Intellink

Forumindex Forums Modellen Corsa Intellink

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    cees64

Hallo,

Sinds 1996 rij ik Opel, In volgorde…Corsa 1996, Astra 1998, Vectra 2000, Vectra 2003 en nu en Zafira Cosmo uit 2010.
      Ik overweeg nu een nieuwe Corsa te kopen. Met als optie het intellink systeem.
      Nu heb ik op dit forum nogal wat ellende gelezen over dit systeem dat mijn “zin” in een nieuwe Corsa bijna helemaal over is.
      Iemand van jullie al een nieuwe corsa ( is dus de laatste versie intellink) en ervaring met dit systeem?

bvd
      Kees

Opel_Bjorn
      Deelnemer

De intellilink (navi 950) in mijn Astra ST van augustus 2014 deugd in ieder geval voor geen meter.

babbeleer
        Deelnemer

Hallo Ik heb intellilink in mijn Adam. Ik heb zover ik weet geen problemen. Ik heb er geen navigatie op en speel alleen muziek af, geen problemen tot nu toe.

Groet Babbeleer

Blerf

Hi Kees,

Ik zit met hetzelfde probleem.
            Ik heb nu een Astra J met ingeboude navi, wil wat kleiner rijden en heb laatst een proefrit gemaakt met de corsa cosmo.
            Mijn vraag was : als ik wil navigeren dan moet ik de bringGo app hebben.
            die heb ik inmiddels (de 30 dagen versie) op m’n telefoon staan, maar hoe zit het met je gps ontvangst?
            Gebruikt het intellilink de gps van je telefoon?, dan moet de telefoon ergens bij je voorruit liggen om de satellieten
            te kunnen zien, dus als m’n telefoon (htc one) onderin het dashboard ligt heb je (volgens mij) geen gps ontvangst op je telefoon.
            Koop je dat docking systeem erbij, waar heb je dan die intellilink voor nodig?, want dan kan je net zo goed navigeren direct van je telefoon.
            Ik ga van de week het zelf eens testen met een 2e proefrit, om te zien of je kan navigeren waar de telefoon ergens onderin het dashboard ligt, aangesloten op de sigaretten aansteker (anders is de telefoon leeg binnen een kwartier, en of je tegelijk muziek kan luisteren via een usb stick.
            Ook kreeg ik te horen dat de gps wordt overgenomen via de usb kabel, maar dat lijkt me niet, en je kan dan ook niet naar muziek luisteren tijdens het navigeren.

Wordt vervolgd…..

Marcel

Nessuno
            Deelnemer

Ik zou zelf op de kosten van de dvd / navi besparen.
              Ja het is een mooi geintegreerd systeem.
              Maar er zitten nog aardig wat kinder ziektes in.
              Heb zelf een corsa C en heb hier een Macrom dvd 6690 in zitten.
              Prijs 250 euro.
              Verloop kabeltjes er bij +20 euro.
              Verloop bak kap randje of hoe je het ook wilt noemen was 17 euro
              Ff een middagje knutselen wat ik overigens leuk vind.
              En ik ben zeer tevreden!!

Speel mn muziek af via mijn telefoon via bluetooth, carkit via bluetoot etc etc.

cees64

@Blerf wrote:

Hi Kees,

Ik zit met hetzelfde probleem.
                Ik heb nu een Astra J met ingeboude navi, wil wat kleiner rijden en heb laatst een proefrit gemaakt met de corsa cosmo.
                Mijn vraag was : als ik wil navigeren dan moet ik de bringGo app hebben.
                die heb ik inmiddels (de 30 dagen versie) op m’n telefoon staan, maar hoe zit het met je gps ontvangst?
                Gebruikt het intellilink de gps van je telefoon?, dan moet de telefoon ergens bij je voorruit liggen om de satellieten
                te kunnen zien, dus als m’n telefoon (htc one) onderin het dashboard ligt heb je (volgens mij) geen gps ontvangst op je telefoon.
                Koop je dat docking systeem erbij, waar heb je dan die intellilink voor nodig?, want dan kan je net zo goed navigeren direct van je telefoon.
                Ik ga van de week het zelf eens testen met een 2e proefrit, om te zien of je kan navigeren waar de telefoon ergens onderin het dashboard ligt, aangesloten op de sigaretten aansteker (anders is de telefoon leeg binnen een kwartier, en of je tegelijk muziek kan luisteren via een usb stick.
                Ook kreeg ik te horen dat de gps wordt overgenomen via de usb kabel, maar dat lijkt me niet, en je kan dan ook niet naar muziek luisteren tijdens het navigeren.

