Installeren opel radio CD30 MP3 in Meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Installeren opel radio CD30 MP3 in Meriva

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235012
    Meriva Cool
      Lid sinds:
      28 March 2011

      Hallo allemaal, mijn naam is Ad en pas sinds kort geregistreerd op het Opel forum, ik rijd al 32 jaar diverse modellen Opel en ze bevallen me nog steeds erg goed!

      Momenteel rijd ik een Meriva 1.8 Cool Maxx welke ik in 2005 nieuw heb aangeschaft en hij bevalt me prima, hoge instap en genoeg trekkracht voor mijn Hobby 400 caravan.

      Destijds zonder Opel radio gekocht daar ik in mijn ingeruilde Vectra een nog zo goed als nieuwe JVC radio had die ook in de Meriva ingebouwd kon worden. Deze was inmiddels aan vervanging toe (display was nagenoeg dood) en ik heb vorige week na lang zoeken een originele CD30MP3 (Blaupunkt) afkomsig uit een Astra kunnen kopen via Marktplaats na deze eerst met het serienr gecheckt te hebben op http://www.stopheling.nl of hij mogelijk als gestolen vermeld stond.
      Oude radio eruit en de CD30MP3 aangesloten, de radio werkte meteen en de display gaf ook de juiste info qua zender enzo., helaas is er met regelmaat een “beep” te horen die de weergave radio even doorkruist en verschijnt er in de display de boodschap “Program radio”. Nu heb ik al e.e.a. via het forum en andere sites gelezen over originele radio codes vermeld op de CAR PASS en het opnieuw invoeren van deze. De originele code is niet aanwezig en ook niet meer te verkrijgen via de vorige eigenaar. Op mijn CAR PASS staat geen type radio en code vermeld, dus mijn vermoeden is dat in de boordcomputer geen Opel radio is aangemeld, als dit juist is verklaart dit misschien de “beep”.