Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2008 om 13:22 #17447993
wat een vette bak is dit zeg
15 maart 2009 om 10:46 #17447994king::thumbup Daar laat ik de Corsa wel voor staan.
18 maart 2009 om 20:11 #17447995Hier de eerste foto’s van een ongecamoufleerde Insignia OPC
motor wordt dus de 2.8 V6 twin turbo met 320 PK.18 maart 2009 om 20:33 #17447996:wubzal wit nu ook een standaard opc kleur worden?
19 maart 2009 om 06:09 #17447997origineel gepost door guyke
Ik werk bij Opel Belgium maar ben op dit moment uitgeleend aan opel Rüsselsheimhoe rijdt de 16 t in combi met de sports tourer?
ben ik erg nieuwschierig naar?? heel graag antwoord!!:wors
21 maart 2009 om 18:13 #17447998Echt een hele mooie car! Als ie bij de dealer straat maar eens een keer gaan proefrijden.
24 maart 2009 om 23:53 #17447999Tja als je veel kilometers doe laat hem dan staan zeg je van goed ik rij niet echt veel dan neem je best de turbo versie. Persoonlijk reed ik liever met de 2.0 ctdi had net dat iets meer. Ik vond de 16 doodvallen mocht je echt geld teveel hebben koop dan V6 die rijd bangelijk. Wat mij persoonlijk tegenstak bij tourer was de afstand van de bumper die is vrij groot en vrees hier veel lakbeschadigingen. De automatische achterdeur was een hele sprong voorwaarts tegenover de vectra op de afstandsbediening was het slechts 1 maal drukken zonder ingedrukt te houden ook de schakelaar van voor moest niet ingedrukt blijven. De schakelaar van voor heeft wel 3 standen uitgeschakeld, half open en volledig open.
indien je nog vragen hebt stem ze gerust.
25 maart 2009 om 18:11 #17448000nadeel is dat elektrische klep niet standaard is.
in ieder geval niet de sports tourer waar ik in heb gereden.
1.6 en 1.8 vind ik helemaal niks, heel doods door de lange bakverhoudingen. Wel lekker stil eenmaal op snelheid.
1.6 Turbo is prima! zeker als je hem in toeren gooit is hij zelfs snel. Laag in toeren een beetje doods
2.0 Turbo is helemaal super, waarbij je je af vraagt wat men nog met een 2.8 T moet. Was overigens een automaat met 4×4
2.8 V6 Turbo heb ik wel heel even in gereden, maar niet echt om mijn mening daarover te geven, zal absoluut top zijn.
met de diesels heb ik alleen met de 2.0 CDTI 160 PK automaat gereden. Loopcultuur is minder, maar niet echt heel storend. Rijd echt super.
Volgens mijn collega moet je wel minimaal 45.000 km per jaar rijden wil je diesel uit halen op financieel gebied.
Over de Sports Tourer, een van de weinige auto’s die ik in Stationwagn minder mooi vind dan de andere modellen. Wat Guyke ook zegt, een giga til drempel waarbij de kans op lakbeschadigingen groot is. Bagageruim lijkt veel kleiner dan de vectra, ookal is hij iets groter.
Enige nadeel is dat ik met rijden nog steeds regelmatig tegen de multimediaknop kom op het middenconsole bij handgeschakelde auto’s
26 maart 2009 om 11:36 #17448001Nu kan ik niet spreken over nederland maar in België haal je snel de extra prijs van een diesel eruit 20.000 km.
30 maart 2009 om 15:45 #17448002Vette bak hoor :)
31 maart 2009 om 14:39 #17448003Mooie bak gaat dat worden! De velgen van die witte zijn overigens dezelfde als van de GTC Concept:
Gruwelijke bak ook overigens!! Als ze nou eens van de Insignia OPC een 3 deurs coupé maken alà GTC Concept…
Misschien komt er wel weer een witte Nürburgring gelimiteerd op de snelste rondetijd van deze Insignia. :DGr Wesley
1 april 2009 om 15:23 #17448004Nu kan ik niet spreken over nederland maar in België haal je snel de extra prijs van een diesel eruit 20.000 km.
klopt, hier in nederland worden dieselrijders behoorlijk gestraft met de wegenbelasting etc.
vandaag nog even berekend voor iemand in de lease; bij 35000 km is een vergelijkbare benzine nog 60 euro in de maand goedkoper!
nog wat meer plaatjes
3 april 2009 om 11:25 #17448005haha je hebt op autoweek gekeken:p ik ook.. ander topic Insignia OPC staat de link
15 april 2009 om 08:08 #17448006Hij is er hoor!
http://www.netcarshow.com/vauxhall/2010-insignia_vxr/
Dit is dan wel de Vauxhall maar alleen het ziet er wel gaaf uit :afro
Ben alleen niet helemaal fan van de ovalen in de voorbumper maar die zien er in het echt wss ook goed uit.
