Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Instabiel remmen astra g trommelremmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2013 om 08:55 #17257157
Ik zit met het volgende probleem, ik rij met mijn astra goed door en vind dat de auto op hoge snelheid instabiel remt.
Dat wil zeggen dat de achterkant dan naar links of rechts trekt.Op de achteras heb ik trommelremmen, mijn eerste gedachte is dat deze niet hard genoeg remmen en de instabiliteit hierdoor wordt veroorzaakt, de remvoering is achter nog goed voor zover.
Wordt deze instabiliteit door de trommelremmen veroorzaakt of moet ik het ergens anders zoeken?Mijn onderstel is verder goed, schokdempers zijn in orde en de auto is verlaagd 40/30 met ap veren.
Ik heb geen gekke geluiden dus ga er ook even vanuit dat alle rubbers nog goed zijn.
Banden zijn Continental sportcontact2 met rondom 7mm.
Uitlijning achter is niet helemaal zoals het zou moeten maar daar kun je weinig aan veranderen, of wel?Dit alles vraag ik met de volgende reden, ik moet binnenkort nieuwe schijven op de vooras.
Als de auto nu al zo slecht remt en ik dan “sport” schijven en blokken monteer dan denk ik dat de achteras in vergelijking nog slechter zal zijn. Of valt dat mee?Eerste wat in mij opkomt is ombouwen naar schijven achter, maar dit is een grote ingreep en ik weet niet of dit het waard is op een auto uit 98.
Wie heeft een oplossing voor mij?18 april 2013 om 09:04 #18127804Ombouwen valt reuze mee.
Staat een 4 gaats achter schijfremset op marktplaats.Astra G complete achteras met schijfremmen abs remklauwen.
Voor ombouw van trommels naar schijfremmen.
Past op alle astra G bj 1998 tot 2004
steek 4X100
achterwiellagers ,set remklauwen ,ook apart te koop
zie ook mijn andere advertentie’shttp://link.marktplaats.nl/658511067″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Je hebt alleen maar de complete naven met klauwen nodig, achteras hoef je niet over te zetten.
18 april 2013 om 09:06 #18127805Meestal wordt dat soort instabiliteit veroorzaakt door een te slap gedempte vooras.
Die duikt dan namelijk dusdanig bij hard remmen dat de achterkant licht wordt en een gemakkelijk een stapje opzij doet. Mogelijk moet je eens kijken naar je schokdempers voor. Hebben we bij de BMW 325i rally wagen van een collega ook een tijd lang gehad, dat de auto zeer instabiel was bij het aanremmen voor een bocht. Later zijn de voorste schokdempers gewijzigd en is dit veel minder geworden.Dit fenomeen is bij mijn Ibiza ook behoorlijk aanwezig bij hard remmen, maar die schokdempers zijn wel goed, daar is het gewoon zo afgesteld dat de voorkant was slapjes is en daardoor vrij comfortabel is, maar wel gemakkelijk duikt.
18 april 2013 om 09:06 #18127806Je zou even bij een garage langs kunnen gaan voor een remmentest.
Ook zit er bij de meeste astra’s een ALR op de achteras. Dus hoe zwaarder je bent op de achteras hoe harder hij gaat remmen achter.
Als hij dus lager staat door de verlangingsveren zal hij harder gaan remmen op de achteras met hetzelfde gewicht.18 april 2013 om 09:08 #18127807Ik wil deze ombouw best doen als ik weet dat dit het probleem zeker gaat oplossen.
Maar eerst wil ik graag weten of dit ook echt de oorzaak is of dat ik het ook nog ergens anders kan zoeken.Duiken valt reuze mee, de voorpoten zijn zeker nog goed. Het zijn wel de originele dat wel.
Remmentest vorig jaar bij de apk was goed, het “probleem” was toen ook al aanwezig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.