instelbare brandstofdruk regelaar

Forumindex Forums Modellen Corsa instelbare brandstofdruk regelaar

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268827
    ivartje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2010

      hallo,

      heb pasgeleden een instelbare brandstofdrukregelaar gekocht en nu zat ik te kijken maar hoe moet je zon ding eigk aansluiten? kom er niet echt wijs uit

      dit is me regelaar:

      http://www.ebay.nl/itm/291091672060?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      iemand ervaring/enig idee wat de bedoeling is?

      Mvg Ivar Hulsman

      #18259104
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Heb je ook een andere pomp dan? Anders zal je nooit de druk kunnen verhogen bij gelijkblijvend volume…

        #18259105
        ivartje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 December 2010

          alleen regelaar maar t is eigenlijk voor nu meer voor de show….naderhand wil ik wel een andere pomp erin bouwen maar dat wil ik tzt pas doen

          #18259106
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            @jeroenk wrote:

            Heb je ook een andere pomp dan? Anders zal je nooit de druk kunnen verhogen bij gelijkblijvend volume…

            Hoeft niet…
            OEM (injectie) pompen leveren meestal een max drul van tussen de 6 & 8 bar.

            #18259107
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009

              On topic:

              Aansluiten:
              originele bdr dien je te verwijderen en een blind plaat ipv te monteren.

              NB.
              Dit soort regelaars (eBay chino troep) raadt ik in algemeen af.
              Doen niet wat ze moeten en houden het niet lang vol…

              Zijn niet voor niks zo goedkoop.
              (kijk maar eens wat een a-merk regelaar kost)

              #18259108
              ivartje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 December 2010

                ja achja dacht voor dat geld valt het altijd te proberen…maar goed dus ik moet nog zo een blind plaat zien te regelen dan ? anders kan ik hem niet monteren? heb je dan enig idee waar ik op moet zoeken? aangezien ik niet zo vaak op ebay zit

                Mvg Ivar

                #18259109
                KRSA2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2009

                  Blindplaat zelf/laten maken als je niks vindt.

                  Ik weet niet hoe jouw injectie rail er precies uitziet. Maar ik heb (c20xe) een kit waar de retourleiding afdopt wordt en een adapterplaat op de plaats van de oem bdr. Dat wordt dan de retourleiding waar de instelbare bdr op aangesloten wordt.

                  Ik heb andere forum leden horen zeggen dat je ook de ori. bdr kan door/op/kapot kan boren en dat hij dan niet meer functioneren. Dan zou je de instelbare op de retour leiding kunnen aansluiten.

                  Maar daar heb mn denkingen bij…

                  Heeft iemand anders misschien meer info daar over??

                  #18259110
                  ivartje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 December 2010

                    Ik hoop t wel want ik heb r namelijk geen kaas van gegeten :jerry zou mooi zijn als iemand hier zou reageren die t al een x op een X16XE heeft gemonteerd

                    #18259111
                    ivartje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 December 2010

                      had ooit hiervan een topic gelezen waar t in uitgelegd stond maar die kan ik helaas niet meer gevonden krijgen….

                      #18259112
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        kunt de originele idd openmaken, zodat ie gewoon doorstroomt.

                        en dan de instelbare op de retourleiding zetten.

                        werkt prima, al een paar keer gedaan.

                        en je originele pomp is meer als voldoende om de druk wat omhoog te schroeven hoor.

                        alleen op een standaard blok zal het niks doen eigenlijk, alleen je verbruik omhoog helpen :jerry

                        #18259113
                        KRSA2000
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 February 2009

                          Meer verbruik zal wel meevallen.
                          Ecu regelt de boel via de map, maf of lmm icm de lambdasonde en zal korter inspuiten om te compenseren.