Wordt vervolgd…..

Marcel

Hallo Marcel,

Ik ga binnenkort voor de 1e keer proefrijden, zojuist alvast Sticher en TuneIn op mijn mobiel geinstalleerd. Toch ga ik ook nog effe informeren hoe de Corsa eruit ziet zonder dat Intellink systeem….. Dan heb je ook nog de parkeersensoren, die achteruitrijcamera heb je niet echt nodig, sensoren is ook ok! Maar dat kleurenscherm maakt de auto wel “compleet”.
                Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn tijdens de 2e proefrit.

Groet
                Kees

Blerf

Het probleem van het systeem zonder dat kleurenscherm is dat dat (volgens mij als ik zo in de folder zie) rood verlicht is, terwijl het display tussen de klokken wit verlicht is.
                  ik vindt dat niet zo mooi (een beetje bij elkaar geraapt zooitje).
                  Als het display tussen de klokken nu ook rood verlicht was (zoals bij m’n astra nu) dan is het meer 1 geheel.
                  Maar dat kleurenscherm is er volgens mij meer voor de sier en de heb.
                  Als je niet dat kleurenscherm neemt, kan je ook gewoon het docking systeem nemen voor je telefoon, en dan kan je daar natuurlijk ook mee navigeren.
                  die staat midden op het dashboard en je telefoon wordt ook meteen opgeladen.
                  Op dit moment twijfel ik heel erg tussen zonder kleurenscherm of met scherm, je mist dan allen de achteruit rij camera, maar of je die nodig hebt ????.
                  De overige 2 apps zal ik zo wie zo nooit gebruiken.
                  Op het internet kan ik niet zo vlug een foto vinden van het alternatieve systeem (ik zal morgen proberen een foto uit de folder te scannen).
                  Ook de dealer kon me vandaag niet meer vertellen over dat alternatieve systeem, omdat hij alleen moedellen met dat intellilink systeem gezien heb.
                  Al met al vindt ik het intellilink nogal prijzig voor alleen de navigatie (995 euro, plus de 50 euro voor de bringGo app).

Wordt vervolgd…

Marcel

pascal1109
                  Deelnemer

@Blerf wrote:

Flinke bunker rijd je dan, want ik heb als die niet onder de voorruit ligt, ook wel gps ontvangst.
                    Zowel bij mijn vorige auto (corsa D), als mijn huidige.

Astra 1.4 NZ
                    Deelnemer

In onze Astra J van januari 2014 doet Intellilink het alleszins heel goed. Navigeren, muziek spelen, allemaal geen probleem.
                      In de Corsa vind ik het systeem persoonlijk wel (nog) beter ;)

Blerf

Ik had beloofd een foto te scannen uit de folder om het uiterlijk te vergelijken tussen het dashboard met intellilink en zonder.
                        Hierbij zonder intellilink:

en met intellilink:

De foto zonder intellilink is van een Edition uitvoering, de andere foto van een business uitvoering, maar het gaat om het apparaat.

Marcel

cees64

Hallo,

Vandaag nog naar een andere dealer geweest om te kijken of daar een Corsa stond zonder intellink, alle corsa’s met intellink. Maar Marcel heeft dus een paar foto’s gescand, bedankt hiervoor!
                          Volgens deze opeldealer was het intellink systeem van de nieuwe Corsa goed!
                          Dit is volgens hem een andere versie als in de Insignia en Adam.
                          Werkt prima volgens hem.

ivartje
                          Deelnemer

dan is het goed he…meestal bij nieuwe systemen dan moeten er eerst de kinderziektes uit :vertag

johanhummer9
                            Deelnemer

Verkopers zeggen wel meer.

Hier op het forum advies en niet bij de dealer.

ivartje
                              Deelnemer

neem aan dat die man niet uit zen nek loopt te lullen he….of wil jij beweren dat hij onzin praat? hoe kun je dat nou weten man? of heb jij toevallig ervaring met het nieuwe intellink in de nieuwe corsa?

mvolkerink
                                Deelnemer

Reken maar dat ze bij Opel bezig zijn om de tekortkomingen er uit te krijgen!
                                  Zou me goed voor kunnen stellen dat het systeem in de Corsa beter is.

