfde tafellaken :P
22 februari 2011 om 14:48 #17821764Wauw ziet er goed uit. :D
22 februari 2011 om 16:16 #17821765Da’s een aardige bouwdoos , ben benieuwd of je het er allemaal
netjes in krijgt , je bent iedergeval goed voorbereid.
En hoeft zo te zien niet je orginele koelerpakket naar achteren
te plaatsen wat ik oa bij mijn EDS versie niet echt fijn vond , al
hoefde ik niet mijn orginele koelfans te vervangen wat ik weer
wel goed vond.23 februari 2011 om 19:20 #17821766vandaag EINDELIJK begonnen met passen en meten.:agent
was wel verrekte koud achterom :( vandaar het kacheltje op de foto…het zaakje zit hier nog vast met bandje en ty-raps.
past allemaal maar net.moet alleen rechts onder een kabelboompje verleggen,een claxon verplaatsen,en koelpakket 1cm terugzetten,zodat de nieuwe fan mooi links komt te zitten…heb voor als verbinders voor de slangen 6 stukjes RVS buis gezaagd van 8cm.morgen las ik op het werk wat puntjes rondom de uiteinden,zodat de slangen er niet vanaf schieten.
de intercooler zelf zet ik aan de voorbalk vast met RVS montage profiel (flamco).als deze klaar zijn plaats ik wel een fotootje.de lengtes/volgorde van de siliconeslangen plaats ik na montage.op de foto’s lijkt het of de FMIC bijna op de grond hangt,maar hij valt netjes binnen de voorbumper..
24 februari 2011 om 18:08 #17821767Goed bezig:thumbup
Past wel lekker zo te zien:D
24 februari 2011 om 18:51 #17821768ja goed bezig ziet er goed uit !
en dat met die kou respect !24 februari 2011 om 21:14 #17821769thnx!
ben voor m’n werk vaker in de kou bezig,dus dat went wel (een beetje).
hoop dat ik in de garage van m’n oom terecht kan om het hele zaakje goed in te bouwen.
de slangen vanaf de turbo kom je zo bijna niet bij :mad:
maar dat zal wel over 2 weken zijn….
volgende week druk met werk en dan van vrijdag tot woensdag vastelaovend (carnaval voor de hollanders) vieren :jerryproost :afro
29 maart 2011 om 18:53 #17821770intercooler zit eronder!was een hels karwei om alles passend te krijgen maar het resultaat mag er wezen :agent
voor montage bumper:
links van de intercooler,heb claxon moeten verplaatsen:
onder airco pomp door (foto staat op z’n kant)
en met gemonteerde voorbumper:
ben dr al met al een uurtje of 8 mee bezig geweest.slangen raken nergens bewegende of scherpe delen (carrosserieband) en koelpakket heb ik weer vast gezet met aangepaste beugels.
intercooler heb ik vastgezet met RVS -montage profiel en alle geboorde gaatjes eerst met zink spray beschermd ;)
heb dr al 150km mee gereden om te kijken of alles goed vastzit en er niks schuurt of klemt en alles was :thumbup !
maak wel nog een steun om de MAP-sensor houder op vast te zetten….nu nog naar V-max voor de software :P
ben benieuwd wattie na dat bezoekje heeft…
meer info volgt…..29 maart 2011 om 19:47 #17821771Ziet er heel netjes uit hoor. echt heel mooi. :D
30 maart 2011 om 16:44 #17821772Ziet er top uit!!! Ben eens benieuwd wat ie brengt dadelijk.
31 maart 2011 om 15:32 #17821773Goed bezig hoor
2 april 2011 om 12:07 #17821774Hey Deef,
Ziet er goed uit zal wel weer een paar paardjes schelen zeg maar:thumbsup
3 april 2011 om 10:04 #17821775Dat ziet er goed uit! ben benieuwd naar de power! :thumbup
3 april 2011 om 10:06 #17821776AnoniemLid sinds:
1 January 1970wel wat jammer dat die groote ic grotendeels weggestopt zit achter de bumper en frontbalk
de rijwind doorstroming is zo niet optimaal:hmmz
3 april 2011 om 18:33 #17821777hij zit bijna vol in de rijwind :P
,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
kleiner model was meteen 5cm lager..
en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent3 april 2011 om 19:00 #17821778[rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
kleiner model was meteen 5cm lager..
en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]Dat denk ik ook! Dit is de 55×23 cm (effectief) intercooler of niet?
3 april 2011 om 19:12 #17821779[rquote=1906439&tid=143191&author=NelisZ20LER][rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
kleiner model was meteen 5cm lager..
en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]Dat denk ik ook! Dit is de 55×23 cm (effectief) intercooler of niet?[/rquote]
:wors dat is ‘m :wors
perfecte maat voor de zafira a opc!3 april 2011 om 19:38 #17821780AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
kleiner model was meteen 5cm lager..
en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]zal best zo zijn
enkel het deel wat achter je front balk zit
doet niets koelen;)maar dat dit beter is dan een originele
dat wil ik meteen wel geloven:thumbup3 april 2011 om 19:49 #178217813 april 2011 om 20:27 #17821782AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1906494&tid=143191&author=DEEF]en de originele zat bijna voor de helft achter de balk.
net als de radiateur van koeling en airco,en die doen het ook ;)
dus elke aanpassing is een vooruitgang :angel[/rquote]
heb je wel gelijk in
t was ook niet als kritiek bedoeldjij hebt de zafira ook niet ontworpen
anders had er standaard wel n dikkere ic op gezeten:P:Pmaar je zal met mee eens zijn dat als je ic geheel
vrij zou zitten dat de doorstroming en daardoor de koeling
nog beter zou zijndat je die frontbalk niet weg wild haalen begrijp ik ook wel
snelheid is mooi
maar stevigheid in je carresorie heb je ook nodig voor n goede wegligingverder nette wagen met mooie
modificatie,s;):thumbup4 april 2011 om 18:09 #17821783vatte het ook niet als kritiek op hoor ;)
thnx voor de :thumbup
en die balk blijft inderdaad waar hij hoort.
je ziet wel eens half weggeslepen balken om maar zo’n dik mogelijke IC te kunnen monteren :hmmz5 april 2011 om 12:17 #17821784Die FMIC ziet er dik uit :wors
Ik vind deze beter dan die van EDS
Die van EDS is iets dikker en hoger dan standaard maar zit echt weggestopt achter de frontbalk
Deze FMIC zit strak achter je voorbumper en zit vol in de rijwind :thumbup5 april 2011 om 18:56 #17821785heb al de nodige km’s erop zitten met de FMIC,en er viel me wat op (behalve dan het grote turbogat :P ) :
de uitlaat klinkt anders…het donkere brullen is nu een een snerpende roffel met volgas optrekken :hmmz
hoe kan??29 april 2011 om 17:38 #178217867 mei naar V-max voor “einzelabstimmung” van m’n zaffie!!
wilde eigenlijk daarmee wachten totdat de 76mm downpipe met 200 cells
erop zat,maar hij rijdt nou niet echt optimaal.duurt nu ff vooradt ie oppakt,
dus laat hem toch maar goed afstellen op de bank….
resultaten/foto’s/filmpjes worden dan z.s.m. gepost :agent7 mei 2011 om 09:10 #17821787Ben erg benieuwd! Keep me posted!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.