Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo (benzine)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2016 om 09:08 #17275209
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een halfjaar in het bezit van een Insignia uit 2010. Gekocht bij een (non Opel) dealer met Bovag garantie voor 6 maanden.
Omdat hij erg onrustig werd, vermogenverlies en ook spontaan veel te veel gas geven is toen de krukassensor vervangen. Hij gaf toen ook de melding: motorvermogen beperkt, ook kwam er een error het display (P0335: Crankshaft Position Sensor A Circuit).
Hierna was ik toch nog niet tevreden, onder de turbo toerengrens blijf ik hem onrustig vinden, geen vloeiend vermogen bij optrekken.
Terug naar de garage, paar zaken zijn toen gedaan:
-Opel bougies geplaatst ipv merkloze
-Software update
Helaas vond ik het allemaal niet helpen, toen ook een second opinion gevraagd bij de Opel Dealer hier om de hoek, zelfde verhaal. “De auto rijdt zoals hij hoort te rijden”.
Ik heb hiervoor een Nissan Almera 1.8i gehad, dus weinig ervaring met turbo’s.Ben ik nu een zeikerd of kan er echt wat mis zijn. Er zitten op dit moment geen errors in de computer.
Bedankt!29 januari 2016 om 09:31 #18309356Ik heb deze auto ook gehad, turbo komt er abrupt in. In de lage toeren doet de motor niets, pas als de turbo erbij komt schiet je vooruit.
Als je op internet de reviews leest dan zeggen ze allemaal hetzelfde, het rijd onrustig. Er is niets mis met de motor denk ik.29 januari 2016 om 18:18 #18309357ik heb er ook 2 gehad, allebei vrij onrustig inderdaad, turbo gat, en hij schiet idd vooruit zodra de turbo erin kwam. ik vond het opzich verder wel een fijne motor.
ik heb nu de nieuwe 1.6 turbo met 170 pk, deze rijd wel heel rustig en vloeiend, een enorm verschil ten op zichte van de oude 1.6 turbo29 januari 2016 om 18:31 #18309358Klopt inderdaad, motor is onrustig.
Ik heb de motor laten chippen met eds software. Motor is soepeler met meer pk”s (200) en heeft in de lagere toeren meer trekkracht wat de motor naar mijn idee een wat rustiger karakter geeft.29 januari 2016 om 22:39 #18309359Ik ben van 2.5 v6 vectra naar de 1.6t overgestapt. ik heb me aangewend om iets meer in toeren te rijden, en dan rijdt ie best goed.. 1e en 2e versnelling minimaal 3500 toeren en overige versnellingen 3200 toeren, voordat ik doorschakel.
30 januari 2016 om 08:41 #18309360Ik heb ook die 1.6t. en idd. hij durft onrustig te zijn, maar ik heb ermee leren rijden, d.w.z. zoals miki al aangaf: meer in de toeren rijden en dan is het een leuke machine.
Ik heb wel een andere vraag: Hoe schakelt die van jullie, bij mij is reeds de derde en vierde versnelling vervangen onder garantie, maar soepel schakelen zit er nog steeds niet in. Hij klikt echt in de versnellingen en als je hem laat werken in vierde voel je echt de pook trillen. Ervaringen hiermee?30 januari 2016 om 08:58 #18309361Bedankt allemaal voor de duidelijke antwoorden, ik denk doordat ik het probleem met de krukassensor had ik me wat zorgen maak bij laag vermogen.
Ga er gewoon vanuit dat alles in orde is, over een paar maanden grote beurt en hopelijk komen daar niet al te veel zaken uit.
Chippen sla ik denk over, vind 500 euro best prijzig (ben al 13500 kwijt aan de Insignia zelf, 5 jaar jong, 80k km).Over de versnellingen, ik vind schakelen vrij goed gaan, soms krijg ik hem lastig in z’n 1 uit vrij maar klein beetje gas lost dat op (tandwiel staat net niet handig dan denk ik).
Wel vind ik dat er bij mij een heel zwaar koppelingspedaal in zit, kost echt veel kracht om hem in te trappen en in de file is dat best pijnlijk na een tijdje.
Echt veel zwaarder dan m’n vorige auto.1 februari 2016 om 20:10 #18309362Is inderdaad een beetje het aard van het beestje.. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, zoals dat bij iedere auto is. Heb hem zelf laten chippen (van 180 naar 204PK) bij EDS (duitsland) en moet zeggen dat ik hem nu echt wel een heel stuk lekkerder vind rijden! Zeker voor in de toekomst een aanrader!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.