Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Instapschade stoel… Hoe kom je eraan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2010 om 13:07 #17223162
Hoi daar.
Even een schijnbaar heel normaal iets, maar ik snap hem niet.Ik zie vaak autos te koop met de bekende woorden:
Instapschade aan de stoel.. En dan doen ze daar over alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. :oIn de 15 jaar dat ik nu auto rij hebben ik en mn pa een hoop autos echt tot het eind versleten.
Paar voorbeeltjes: VW passat tdi 4,5 ton, audi a6 2 ton, mits pajero, 2,5 ton. VW Golf 1/2 meerdere versies en allemaal meerdere tonnen in gereden.
Ik heb de golf die mn opa in 79 nieuw kocht in 1996 overgenomen met 350000 km op de teller en de stoelen waren helemaal heel. Verder was de bodem praktisch weggerot :P
Ik heb mn kadett al jaaaren en geen slijtplekje te zien..
:wtf:wtf:wtf:wtfAangezien er toch blijkbaar heel veel mensen zijn die het voor elkaar krijgen om met hun reet een gat in de zijkant van een stoel te maken heb ik de vraag hoe je dat in Godsnaam voor elkaar krijgt?
Kan iemand mij dit prachtige fenomeen misschien eens uitleggen?4 juli 2010 om 13:09 #17695699laten ploffen, ipv gewoon ff wat spieren in je been aan te spannen om te blijven staan..
4 juli 2010 om 13:22 #17695700ligt ook een beetje aan je stoelen, vooral sportstoeltjes met hoge wangen hebben er last van omdat je die dus makkelijker raakt.
4 juli 2010 om 13:22 #17695701Toen ik mijne kocht had deze hoezen om de stoelen, dus ook kapot gesleten stoelen.
Deze man had de Ascona nieuw gekocht en 25 jaar in gereden totdat ik hem overnam.
Als hij elke dag heeft gereden met de weekenden erbij dan is het instappen minimaal 2x op een dag.
in/uit (2x 365 dagen x 25 jaar = 18250x in/uit stappen. :thumbup4 juli 2010 om 13:46 #17695702In het midden vd stoel kan ik me slijtage voorstellen als je veel rijdt.. als je tenminste de hele tijd met je kont schuift…
Maar je moet je wel heel vaak heel lomp laten ploffen als je de wangen kapot gesleten krijgt.
Dat is geen slijtage maar gewoon door dom gedrag gesloopt.Je zet 1 been in de auto en zakt door je andere been tewijl je het stuur vastpakt en gaat zitten.
Niks met de wang te maken toch?4 juli 2010 om 13:57 #17695703AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die sportstoelen van een Astra F GT – Sportive hebben dat dus ook altijd.. Altijd de wang kapot.. Lijkt me dat je er gewoon tegen schuift als je instapt omdat het meer uitsteekt dan een gewone stoel. ;)
4 juli 2010 om 13:59 #17695704Denk dat het meer “inglijden” is dan instappen. de rugwang is dan ook vaak kapot.
Spijkerbroek is denk ik ook een oorzaak.The Dukes doen het beter door het raampje in te stappen. :jerry
4 juli 2010 om 14:29 #17695705De carrosserie van mijn Astra F GSI uit 97 heeft inmiddels +/- 190.000 km weg en de stoelen zijn (gelukkig) nog helemaal netjes.
Wat ook al eerder gezegd is, gewoon ff bij nadenken. Je kan je in een stoel laten ploffen, en op de wang gaan zitten, maar dan gaat
íe verrot ja. Je kan je ook beethouden met in uitstappen aan dakrand bijv.Wat trouwens een 3 deurs verder als ‘nadeel’ heeft, is dat de deuren groter (langer) zijn waardoor bij bijv. haven parkeren instappen soms
een kwestie van ‘wurmen’ is omdat deur minder ver open kan. Daarbij zit de gordel verder weg, dan itt een 4 of 5 deurs auto.
