Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia USB en 12volt laadvermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2015 om 09:33 #17271978
Ik heb sinds een paar maanden een insignia (Sportstourer cosmo, model 2010) overgenomen van iemand en wat me opvalt is dat ik daar dezelfde USB/12v issues heb als ik eerder in mijn astra sportstourer had.
Het probleem:
12 volt aansluiting dashboard console: Laad prima op, mogelijk om meerdere apparaten aan te sluiten middels een 2x of 3x usb adapter
12 volt aansluiting achterkant middenconsole: Bijna geen vermogen, meeste devices geven aan dat hij wel aan het laden is maar van 0-100% geeft een tijdsinschatting van 8 a 9 dagen
USB aansluiting: Zelfde als de achterste 12v aansluiting. Zodra er een telefoon in gaat en het scherm aan blijft staan geeft hij wel “laden” aan, echter merk ik dat het verbruik vaak hoger is dan het laadvermogen van de aansluiting.Aangezien ik de voorste 12v aansluiting in gebruik heb vanwege een bluetooth receiver (een enorm gemis in deze insignia editie: geen bluetooth speaker functionaliteit zodat je je eigen muziek over bluetooth kunt streamen) ben ik vaak genoodzaakt om de USB aansluiting of de achterste 12v aansluiting te gebruiken. Met dus tot gevolg dat mijn devices niet opladen. De bluetooth receiver naar achteren verplaatsen is geen optie, dan krijgt hij schijnbaar te weinig vermogen om te werken.
Is dit normaal bij de opels? (in mijn nieuwe astra sportstourer cosmo had ik hetzelfde)
21 mei 2015 om 13:15 #18284989ik heb er 3 (vooraan, in middenconsole en achteraan) en ik heb de indruk dat die correct werken. Normaal gebruik ik enkel die in de console of de USB om mijn iPhone op te laden. Occasioneel wordt die achteraan ook al eens gebruikt om iets op te laden van de kinderen en toch nooit klachten gehad.
Ik zou het ook eigenaardig vinden mocht er een verschil zijn, want volgens mij zijn die van hetzelfde type en krijgen ze dezelfde voeding. Kijk de (sterkte van de) zekeringen eens na.21 mei 2015 om 17:57 #18284990hmmm ik kan inderdaad maar op 1 plek een aansteker zekering vinden, nr 6 in het dashboardkastje.
Dus ik ga ervan uit dat er ook geen 2e aanwezig is. Dat wetende zou het vermogen niet uit mogen maken, als ik uit de voorste 12v alles los haal werkt de achterste nog steeds niet.23 mei 2015 om 13:24 #18284991hebbes :)
De 12v aansluitpunten zijn 6,7 en 26 in het dashboardkastje. Daar lag inderdaad een zekering uit, jammer dat de opel handleiding alleen nr 6 ‘aansteker’ noemt en 7 en 26 “stekkerdoos”
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.