Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Insignia vooras rem upgrade naar 337mm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2015 om 17:07 #17272657
Hallo allemaal,
Ik heb mijn remmen geupgrade van een miezerige 296 mm naar een glorieurze 337 mm :thumb
Ik zal hier een How-to maken hoe ik alles heb gedaan, dit geld uiteraard voor alle remmenmaten niet enkel voor 337 mm.
Origineel als referentie.Stap 1:
Koop uw nieuwe set, de mijne komt van M-tech.
Ik ga mijn remklauwen eerst spuiten
Nice!Verwijder uw wielen.
Druk uw remblokken opzij zodat uw remcilinder wordt ingedrukt. Doe hiervoor uw remoliereservoir open zo kan de druk makkelijker weg.
Verwijder 2 schroeven die uw remklauw vasthouden op de remzadel. Dop van 14 en tegenhouden met een 17.
Doe deze schroeven NIET weg!! Die moeten er later terug in.
Daarna de remblokken eruit, die kunnen wat vastzitten dus een beetje wringen kan wel.
Daarna de remzadel verwijderen. Dop 22 2 schroeven
Volgenden is dit schroefje los maken en daarna de schijf er gewoon afhalen.
Oude en nieuwe schijf naast elkaar
Daarna heb je dit over
het volgende is optioneel als je de backplate wilt hebben, dit is een heel moeilijke klus om thuis in de garage te doen omdat deze zit geperst tussen de wiellager en de steun. wil je dit wel doen moet je de as losmaken met een dop van 32 met een slagmoersleutel. Heb je deze niet kan je het doen met een ‘breakerbar’ maar zelfs met dat materiaal is het haast onmogelijk! Als je dus zonder backplate verder gaat moet de oude er wel eerst uit. Sla deze stap over en ga dan 1 verder waar je 3 schroeven moet losmaken achter de remmen.
Maak deze 3 schroeven los dop 18. Ze zitten in een 3-hoek dus achter de as zit ook nog eentje.
Als die los zijn sla je met een zware hamer de oude plaat eruit. Deze zal zeker stuk gaan maar daar zal je mee moeten leven.
OF je haalt de wiellager assembly van uit de as. Deze zit erop geperst en ik kreeg ze niet los met semiprofessioneel materiaal.
Daarna de nieuwe plaat ertussen en kan je de assembly er terug in persen of je bent klaar om de nieuwe delen te installeren.
Installatie is het omgekeerde van de afbraak.
Bon, daarna moet je de oude remklauw afkoppelen van de remleidingen. Tip hier is om de nieuwe remleiding al eerst te installeren op de nieuwe remklauw want er zal olie lekken!
Hiervan heb ik wat minder foto’s omdat dit vrij snel moest gaan om olieverlies te beperken.oude eruit
Nieuwe erin
Nieuwe remklauw erop en klaar is Chris :D
Als laatste moet je de remmen ontluchten. Hiervan zijn er meer dan voldoende filmpje die het beter uitleggen dan ik.
Vergeet niet om uw remolie opnieuw bij te vullen want je verliest altijd wel ergens olie en de nieuwe klauwen vragen ook meer olie.
Daarna is het een kwestie van inremmen en you are good to go!DIK!!
11 juli 2015 om 17:24 #18289873Goed bezig :thumbup :thumbup
20 juli 2015 om 21:38 #18289874Ziet er goed uit :thumb Zou jij de steekmaat van de klauwhouder op de hub een willen meten? Ben benieuwd of dit ook op een Vectra C te monteren is.
Greetz c00kie
20 juli 2015 om 22:32 #18289875@C00kie wrote:
Ziet er goed uit :thumb Zou jij de steekmaat van de klauwhouder op de hub een willen meten? Ben benieuwd of dit ook op een Vectra C te monteren is.
Greetz c00kie
deze set komt van M-tech.. voor de vectra C staat er geen set op bij hun site.. misschien dat de schijven en klauwen van een zafira b opc passen… want voor de vectra B hebben ze een big brake set en die is passend op een zafira A opc..
20 juli 2015 om 22:47 #18289876Dat het niet standaard gaat passen geloof ik meteen maar daar houdt de uitdaging niet op. Heb standaard 314mm op de Vectra en handig genoeg om dingen passend te maken. Daarom toch erg benieuwd naar de bout afstand van de bracket dus als je die voor me zou willen opmeten zal ik je dankbaar zijn. ;)
21 juli 2015 om 06:04 #18289877Ik ook was hier ook al voor aan het kijken.
21 juli 2015 om 07:11 #18289878Ik zal hem vandaag eens omhoog zetten.
Wat jij van mij wilt is dus de hartafstand van de bouten (2 bouten) waarmee het remzadel op de hub is gemonteerd?
Dit valt makkelijker te meten op mijn oude die ik er heb af gehaald, kan ik ook meteen de diameter van de bouten geven.21 juli 2015 om 10:32 #18289879@Chriskeeh wrote:
Ik zal hem vandaag eens omhoog zetten.
Wat jij van mij wilt is dus de hartafstand van de bouten (2 bouten) waarmee het remzadel op de hub is gemonteerd?
Dit valt makkelijker te meten op mijn oude die ik er heb af gehaald, kan ik ook meteen de diameter van de bouten geven.Ja dat is de maat die ik zoek. De maat van de oude klauwhouder zal zeker makkelijker te meten zijn ;)
21 juli 2015 om 11:09 #18289880@C00kie wrote:
Ja dat is de maat die ik zoek. De maat van de oude klauwhouder zal zeker makkelijker te meten zijn ;)
ik meet 127,5 mm foto zit erbij, zo kan je zelf ook eens kijken.
als je volledige grootte wil klik even hier:
http://postimg.org/image/5uljek4hl/” onclick=”window.open(this.href);return false;21 juli 2015 om 11:29 #18289881Top, bedankt voor de info.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.