En dan altijd maar dat negatieve gedoe over de dealer.. Hoeveel ervaring is er hier op het forum dan over de Intellilink van de Corsa-E??

Blerf

Vandaag heb ik voor mezelf de knoop door gehakt.
                                    morgen ga ik hem bestellen.

Het wordt de Corsa Cosmo 1.3 cdti
                                    – Kleur: Emerald
                                    – velgen: standaard Boomerang 16″
                                    – optie pakket: Cosmo+ Pakket (verwarmd stuur en stoelen (lekker in de winter), schuif kanteldak (lekker in de zomer).
                                    – geen intellilink (het alternative systeem heeft ook bluetooth (voor telefoon), usb (voor muziek).
                                    – FlexDock houder voor telefoon (word deze opgeladen, en navigeer ik wel gewoon via de telefoon voor die 2x per jaar).
                                    – winterwielen + banden.
                                    – armsteun

PS, de site van opel is aangepast, daar kan je nu bij de configurator het alternatieve systeem zien als je niet de intellilink optie aanvinkt.
                                    ook kan je de optie “1.3 cdti easytronic” kiezen (maar die kies ik dus niet, heb daar al veel ellende over gehoord).

Marcel

cees64

@Blerf wrote:

Vandaag heb ik voor mezelf de knoop door gehakt.
                                      morgen ga ik hem bestellen.

Het wordt de Corsa Cosmo 1.3 cdti
                                      – Kleur: Emerald
                                      – velgen: standaard Boomerang 16″
                                      – optie pakket: Cosmo+ Pakket (verwarmd stuur en stoelen (lekker in de winter), schuif kanteldak (lekker in de zomer).
                                      – geen intellilink (het alternative systeem heeft ook bluetooth (voor telefoon), usb (voor muziek).
                                      – FlexDock houder voor telefoon (word deze opgeladen, en navigeer ik wel gewoon via de telefoon voor die 2x per jaar).
                                      – winterwielen + banden.
                                      – armsteun

PS, de site van opel is aangepast, daar kan je nu bij de configurator het alternatieve systeem zien als je niet de intellilink optie aanvinkt.
                                      ook kan je de optie “1.3 cdti easytronic” kiezen (maar die kies ik dus niet, heb daar al veel ellende over gehoord).

Marcel

Hejj Marcel,

Alvast proficiat.
                                      Heb je nu wel verwarmbare buitenspiegels??? Dit zit volgens mij alleen bij het Intellilink systeem? Er is nu ook een alternatief intellilink pakket te koop. Heeft geen achteruitrijcamera, geen automatisch inparkeren, en ook geen verwarmbare buitenspiegels!! Die verwarmbare buitenspiegels is voor mij echt een “moet”.

Groet
                                      Kees

ivartje
                                      Deelnemer

Gefeliciteerd man !

cees64

Hallo,

Ik ben ook geslaagd, Zafira 1.8 Cosmo goed in kunnen ruilen voor:
                                          Corsa 90 PK Cosmo
                                          – zwart
                                          – standaard velgen.
                                          – Intellilink
                                          – verwarmde stoelen / stuur en panoramadak
                                          – interieurpakket

medio maart is de afleverdatum.
                                          Ik ben van plan er 5 jaar mee te rijden = 75000 km

groet
                                          Kees

mvolkerink
                                          Deelnemer

Gefeliciteerd met jullie aankoop allebei!

Ik heb zelf ook een dag in de nieuwe Corsa gereden en moet zeggen dat ik het een zeer degelijk aanvoelende auto vond.
                                            Ook de nieuwe 1.0 turbo is echt een stap vooruit!

Blerf

Hi Kees,

Gisteren getekend.
                                              Van de spiegelverwarming heb ik eigenlijk niet op gelet (hij slaapt altijd binnen) ;)
                                              Voor mij is dit de eerste keer dat ik een diesel krijg (ik rijd tussen de 33000 en 36000 km per jaar, dus qua brandstof zal het behoorlijk schelen).
                                              ik kreeg te horen dat de aflevering rond April/mei zou zijn (we wachten het wel af, misschien vanwege de afwijkende kleur).
                                              Ondertussen ben ik wat verzekeringen aan het vergelijken, en is het wachten begonnen.

Marcel

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.