Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo (benzine)

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo (benzine)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275209
    schaijik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2016

      Hallo allemaal,

      Ik ben sinds een halfjaar in het bezit van een Insignia uit 2010. Gekocht bij een (non Opel) dealer met Bovag garantie voor 6 maanden.
      Omdat hij erg onrustig werd, vermogenverlies en ook spontaan veel te veel gas geven is toen de krukassensor vervangen. Hij gaf toen ook de melding: motorvermogen beperkt, ook kwam er een error het display (P0335: Crankshaft Position Sensor A Circuit).
      Hierna was ik toch nog niet tevreden, onder de turbo toerengrens blijf ik hem onrustig vinden, geen vloeiend vermogen bij optrekken.
      Terug naar de garage, paar zaken zijn toen gedaan:
      -Opel bougies geplaatst ipv merkloze
      -Software update
      Helaas vond ik het allemaal niet helpen, toen ook een second opinion gevraagd bij de Opel Dealer hier om de hoek, zelfde verhaal. “De auto rijdt zoals hij hoort te rijden”.
      Ik heb hiervoor een Nissan Almera 1.8i gehad, dus weinig ervaring met turbo’s.

      Ben ik nu een zeikerd of kan er echt wat mis zijn. Er zitten op dit moment geen errors in de computer.
      Bedankt!

      #18309356
      Dennis99
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 January 2014

        Ik heb deze auto ook gehad, turbo komt er abrupt in. In de lage toeren doet de motor niets, pas als de turbo erbij komt schiet je vooruit.
        Als je op internet de reviews leest dan zeggen ze allemaal hetzelfde, het rijd onrustig. Er is niets mis met de motor denk ik.

        #18309357
        alphox
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik heb er ook 2 gehad, allebei vrij onrustig inderdaad, turbo gat, en hij schiet idd vooruit zodra de turbo erin kwam. ik vond het opzich verder wel een fijne motor.
          ik heb nu de nieuwe 1.6 turbo met 170 pk, deze rijd wel heel rustig en vloeiend, een enorm verschil ten op zichte van de oude 1.6 turbo

          #18309358
          hpp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2011

            Klopt inderdaad, motor is onrustig.
            Ik heb de motor laten chippen met eds software. Motor is soepeler met meer pk”s (200) en heeft in de lagere toeren meer trekkracht wat de motor naar mijn idee een wat rustiger karakter geeft.

            #18309359
            Miki
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 September 2012

              Ik ben van 2.5 v6 vectra naar de 1.6t overgestapt. ik heb me aangewend om iets meer in toeren te rijden, en dan rijdt ie best goed.. 1e en 2e versnelling minimaal 3500 toeren en overige versnellingen 3200 toeren, voordat ik doorschakel.

              #18309360
              jorisverbaeten
                Lid sinds:
                17 June 2006

                Ik heb ook die 1.6t. en idd. hij durft onrustig te zijn, maar ik heb ermee leren rijden, d.w.z. zoals miki al aangaf: meer in de toeren rijden en dan is het een leuke machine.
                Ik heb wel een andere vraag: Hoe schakelt die van jullie, bij mij is reeds de derde en vierde versnelling vervangen onder garantie, maar soepel schakelen zit er nog steeds niet in. Hij klikt echt in de versnellingen en als je hem laat werken in vierde voel je echt de pook trillen. Ervaringen hiermee?

                #18309361
                schaijik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2016

                  Bedankt allemaal voor de duidelijke antwoorden, ik denk doordat ik het probleem met de krukassensor had ik me wat zorgen maak bij laag vermogen.
                  Ga er gewoon vanuit dat alles in orde is, over een paar maanden grote beurt en hopelijk komen daar niet al te veel zaken uit.
                  Chippen sla ik denk over, vind 500 euro best prijzig (ben al 13500 kwijt aan de Insignia zelf, 5 jaar jong, 80k km).

                  Over de versnellingen, ik vind schakelen vrij goed gaan, soms krijg ik hem lastig in z’n 1 uit vrij maar klein beetje gas lost dat op (tandwiel staat net niet handig dan denk ik).
                  Wel vind ik dat er bij mij een heel zwaar koppelingspedaal in zit, kost echt veel kracht om hem in te trappen en in de file is dat best pijnlijk na een tijdje.
                  Echt veel zwaarder dan m’n vorige auto.

                  #18309362
                  Rottentweetie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 November 2010

                    Is inderdaad een beetje het aard van het beestje.. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, zoals dat bij iedere auto is. Heb hem zelf laten chippen (van 180 naar 204PK) bij EDS (duitsland) en moet zeggen dat ik hem nu echt wel een heel stuk lekkerder vind rijden! Zeker voor in de toekomst een aanrader!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.