Instapverlichting Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Instapverlichting Zafira B

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Mark-78

Ik heb bij sommige gezien dat ze extra instapverlichting in de voetenruimte voor hebben.
      Deze verlichting is aangesloten op de binnenverlichting boven de binnenspiegel.

Nu is mijn vraag klopt dit en houd jullie multi timer/dimmer dit of is het een te zware belasting voor de unit??.

Graag zou ik ze in de deur monteren maar er is geen schakelaar in de stijl om te gebruiken. En om zomaar aan te sluiten en een print om zeep te helpen is ook nog al wat :jerry

Graag hoor ik jullie ervaringen of links om het te vinden :thumbup

jurgen boes

ik heb het bij een Zafira nog niet gedaan maar ik heb het wel in mn vorige auto gedaan (ford focus 04)
        ik heb de draden van de binnen velichting gewoon gesplitst en er een draad bij gesoldeerd, ging prima, het was alleen wel aarde geschakeld.

vfrmarcel
        Deelnemer

bang voor verbruik , pak je gewoon LED

Toestra
          Deelnemer

Ik heb i.d.d. in de zijpanelen bij de voetruimte voor van mijn Zafira B instapverlichting gemaakt en deze op de binnenverlichting aangesloten.

Tot op heden heb ik geen problemen met de multi-timer/-dimmer o.i.d..
            De verlichting heb ik zo’n anderhalf jaar geleden ingebouwd…

udo
            Deelnemer

@Toestra wrote:

Ik heb i.d.d. in de zijpanelen bij de voetruimte voor van mijn Zafira B instapverlichting gemaakt en deze op de binnenverlichting aangesloten.

Tot op heden heb ik geen problemen met de multi-timer/-dimmer o.i.d..
              De verlichting heb ik zo’n anderhalf jaar geleden ingebouwd…

Mag ik weten hoe je het gedaan hebt ?
              Misschien een fotootje ?
              En welke draden heb je gebruikt voor de verlichting ?

Toestra
              Deelnemer

Er staan een paar fotootjes van de door mij ingebouwde instapverlichting op pagina 2 van “Wat heb je vandaag aan je Zafira gedaan?”

De bedrading heb ik langs de a-stijl links en rechts naar de hemel-/binnenverlichting gevoerd en daar aangesloten.
                Hoe ik dit heb aangesloten moet ik je even verschuldigd blijven, totdat ik mijn hemel-/binnenverlichting heb kunnen openschroeven voor een foto…

udo
                Deelnemer

Duidelijk, dank je !

Mark-78

@Toestra wrote:

Er staan een paar fotootjes van de door mij ingebouwde instapverlichting op pagina 2 van “Wat heb je vandaag aan je Zafira gedaan?”

De bedrading heb ik langs de a-stijl links en rechts naar de hemel-/binnenverlichting gevoerd en daar aangesloten.
                    Hoe ik dit heb aangesloten moet ik je even verschuldigd blijven, totdat ik mijn hemel-/binnenverlichting heb kunnen openschroeven voor een foto…

Precies die had ik gezien, aansluiting is op zich geen probleem. Het gaat er alleen om houd de dimmer het.
                    Maar aan je antwoord heb ik genoeg ik bedoel als hij het niet meer deed had je het wel gezegd…. :jerry
                    Ik weet ff genoeg maar de foto kan altijd nog voor een ander makkelijk zijn natuurlijk ;)

Het enige wat ik dan wilde is ze niet bij je voeten doen maar van onder in de deur. :thumbup

udo
                    Deelnemer

@Mark-78 wrote:

@Toestra wrote:

Precies die had ik gezien, aansluiting is op zich geen probleem. Het gaat er alleen om houd de dimmer het.
                      Maar aan je antwoord heb ik genoeg ik bedoel als hij het niet meer deed had je het wel gezegd…. :jerry
                      Ik weet ff genoeg maar de foto kan altijd nog voor een ander makkelijk zijn natuurlijk ;)

Het enige wat ik dan wilde is ze niet bij je voeten doen maar van onder in de deur. :thumbup

Daar voelde ik in 1e instantie ook meer voor.
                      Maar waar kun je zulke strips kopen dan ?
                      Enig idee ?
                      Ben aan het zoeken op internet, enige wat ik vind zijn leds per rol die je per 3 kan afknippen. Deze zou je eventueel onder je deurvakje kunnen ‘plakken’ en dan aansluiten op de binnenverlichting.
                      Hoever ben jij al met uitzoeken dan @mark-78

Mark-78

Ben niet aan het uitzoeken. Ik wilde eerst weten of het kon.

Daarna zal ik eens kijken of je toevallig geen ruimte hebt in de binnen bekleding om er iets in te plaatsen.
                        Je kunt er misschien wel ruimte in maken in het plastic van de kaarten bak of iets.
                        Anders kun je idd strips kopen met led en daar draad aan solderen.
                        Maar ik zal eerst kijken of er ruimte zit in de bekleding van de deur. Eerst aan de gezondheid werken en dan kan ik weer verder kijken.
                        En anders hetzelfde maken als Toestra. :thumbup

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.