Installeren opel radio CD30 MP3 in Meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Installeren opel radio CD30 MP3 in Meriva

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235012
    Meriva Cool
      Lid sinds:
      28 March 2011

      Hallo allemaal, mijn naam is Ad en pas sinds kort geregistreerd op het Opel forum, ik rijd al 32 jaar diverse modellen Opel en ze bevallen me nog steeds erg goed!

      Momenteel rijd ik een Meriva 1.8 Cool Maxx welke ik in 2005 nieuw heb aangeschaft en hij bevalt me prima, hoge instap en genoeg trekkracht voor mijn Hobby 400 caravan.

      Destijds zonder Opel radio gekocht daar ik in mijn ingeruilde Vectra een nog zo goed als nieuwe JVC radio had die ook in de Meriva ingebouwd kon worden. Deze was inmiddels aan vervanging toe (display was nagenoeg dood) en ik heb vorige week na lang zoeken een originele CD30MP3 (Blaupunkt) afkomsig uit een Astra kunnen kopen via Marktplaats na deze eerst met het serienr gecheckt te hebben op http://www.stopheling.nl of hij mogelijk als gestolen vermeld stond.
      Oude radio eruit en de CD30MP3 aangesloten, de radio werkte meteen en de display gaf ook de juiste info qua zender enzo., helaas is er met regelmaat een “beep” te horen die de weergave radio even doorkruist en verschijnt er in de display de boodschap “Program radio”. Nu heb ik al e.e.a. via het forum en andere sites gelezen over originele radio codes vermeld op de CAR PASS en het opnieuw invoeren van deze. De originele code is niet aanwezig en ook niet meer te verkrijgen via de vorige eigenaar. Op mijn CAR PASS staat geen type radio en code vermeld, dus mijn vermoeden is dat in de boordcomputer geen Opel radio is aangemeld, als dit juist is verklaart dit misschien de “beep”.

      Het is een heel verhaal…..en ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vraag of de “beep” te verhelpen is door bv de CD30MP3 aan te melden in de boordcomputer en ik zonder deze storing naar mijn Opel radio kan luisteren?

      Allen gegroet

      #17847339
      nexus6
        Lid sinds:
        7 September 2010

        denk dat je beter even naar de opel garage kan gaan,misschien dat ze hem opnieuw moeten afmelden/aanmelden en dan een
        de code erbij kan krijgen of kopen.

        #17847340
        Meriva Cool
          Lid sinds:
          28 March 2011

          Hallo Nexus6,

          Bedankt voor je reactie, ga de dealer toch maar eens bellen

          #17847341
          chopperbob
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 April 2008

            moet je volgens mij wel de code van de radio hebben ,anders kan de dealer er ook niks mee, probeer contact op te nemen met de verkoper…..

            dit is allemaal gedaan ivm diefstal van je radio uit de auto

            officeel moet hij uitgeprogrammeerd worden in de auto waar hij uit komt, en dan in je eigen auto weer ingeprogrammeerd worden met de code.

            carpass ,zit meestal bij het deel dat je thuis moet bewaren, bij mij zat hij eraan geniet.(creditkaart formaat)

            greetz en suc6

            Marcel

            #17847342
            Meriva Cool
              Lid sinds:
              28 March 2011

              Dank voor je reactie chopperbob.
              Heb de Opel dealer gebeld, daarna hetzelfde verhaal naar hen gemailed, wacht op antwoord.

              Groeten

              #17847343
              nexus6
                Lid sinds:
                7 September 2010

                dacht dat je je code ook kon opvragen tegen een vergoeding als in het systeem staat dat die radio niet gestolen is,want je
                zal toch eens echt je car-pass of opgeschreven code kwijt zijn terwijl je b.v 1e eigenaar bent,zou je dus verplicht zijn om een
                nieuwe radio te kopen terwijl de oude nog goed is,alleen maar voor de code,maar inderdaad gewoon even langs gaan
                bellen mailen kan ook maar die mensen van opel hebben denk ik weinig tijd om de hele dag e-mailtjes te lezen,bellen zou ik
                eerder doen of langs gaan :)
                succes en laat even weten hoe het afloopt ?

