Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Insignia OPC gerokken distributieketting?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2014 om 11:50 #17268927
Hoi,
Ik ben deze zomer problemen beginnen krijgen met men geliefde opc-tje.
Plots tijdens het normaal gebruik van de wagen viel men vermogen weg.
De wagen op onderhoud gedaan, daar het toch tijd was voor zen jaarlijks onderhoud.
Bij het openen van de motorkap bij de verdeler stelde we gelijk al een lek aan het koelvloeistof reservoir vast.
Hier werden de klemmetjes vervangen, nadien bleek het aansluitpijpje volledig poreus geworden te zijn en heb ik het reservoir vervangen.
Bij het afhalen van de wagen zei de technieker me dat hij een alarm opgemerkt had dat zou kunnen wijzen op een gerokken distributie ketting.
Met klanten dienst opel Belgium proberen zoeken naar een oplossing , waar een coulance van de distributie kettingen uitrolde.
Daar de garage deftig werk wil afleveren zeiden ze me dat ze de tandwielen en spanners ook zouden moeten vervangen daar de ketting waarschijnlijk wel al ingelopen was op de tandwielen na nog geen 70.000km :(
Resultaat: 1207 euro voor vervangen van de kettingen met een tussenkomst van opel + 6244 euro voor het vervangen van alle tandwielen en spanners ,bouten , pakkingen….
Heeft er iemand hier ervaring mee of bedenkingen?thx
Kristof5 november 2014 om 12:09 #18259719Ik hoop dat het een typfoutje is van die 6244
5 november 2014 om 12:38 #18259720Tja, daar heb je waarschijnlijk zelfs een Compleet draaiend gedeelte met kettingen splinternieuw voor. Wat een prijs.
Je zou eens Contact met Carlo op kunnen nemen.
Misschien dat hij voor je zou kunnen uitzoeken of hij deze klus kan doen en wat het kostenplaatje dan is.Zijn Forum naam is carloastra.
Als je daar een PB heenstuurt zal hij terugreageren.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 november 2014 om 15:29 #18259721opgerekte kettingen komen af en toe voor, iig met de 2.8 die vanaf 2007 geleverd is in de Vec en Saab. Bij de insignia heb ik dit op andere fora nog weinig voorbij zien komen, Wel een keer op het engelse VXR forum.
Heb idd ook bedragen gehoord van rond de 5000 euro voor het vervangen van de ketting bij dealers en de betere klus bedrijven.
Wordt je niet vrolijk van. Maar ik begrijp dat je er zelf 1207 euro voor moet dokken en dat opel/dealer de rest op zich neemt. Dan kom je nog netjes weg denk ik.
5 november 2014 om 22:26 #18259722@SimpleFace wrote:
Ik hoop dat het een typfoutje is van die 6244
Nee weldegelijk 6244 euro!
En wat is die EGR pakking?
thx
Kristof5 november 2014 om 23:02 #18259723@lucas1975 wrote:
opgerekte kettingen komen af en toe voor, iig met de 2.8 die vanaf 2007 geleverd is in de Vec en Saab. Bij de insignia heb ik dit op andere fora nog weinig voorbij zien komen, Wel een keer op het engelse VXR forum.
Heb idd ook bedragen gehoord van rond de 5000 euro voor het vervangen van de ketting bij dealers en de betere klus bedrijven.
Wordt je niet vrolijk van. Maar ik begrijp dat je er zelf 1207 euro voor moet dokken en dat opel/dealer de rest op zich neemt. Dan kom je nog netjes weg denk ik.
Nee, zo een goeie deal heb ik helaas niet gekregen van opel!
Zij weten blijkbaar van dit probleem en er is een tsb van (tsb2598)
zij zeggen voor de kettingen geven we een tussenkomst maar zij achten het niet nodig van nieuwe tandwielen te steken bij het plaatsen van de nieuwe ketting!
Erg professioneel lijkt me dit voorstel niet, vandaar die 6244 euro voor de tandwielen op advies van de garage maar geen yussenkomst van opel!!!6 november 2014 om 14:29 #18259724Slik,
Geen coulance van opel op de tandwielen? Lijkt me met een dealeronderhouden auto van die prijsklasse een kwalijke zaak, zeker als het probleem bekend is.
Dan wordt het misschien zinniger om het bij iemand anders uit te besteden. Maar wat een bedrag zeg…
7 november 2014 om 10:47 #18259725Dat zijn serieuse bedragen en ik twijfel of er wel iets aan die kettingen aan is!
Het enige wat ik ondervind is dat het soms langer duurt bij het starten dat de motor aan slaat.
Ik heb ook de indruk nu het kouder geworden is dat ie der minder last van heeft!
Dus ik vraag me af of het niet ergens aan de turbo ligt.8 november 2014 om 20:37 #18259726Ketting is ratel bij koude start, moeilijk starten kan ook een prob zijn met de nokkenas en krukas positie sensor.
even laten uitlezen, en zeker langs bij een bedrijf die een goede diagnose kan stellen.
