instrument cluster

Forumindex Forums Modellen Astra instrument cluster

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    radar224

Ik hoop dat iemend me kan helpen.

Ik woon in Canada en heb een 1.8l 2009 Saturn Astra H (opel Astra) Tijdens het inbouwen van stoel verwarming gebeurde het volgende:
      Ik stond voor mijn auto en opeens knipperde mij knipperlichten een bepaalde nummer. Ik begreep niet waarom enhoe het mogenlijk was. De sleutel zat niet in het contact en ik had alleen een paar draden gesoldeerd, niets was nog aangesloten.
      Toen ik klaar was met de installatie draaide ik mijn sleutel aan en geen van de instrument lampjes kwamen aan, alleen de check engine lamp was aan. Deze gaat normaal af as de motor start.

Geen van de richting aanwijzer lampen komen aan en ook geen snelheid, toeren, benzine meter, etc. Niks in de instrumentatie kluster werkt. Ook kan ik mijn 4 way niet aanzetten en kan ik niet de deur ontgrendelen met de know op het dash.

De Astra gedraagd zich of er geen stroom is naar de instrument kluster. Maar de zekering voor de kluster is goed.

De stekker achterin de kluster zit er goed op, dat is het probleem niet.
      Als ik een scanner op de OBD2 port zet kan ik alles gewoon aflezen. Ik kan toeren zien snelheid, etc.

De auto rijd goed en alles anders werkt. De board computer leest gewoon af in het midden van de dash.

Ik kom over een maand naar Nederland en ik kan makkelijk een nieuwe instrument kluster op pikken (veel makkelijker in Nederland dan in Canada).

Heeft iemand andere ideen? Kan het de computer zelf zijn?
      Waar kan ik aan het instrument cluster kijken of die stroom krijgt?

Hartelijk bedankt voor alle hulp. Het is lastig om het in het Nederlands uit te leggen maar ik hoop dat iemand wat weet.

Rinus

Blue-Dragon
      Deelnemer

Ik zou langs een dealer gaan die een tech2 heeft en hem is laten uitlezen.
        Misschien dat die wel ergens een storing aangeeft..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.