                #17847344
                Meriva Cool
                  Lid sinds:
                  28 March 2011

                  Eindelijk doet mijn Opel CD30MP3 radio het helemaal goed… vrijdag naar mijn dealer geweest, de Tech2 programmeer computer aangekoppeld en al snel bleek dat de radio uit de vorige auto goed was afgekoppeld/afgemeld. Al bij al heeft het aanmelden en koppelen aan de display een twintig minuten geduurd. De piep en melding display blijven achterwege en de radio doet het goed met alle functies.

                  Bedankt allen voor het meedenken en reageren.

                  #17847345
                  nexus6
                    Lid sinds:
                    7 September 2010

                    nou gelukkig maar,weer een blije opel rijder :)

                    #17847346
                    AstraH-Amsterdam
                      Lid sinds:
                      8 January 2011

                      Enne, hoeveel was je kwijt voor dit geintje??

                      #17847347
                      Meriva Cool
                        Lid sinds:
                        28 March 2011

                        [rquote=1911833&tid=145593&author=AstraH-Amsterdam]Enne, hoeveel was je kwijt voor dit geintje??[/rquote]

                        De Opel monteur is 15 minuten bezig geweest, kosten 30 euro incl btw.

                        #17847348
                        stillekracht
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2007

                          pffff 120,- euro per uur…… dat zijn advocaat tarieven !!!

                          #17847349
                          mischa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Aangezien het probleem opgelost is, hoop ik dat ik van de TS even dit topic mag kapen om het forum ook een beetje schoon te houden.

                            In de Astra H van mijn vrouw zit een CD30MP3 die we graag willen vervangen door een aftermarket radio met USB. We hebben geen security-code bij de auto gekregen toen we deze gekocht hebben. Ik weet dat je flink moet dokken om de code op te vragen, maar hoeveel is dit eigenlijk?

                            Groeten,
                            Mischa

                            #17847350
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              @mischa wrote:

                              Aangezien het probleem opgelost is, hoop ik dat ik van de TS even dit topic mag kapen om het forum ook een beetje schoon te houden.

                              In de Astra H van mijn vrouw zit een CD30MP3 die we graag willen vervangen door een aftermarket radio met USB. We hebben geen security-code bij de auto gekregen toen we deze gekocht hebben. Ik weet dat je flink moet dokken om de code op te vragen, maar hoeveel is dit eigenlijk?

                              Groeten,
                              Mischa

                              Dat verschild per dealer. Ik was daar net 25 euro voor kwijt.
                              Had gelijk alle codes op gevraagd.

                              #17847351
                              H. Elstgeest
                                Lid sinds:
                                19 February 2013

                                Toevallig hetzelfde probleem met mijn Corsa D.
                                Heb de Opeldealer ervoor gebeld. In Almere rekenen ze voor het opvragen en op nieuw programmeren 35 euro.
                                Succes

                                #17847352
                                Nick-GSI
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Opvragen van codes kost idd 25 euro

                                  #17847353
                                  mischa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Ik heb de radio er gewoon uitgerukt en een after-market in de plaats gezet. Alles werkt nog, ook de boordcomputer. Het enige wat ik heb moeten laten doen is het goed zetten van de klok, maar daar heb ik een mannetje voor :thumb .

                                    #17847354
                                    green
                                      Lid sinds:
                                      12 May 2010

                                      Hallo,

                                      Kan ik dat ook voor elkaar krijgen in een 2003 Meriva?

                                      #17847355
                                      mischa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        @green+ wrote:

                                        Hallo,

                                        Kan ik dat ook voor elkaar krijgen in een 2003 Meriva?

                                        Bij de Astra (2005) van mijn vrouw werkte het prima en bij mijn Zafira (2006) net zo. Ik vermoed dat het met al die auto’s zo is, al geef ik er geen garantie op.

                                        Succes.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.