                          #18259114
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Standaard benzinepomp van een X16XE is genoeg om een Phase 2 LET motor van benzine te voorzien zonder problemen, dus daar is niets mis mee.
                            Als je inderdaad geen afdekplaat hebt, dan moet je de originele doorboren, zodat die niets meer doet.
                            En je moet er voor zorgen dat je de druk niet te hoog zet op een standaard motor, 2 tienden is de max. daarmee krijg je misschien 5pk of zo. Dus eigenlijk niet de moeite.
                            Heb je daarentegen een motor met andere nokken, dikke uitlaat en andere inlaat, dan gaat zo’n bdr pas nuttig zijn.

                            #18259115
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Waarom zou je de druk verhogen van je brandstofdruk. Het heeft geen meerwaarde op een stock motor. Als deze meer brandstof nodig heeft dan zal dit wel worden bijgeregeld door de ecu.

                              Wanneer je niet meer zuurstof bijvoegd heeft meer brandstof geen nut. In deellast zal de ecu constant moeten bijregelen om de juiste waardes te halen.
                              In vollast worden een aantal sensoren uitgeschakelt en gaat je motor in zijn map lopen. Wanneer de brandstofdruk dan verhoogt is dan ga je een te rijk mengsel krijgen met als effect minder vermogen en cilinderwanden die gespoelt worden.

                              Dus met andere woorden op een stock motor gewoon lekker stock laten.

                              #18259116
                              ivartje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 December 2010

                                het is ook meer omdat ik zon metertje wel tof vind onder de kap :jerry maar dus ik moet de orginele doorboren maar hoe moet ik dan weer me nieuwe erop monteren/aansluiten? kunnen die 2 benzine slangen op de rail gewoon daarop of ?

                                #18259117
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Als het je om het metertje gaat, zet dan gewoon een metertje op de aansluiting van je brandstofrails.

                                  #18259118
                                  ivartje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 December 2010

                                    Ja hoe dan ?

                                    #18259119
                                    CtwintigXE
                                      Lid sinds:
                                      3 April 2012

                                      Zonder het aan te sluiten ei. Boor de originele druk meter niet kapot, en zet deze er gewoon tussen. Dan zet je hem gewoon lekker goed open en laat je de originele drukmeter zijn werk doen.

                                      Dit is precisiewerk, je gaat er op deze haggiebaggie manier meer kwaad dan goed mee doen. Maarja, als je puur voor de looks gaat hoeft het ook niet goed te werken he :)

                                      Dus, laat de originele brandstof drukmeter lekker zitten, zet deze er ergens tussen (kijk even naar de vacuum aansluiting, in en uitstroom van benzine en een goede verbinding)

                                      #18259120
                                      ivartje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 December 2010

                                        Ik zal straks wel is kijken naar een aansluiting

                                        #18259121
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Op de originele rail zit een nippel. Hierop kun je gewoon een meter aansluiten. Is geen kant en klaar oplossing. Kweste van losse meter vinden en koppelstukjes vinden voor de nippels.

                                          #18259122
                                          ivartje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 December 2010

                                            Hierachter zit een nippel inderdaad en kan ik de meter op aansluiten! Zal vd week is naar de plaatselijke onderdelenboer gaan! Bedankt voor de info iig!

                                            #18259123
                                            corsaboy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Graag gedaan. Maakt het een stukje makkelijker. :)

                                              #18259124
                                              ivartje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                28 December 2010

                                                idd,opmerkingen die nergens op slaan kan ik verder vrij weinig info uit halen alsmede andere mensen ;) dit is teminste info waar ik iets aan heb king:

                                                #18259125
                                                ivartje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 December 2010

                                                  Nou het zit erop hoor!

                                                  #18259126
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Goed bezig
                                                    :thumb :thumb :thumb :thumb

                                                    Kun je mooi zien wat de originele regelaar doet.
                                                    Druk zal heel iets oplopen als je gas geeft als het goed is.

                                                    #18259103
                                                    ivartje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 December 2010

                                                      Ja loopt op rond de 2,5 bar dus neem aan da t werkt dan en dat de druk juis is

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.