Specs:
2.8l V6 Turbo met 4×4 aandrijving
0 – 100km/u in 6 seconden
Topsnelheid heel beschaafd begrensd op 250 kilometerts :hmmz
Te leveren in de kleuren Arden blauw, wit, zwart, grijs, knalrood en gunmetal.15 april 2009 om 08:11 #17448007
15 april 2009 | Tekst: Alexander Inia Print Mail Houd me op de hoogte
De leuke modellen willen nog wel eens het kind van de rekening zijn in moeilijke tijden, maar gelukkig heeft Opel de introductie van de Insignia OPC gewoon doorgezet. Want deze super-Insignia is –als we de Lotus Omega niet meerekenen- de sterkste Opel ooit!
Het hart van de Insignia OPC is een tot 325 pk opgevoerde 2,8-liter turbomotor. Het maximumkoppel bedraagt 400 Nm. Daarmee is –ie flink krachtiger dan z’n grootste concurrent, de Volkswagen Passat R36. Die is goed voor 300 pk en 350 Nm. De OPC komt zelfs behoorlijk dicht in de buurt van de naar verwachting veel duurdere Audi S4, die 333 pk een 440 Nm mobiliseert.
De Insignia OPC is het eerste model van het Opel Performance Center dat z’n krachten over alle vier de wielen verdeelt. Dat betekent dat torque steer definitief tot het verleden behoort. De OPC heeft standaard een handgeschakelde zesbak. Opels vlaggenschip sprint in zes seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
De jongens van OPC beperken hun inspanningen niet tot het genereren van extra pk’s. Het nieuwe uitlaatsysteem geeft de Insignia een veel sportievere sound mee. Het 19-inch lichtmetaal is nieuw; wielen met een diameter van 20 inch staan op de optielijst. Binnenin onderscheidt de auto zich met Recaro’s en een stuur met afgeplatte onderkant van de andere Insignia’s. Ook het instrumentarium toont met OPC-stylingselementen de intenties van deze Insignia.
De OPC staat 10 millimeter dichter bij het asfalt en de voorwielophanging is aangepast. De veerpoten van het nieuwe HiPerStrut systeem (een uitvinding van Opel) zorgen voor een extra scherpe besturing en ook voor minder aandrijfreacties in het stuur. Het FlexRide-systeem is aangepast; naast de Comfort- en Sport-opties kan de bestuurder ook voor de OPC-modus kiezen. Die zorgt voor een optimaal prestatieniveau. Een sperdifferentieel op de achterwielen is standaard. Ook monteert Opel grotere remschijven van Brembo, die een diameter van 355 millimeter hebben.
Opel onthult de Insignia OPC op de Autoshow van Barcelona. In de tweede helft van 2009 verschijnt –ie bij de dealers.
bron; autoweek
15 april 2009 om 08:16 #17448008Ben benieuwd wat de Autoweek ervan vindt als ze ermee hebben gereden, het blijft tenslotte een VW-blad.
15 april 2009 om 10:45 #1744800915 april 2009 om 10:49 #17448010Een beste klap vermogen 325 pk ! :o
Super mooie bak !! :wub :thumbup
15 april 2009 om 14:03 #174480110-100kmh in 6sec….. dat is dan wel weer beetje jammer
verder ubervette bak! zet hem maar neer :wors
15 april 2009 om 14:11 #17448012Ach, keertje langs een chiptuner en dan kan het vast sneller, evenals die 250 km/u :P
15 april 2009 om 22:07 #17448013origineel gepost door astragsi
Hier de eerste foto’s van een ongecamoufleerde Insignia OPC
motor wordt dus de 2.8 V6 twin turbo met 320 PK.Kijk dat kenteken eens, is dus betrapt tijdens het maken van de persfoto’s waarschijnlijk.
16 april 2009 om 08:43 #1744801417 april 2009 om 14:41 #17448015Wit word inderdaad de nieuwe OPC kleur voor de Insignia. Kijk maar op http://www.autoscout24.nl/magazine , er staat ‘n heel artikel over de OPC in.
Ikkwijl, jijkwijl, wijkwijlen, of niet soms?
Grr.B.
20 april 2009 om 13:48 #17448016hij is ook leverbaar in zwart, blauw en zilver, en ook tecnical grey wordt leverbaar op de OPC
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.