intercooler.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum intercooler.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17690622
    arjontje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2006

      origineel gepost door yzf1kr
      Beetje spraakverwarring denk ik.
      De uitdrukking kathalysator wordt heel veel foutief gebruikt voor de roetfilter.

      Zelfs deze beunhazen gebruiken het foutief, maar uit de eerste zin in de rechter kolom kan je al halen dat ze eigenlijk een roetfilter bedoelen: http://www.uitlaten.com/uitlaten/kat.html

      De diesel heeft wel degelijk een kat.
      Dat is on de stikstof “nog iets”, uit de uitlaat gassen te halen.

      #17690623
      Longdude
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2008

        Ken je feiten, niet zomaar iets roepen.

        Een cdti heeft een pre-cat, deze is ervoor om de koolwaterstoffen (HC) en koolmonoxide (CO) te reduceren. De stikstofoxide (NOx) wordt deels gereduceerd door de verbrandingstemperatuur te verlagen, dit gebeurt o.a. door uitlaatgassen terug te voeren in de motor. En dat ding die dat doet kennen jullie allemaal….de EGR klep.
        O ja, het roetfilter doet alleen wat zijn naam zegt, roet filteren.

        gr. Arjan

        #17690624
        OPelc
          Lid sinds:
          28 April 2008

          origineel gepost door Longdude
          180,- nieuwe originele intercooler dan wordt ie thuis bezorgd, 1 jaar garantie Opel rekent 375,- ex BTW

          De olie komt er in doordat op de inlaatslang van de turbo een dampafzuiging (of zoals je wilt een ontluchting) zit aangesloten. Die damp slaat neer in alle slangen en natuurlijk de intercooler/tussenkoeler. De intercooler zit tussen de koelwaterradiator en condensor ingemonteerd en is eenvoudig zelf te wisselen:

          http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intercooler_vervangen.pdf

          Er zijn mensen die de dampafzuiging bypassen om zodoende geen olie in het inlaattraject krijgen. Opbouw van het inlaatsysteem van een Z19DTH:

          Mijn intercooler:

          Gr. Arjan

          Heb je misschien die handleiding nog ergens?

          #17690625
          Jaccoooo
            Lid sinds:
            9 December 2006

            @Longdude wrote:

            Mijn intercooler:

            Gr. Arjan

            als dit een intercooler is van een 150pk cdti, heb ik een probleem, die van mij loopt nl. rond aan de onderkant, leek mij al niet helemaal jofel :hmmz

          4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.