Daardoor kan bij het afdoen de gordel altijd nog even over de wang van de rugleuning schuren bij het oprollen..
Ook daar let ik altijd op.Zelf lang gezocht om iig een wagen met een net interieur te vinden. En dat dat houd ik dus ook graag zo..
4 juli 2010 om 15:09 #17695706vaak komt het ook nog eens door flink verlaagde wagens.
probeer daar maar eens “gewoon” in te stappen.4 juli 2010 om 15:55 #17695707mijne is zwaar verlaagd, en vaste kuipen, maar das lastig instappen or :P
zo gelachen met de apk, vent van een jaar of 50 moest erin :jerry
4 juli 2010 om 20:26 #17695708Sommige mensen gaan ook ass-first de auto in, om dan hun benen naar binnen te draaien. Vooral bij de oudere medemens is dat nog wel eens het geval ivm stijfheid.
Je er in laten vallen werkt ook, kleding keuze is ook belangrijk (als je constant met een glad trainingspak in de auto zit of juist met een ruwe spijkerbroek met popnagels, dat doet er ook toe).
Ik heb wel eens gaatjes in de rand van m’n tshirts vanwege de riem die ik vaak om heb. Ik kan me er iets bij voorstellen dat stoelen daar ook van slijten.4 juli 2010 om 21:00 #17695709:hmmz
hoe ga je zo iets verklaren dan.
honger???
te harde scheten gelaten???
ik zou het niet weten.
is wel wat meer als instap schade.4 juli 2010 om 21:58 #17695710origineel gepost door brobbel1
:hmmz
hoe ga je zo iets verklaren dan.
honger???
te harde scheten gelaten???
ik zou het niet weten.
is wel wat meer als instap schade.zo zien men D kadett stoelen er ook uit :jerry Het stro komt er gewoon uit :P
6 juli 2010 om 07:27 #17695711ah joh, autoglym heeft van dat mooie spul voor je interieur, daar poets je dat zo mee weg joh
6 juli 2010 om 16:54 #17695712Het is maar net hoe groot je bent.
Kijk als je dus wat kleiner bent staat de stoel dus een stuk dichter op het stuur waardoor het instappen iets moeilijker is waardoor je dus ook makkelijker de stoel raakt:hmmz
En verder, hoe ga je met je spullen om
Dat eerste moet je niet te serieus nemen:P
6 juli 2010 om 17:07 #17695713ligt inderdaad aan de stand van de stoel, hoogte, manier van instappen & uitstappen.
dat gat in je stoel, misschien ooit brandende peuken in laten vallen? dan gaat het slijten al snel verder ;)kom het vaker tegen bij vrachtauto’s die we in onderhoud hebben.
7 juli 2010 om 13:29 #17695714ligt ook aan hoe je je auto gebruikt had een collega die er een krantenwijk bij had die kon 1,5 jaar met een stoel en dan was hij stuk
6 dagen per week meer dan 100 keer per dag in en uitstappen alleen voor de kranten7 juli 2010 om 15:01 #17695715Laatst stond ik bij een Astra van 4 jaar oud en die was ook helemaal uitgewoond vanbinnen…. Naden die los lieten, scheuren, brandgaten, vlekken noem het maar op. Ik was ook niet zuinig op mijn Astra, maar het interieur was er niet slechter op geworden(de motor wel).
9 juli 2010 om 09:39 #17695716hahaha! Mooie verhalen allemaal! wat een verschillen toch.
En ja dus.. Leeftijd, verlaging, het gebruik en wat je aan hebt telt allemaal mee.
En bijv. de typische dikke portemonnee bult in je linker kontzak zal ook wel meer stoelen slijten.
Ik ben blijkbaar groot en lenig genoeg om die wang steeds te missen. :P
En ik heb mn portemonnee in mn jas :)Toch is het verschil mooi. Ik heb net het interieur van mn Benz vervangen voor een creme wit leren exemplaar ipv het origineel beige pluche. Ik heb zeker 10 setjes bekeken en wat een verschil!!!
