Forumindex › Forums › Modellen › Astra › insp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 13:16 #17243522
Mijn auto geeft Insp aan ofzoiets in ieder geval,
dit viel bij opel bleeker oldenzaal op tijdens de winterplan dit is verder niks ernstigs neem ik aan, maar deze moet er toch uitgehaald worden ofzo?20 november 2011 om 13:17 #17945826zelf resetten, knopje dagteller in houden, op het contact zetten en vasthouden tot er —- staat
wat een paupers daar bij bleeker…dealer moet weten wat insp betekend,nl inspectie!!
oftewel tijd voor ONDERHOUD!
21 november 2011 om 09:24 #17945827inderdaad van Bleeker een super dome zet ,wat een eikels .
geef dan aan beste man/vouw de auto is aan een beurtje/olie wissel toe ??? zo haal je dan ook mischien nog wat werk binnen.
maar ohh er is niks ernstigs aan de hand ,wat een betrokkenheid deze verdiend echt een koude douce .
bert
21 november 2011 om 10:02 #17945828Niet helemaal waar! Insp geeft aan dat het onderhoudsinterval verstreken is, ECHTER, als ze bij de vorige onderhoudsbeurt niet de teller hebben gereset, dan geeeft hij dus de melding terwijl onderhoud niet nodig is.
Mijn garage zet de teller bijvoorbeeld nooit op nul, dus ik kan vlak na een beurt gewoon de INSP melding te zien krijgen.
Check zelf dus even hoe het met onderhoud zit, en zet voortaan zelf even de meter op 0 na een beurt, zoals hier boven beschreven21 november 2011 om 10:08 #17945829Ik sluit me aan bij xladage. Niet iedere garage denkt eraan om deze op nul te zetten.
Bij de Astra G verschijnt deze melding 15.000 km na de reset, onafhankelijk wanneer het onderhoud is uitgevoerd.22 november 2011 om 09:56 #17945825mensen als eerst bedankt voor alle info.
de auto heeft recent een onderhoudsbeurt gehad, eind volgend zomer is die weer aan een onderhoudsbeurt toe.
ik doe hem nooit naar bleeker heen voor een onderhoudsbeurt aangezien ik het goedkoper bij een andere garage heb wie alleen voor onderhoud is.
maar bij bleeker hebben ze er wel een liter olie bij op gedaan. is dit eigenlijk neit best snel aangezien ik deze zomer een onderhoudsbeurt heb gedaan begin juli.
moet zeggen dat ik nu ook al wel een 2000 a 3000 km verder ben.22 november 2011 om 10:01 #17945824Om wat voor auto gaat het, Astra G? Vergeet niet veel Opelblokken oliestokers zijn.
22 november 2011 om 10:05 #17945823astra G 1.6 16V XEL
22 november 2011 om 10:10 #17945822Een x16xel, dat is familie van de x16xe en die smallblocks (x14xe, x16xe, x18xe1 en aanverwanten) staan bekend als behoorlijke oliestokers. Ik doe zelf ook een litertje per 1000 km. Heb dan ook besloten er gewoon 10W40 in te doen. Deze staat dan wel op de tweede plaats bij ‘aangeraden door Opel’, maar het is wel een stuk goedkoper.
22 november 2011 om 10:13 #17945821volgens mij heb ik er 5w30 in zitten al weet ik dit niet zeker, moet ik even de oliefles kijken.
22 november 2011 om 13:53 #17945820dat smallblocks bekend staan als oliestokers is ook niet geheel waar.
dat doen ze alleen als ze door de vorige of huide eigenaar zijn misbruikt of een keer een geknapte distri hebben gehad ofzo.als er gewoon normaal mee gereden wordt, valt het olieverbruik best mee.
@ bjorn
check eens hoeveel olie er nog in zit.
het verschil tussen de 2 streepjes op je peilstok zou 1 liter moeten zijn.Meten bij een stilstaande motor en na stilzetten de olie de tijd geven om terug in het carter te zakken ;)
22 november 2011 om 14:06 #17945819Ja, en op een vlakke ondergrond zetten.
Veel van deze blokken zijn om zeep geholpen door (vorige) eigenaren. Bij mij net zo en ik merk wel dat heel veel van de smallblocks dat hebben. Veelal zijn het verdroogde kleprubbers en/of versleten zuigerringen.
22 november 2011 om 15:06 #17945830Je kunt de INSP teller trouwens ook resetten als er geen melding staat. Die melding is geprogrammeerd op 15K km interval. Dus iedere 15K krijg je die melding. Altijd als ik een beurtje doe, reset ik em zelf, met of zonder melding. Dan weet ik dat als het lampje weer aan gaat, dat het weer tijd is voor een nieuwe beurt.
22 november 2011 om 22:37 #17945831@sw_reijnders wrote:
dat smallblocks bekend staan als oliestokers is ook niet geheel waar.
dat doen ze alleen als ze door de vorige of huide eigenaar zijn misbruikt of een keer een geknapte distri hebben gehad ofzo.als er gewoon normaal mee gereden wordt, valt het olieverbruik best mee.
Ongeveer eenderde tot de helft van de Smallblock 16V oliestokers met meer dan 160.000 op de klok doet meer olie verbruiken dan 1 liter op 6000km.
Dus erg zuinig met olie srpingen er veel van deze motoren ook niet echt om.
oja, mijne doet dat bijna keer 10
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.