Instrument problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Instrument problemen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    FF-Vectra

Hallo allemaal,

Ik heb een Vectra B station uit 97.
      Prima auto, maar ik zit nu met een “klein” probleem.

Als ik de auto op contact zet of start begint de snelheidsmeter tussen de 0 en de 10 op en neer te gaan.
      Heel snel op en neer en als ik de auto af zet of het contact uit blijft dit nog enkele seconde doorgaan. De wijzer zakt ook niet helemaal terug maar blijft ongeveer op 5 km/h staan.

Het andere probleem is dat de toerenteller helemaal niks meer doet. De wijzer blijft onderin staan.

Volgends mij zitten de toerenteller en de snelheidsmeter aan elkaar gelinkt, ik heb alleen totaal geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Het is in 1 keer gebeurt. Heb vandaag gereden met de auto en er was geen probleem. Toen ik een tijdje later weer ging rijden begon het probleem, direct bij het starten.

Kan iemand hier mij helpen waar ik het zou kunnen zoeken? Laat maar horen, geen idee is te gek, ik probeer het gewoon uit. Of misschien is het een bekend probleem.

Alvast bedankt!

Groeten Frits

arjontje
      Deelnemer

Waarschijnlijk is het een massa probleem.
        Dit is een veel voorkomend probleem.

Wat je kan proberen is om extra massa strip van de motor naar de massa van je accu te leggen.

Ook nog een kleine tip.;)

http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

FF-Vectra

Ik heb een nieuwe massa gemaakt dmv een startkabel van de min pool van de accu naar het blok door te linken.

Maar dan blijft hij het nog doen. Op die manier heb ik toch een nieuwe massa en zou het probleem toch opgelost moeten zijn als het een massa probleem is?

Nog een nieuw feitje, als ik het contact vaak achter elkaar aan en uit zet dan wil het wel is voorkomen dat de meters het opeens wel doen.

Iemand nog andere sugesties?

Navy
          Deelnemer

Ja. Ook een extra massakabel aan de carrosserie maken. Het motorblok hangt in rubbers namelijk.

wim-v6
            Deelnemer

Inderdaad, massakabel maken van – accu naar motor, en van – accu naar carroserie, en van – accu naar massacontact op linker veerpoot.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.