Sigaren gaten en grote slijtplekken in autos met krap een ton. Op mijn oude interieur had zelfs een kind overal hartjes en bloemetjes getekend :D
En die ik kocht komt uit een Engelse waar de bodem vol met water stond met 3,5 ton op de teller, blanke lak verdwenen maar interieur bijna perfect…9 juli 2010 om 10:04 #17695717Ik ben van een orgineel opa grijs Corsa B interieur naar orgineel Corsa B Sport interieur gegaan zonder enige schade interieur was 15 jaar oud en nu heb ik een Kadett Champion interieur uit 1990 erin bestuurderstoel had een versleten wang. Het ligt ook aan de manier van instappen, een beetje lompe boer ploft in zun stoel en kan niet stil zitten.. logisch dat het slijt. Maargoed, eenmaal alles passend gemaakt stoel nog even weggebracht naar de leerboer die heeft netjes beide wangen vervangen en de wang weer opgevult zodat het weer de juiste vorm heeft. Nu kan het weer ff mee :P
Even Fotoowtje
Zoals je ziet zijn de nieuwe wangen van de bestuurderstoel wel iets donkerder maarja netjes interieur toch :angel ?
9 juli 2010 om 10:06 #17695718gahaha geweldig topic!
hoe je met je reet de stoelen kapot maakt :D
ik met mijn atletische lichaam met 190 cm en 70 kilo heb niet z,n dikke reet ! dus zal daar ook wel geen last van hebben :D:D
9 juli 2010 om 12:39 #17695719Mijn stoffen recaro’s hebben ook instapschade. Maar idd een combinatie van verlaging, stand van de stoel en kleding zorgt voor die slijtage. Had slechts een klein scheurtje erin zitten, stap een keer in met een broek waar van die zakken op zitten die je dicht kunt doen met een knoop, blijf ik met die knoop in dat scheurtje haken. Mooie scheur geworden :jerry
9 juli 2010 om 12:55 #17695720Als je een 3deurs hebt is het soms lastig normaal in te stappen. Tenminste dat is mijn ervaring:fy1 Als er een gek zijn auto strak ernaast zet kom ik er moeilijk in en ja dan schuur je iets langs de wang:cry
9 juli 2010 om 13:28 #17695721origineel gepost door Astra F Vaassen
Als je een 3deurs hebt is het soms lastig normaal in te stappen. Tenminste dat is mijn ervaring:fy1 Als er een gek zijn auto strak ernaast zet kom ik er moeilijk in en ja dan schuur je iets langs de wang:cryKlopt idd ! en ook de gordel die altijd langs wang schuurt.
Als het een beetje tegen zit is de hele rugleuning gaar & scheef ook van een 3 Deurs. Omdat men dan steunt op de leuning met instappen / er in wurmen wanneer krap geparkeerd is, en de deur niet ver open kan. want je moet je naar voren wurmen, erlangs, ff er langs schrapen en op de leuning steunen x …jaren = gaar.. :PZo ziet de mijne er uit, Astra F, bj97 met nu +/- 190.000 carrosserie kilometers en origineel interieur.. :)
Een reden ook waarom deze auto destijds heb gekocht, en net interieur, niet uitgeleefd.. Kan daar zo op afknappen op slonzig interieurs. Velen staren blind op buitenzijde. Maar het gekke is, is dat men vergeet blijkbaar dat je als je met de auto rijd altijd tegen de het interieur aankijkt… :angel :D
9 juli 2010 om 15:51 #17695722Bij mijn astra uit “99 ook wat last van, maar zit op de wang van de rugleuning, en een klein plekje op de wang bij het zitvlak..
Maar ik heb hier ook nog een set omgelaste Kadett GSI voorstoelen staan met 0,0 schade eraan, nog helemaal als nieuw
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.