Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Inspectielamp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2013 om 18:55 #17257255
Beste mede opelfanaten.
Na wat sleutelwerk heb ik een probleem veroorzaakt bij mijn zafira A 1.8 uit 2004.
Gisteren heb ik vervangen het interieurfilter en het brandstof filter. Ook heb ik het gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt inclusief slangen en dat was echt wel nodig.
Hiernaa doet het volgende probleem zich op: na een tijdje rijden begint het inspectielampje te branden. Motor loopt gewoon goed, starten ook geen probleem. Ik heb zelfs het idee dat hij nu een stuk beter loopt. Gecontroleerd heb ik of alle slangen wel goed vast zitten en heel zijn.
Graag wil ik weten wat er eventueel aan de hand kan zijn of dat ik iets verkeerd heb gedaan? Heb het gasklephuis met remmenreiniger een oude doek en een plastic spatel om aanslag los te krabben gebruikt.
Wanneer ik aan een nieuwe rit begin of de motor even uit schakel is het lampje ook weer uit, maar komt toch telkens weer terug.22 april 2013 om 17:42 #18128636laat hem eerst eens uitlezen, kijken welke foutcode eruit komt, dan weet je een richting waar je moet zoeken
22 april 2013 om 20:11 #18128637Gaat morgen inderdaad ook gebeuren. Ben benieuwd.
23 april 2013 om 17:23 #18128635Vandaag uitgelezen. Storing blijkt afkomstig van het gasklephuis. Wel raar heb deze namelijk al wel meer schoongemaakt.
Dus bij deze een oproep, wie heeft er voor mij nog een goede gasklephuis liggen??? Ik heb aan het einde van de week nog een flinke rit voor de boeg en ik zou het bijzonder vervelend vinden als hij halverwege de geest gaat geven.
Motor is een 1.8XE23 april 2013 om 18:56 #18128638stekker er wel goed op , corosie in de stekker misschien? kan me niet voorstellen dat ie na het schoonmaken kapot is gegaan.
alles kan maar de kans is wel heel klein
23 april 2013 om 20:10 #18128639gasklep kan ook kapot zijn, zit ook elektronica in
23 april 2013 om 22:19 #18128640Weinig elektronica in de gasklep! Heb je de accu al 10 min eraf gehad? Als de auto niet slechter loopt zou ik gewoon even aankijken . Auto/gasklep leert zichzelf in. Indien de auto slecht loopt niet doorrijden, maar zolang de auto goed loopt en lampje gaat ook weer vanzelf uit zou ik de gok gewoon wagen. Als je de klep normaal hebt behandeld kan er niet veel mis.
4 mei 2013 om 16:39 #18128641Wel nu het volgende: andere gasklep geregeld en ingebouwd. Lekker rondje rijdenen poef weer lampje aan. Motor loopt gewoon goed na een tijdje rijden inspectielamp uit en lamp van motorstoring gaat branden. Deze is ook niet meer weg te krijgen. Problemen in bekabeling? Is er wellicht iemand die een goed electrisch schema heeft, zodat ik de kabelboom door kan meten? Garage kan niets anders verzinnen als gasklep en wil graag een nieuwe verkopen, maarja ik vrees als ik hem daar laat staan hem zo een paar weken kwijt ben en een rekening achterop krijg, waarvan ik makkelijk een andere auto zou kunnen kopen. Hopelijk kan iemand mij helpen.
4 mei 2013 om 16:55 #18128642Gezien schoonmaken vermoed ik dat je ergens kabelbreuk of slecht contact hebt als je het met twee gasklephuizen hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.