9 november 2014 om 09:47 #18259727Wat een belachelijk bedrag. opel geeft al aan dat alleen de ketting nodig is (dit heb ik al vaker gehoord) en toch probeert de garage je nieuwe tandwielen aan te smeren?
En hoe komen ze dan aan een bedrag van boven de 6000 euro? De tandwielen alleen kosten geen 6000 en zoveel arbeidsloon kan het ook nooit zijn, want als de ketting eraf is zijn de tandwielen ook vrij snel vervangen.
Gaat je motor management lampje branden? als de ketting gerekt, krijg je meestal een foutcode.Ik werk zelf in de scooter brange en daar komen ook veel gerekte distributie kettinkjes voor. Tandwielen zijn nooit versleten, daar die in een olie bad liggen. Wel vervangen wij ze toch ivm de lage kosten.
Mijn gevoel zegt dat de garage van de situatie gebruik wil maken.
Is het trouwens bij de dealer? Mijn dealer konstateerde dat het stuurhuis van mijn opc kapot was. Laten vervangen (ook een gigantisch hoog bedrag) en het probleem is nog steeds aanwezig. Nu zegt de dealer dat ze het probleem niet meer kunnen merken… ga dus nooit meer naar de dealer.
9 november 2014 om 10:10 #18259728Motor zal er wel uit moeten om de ketting te kunnen vervangen, vandaar de hoge kosten.
En een foutcode geeft ie ook lang niet altijd.
9 november 2014 om 10:50 #18259729Maar al zou de motor er uit moeten…. stel nog is 1000 euro voor de tandwielen (wat ik dan nog steeds een belachelijk bedrag vind) dan houden ze 5000 euro over voor de uren. Ik weet niet wat een dealer vraagt, maar zal toch niet meer zijn dan 100 euro per uur? Dat wordt dan 50 uur om het blok uit/in te bouwen…..mijn zoontje van 14 kan dat nog sneller.
Ik vind het totaal bedrag voor het vervangen van eigenlijk alleen de distributie niet van deze planeet, en een nieuw blok lijkt mij dan zowat goedkoper :wtf :wtf :wtf9 november 2014 om 12:15 #18259730Bij mijn vorige antara ook gehad…..
Slecht aanslaan en storing voor een mooi prijsje van 3500Euro gerepareerd :fy1 :fy1
Gelijk ingeruild op een corsa OPC…. Teminste geen ketting :jerry :jerry
Ik heb het van de insignia OPC motoren al meer gelezen dat de kettingen uitrekken, en van die 6000 euro dat klopt wel aardig,
Motor kompleet uitbouwen ketting zit aan de versn-bak zijde dus je heb geen keus..Uurloon van om en nabij de 85 tot 95 euro maal 40 uur is 3800 euro en dan de delen nog.
Denk nou niet dat de andere merken heilig zijn kijk maar ff bij vw naar tfsi motoren of bij audi bij de S4 enz.. Allemaal ketting problemen.
Langleve de distributieriemen elke paar jaar een paar honderd euro en knallen met dat ding… :wors :wors
gr Martijn.
9 november 2014 om 12:50 #18259731Natuurlijk blijft het TE duur maar dat weet je bij een dealer, daar wordt je nou eenmaal financieel uitgekleed.
9 november 2014 om 13:41 #18259732Inderdaad, het blok moet eruit!
Heb snel even gerekend en tandwielen en kettingspanners samen komen al op 3715 euro + btw.
Nu het kouder geworden is lijk ik minder problemen te hebben.
Het starten ging soms moeilijker, zo net op de moment dat je denkt van die start niet , slaat de motor aan.
Lampje motor management gaat soms branden. Nu weeral een weekje geleden.
Geen geratel te horen bij koud start.
Op het ogenblik dat ik dit voor kreeg , was men eigen garage met jaarlijkse vakantie.
En ben dus Naar een andere verdeler moeten gaan.
Een week of 2 na het afhalen na onderhoud, laag niveau koelvloeistof.
Bij het afleveren voor onderhoud zelf nog opgemerkt, nieuwe klemmetjes werden geplaatst maar reservoir was bovenaan gescheurd.
Ik heb dit reservoir zelf vervangen en heb opgemerkt dat de bovenste aansluiting volledig verduurd was.
Ik vraag me af of er geen kleine partiekeltjes zouden mee gegaan zijn naar de waterpomp en deze mss niet goed meer werkt , waardoor de turbo niet voldoende koeling krijgt!?
Hetgeen ik ook al niet kunnen vond was dat het origineel reservoir uit harde plastic bestond en de nieuwe uit 1 of ander metaal of gegoten of iets degelijks. Die plastic rommel is hier dus niet voor gemaakt en dat weten ze :swear
Ik denk dat ik binnenkort de wagen nog eens bij men eigen garage ga binnen doen.
Maar dat bakje blijft me geld kosten! sperdifrentieel na 2.5j dichtingen die door lieten, 61.000km koppeling vervangen, het onderhoud op zich is al niet goedkoop voor zo’n wagen maar dat weet je ! Alleen al die extra kosten wordt ik stillaan beu ! :puke9 november 2014 om 14:35 #18259733Tja beetje geluk met een auto moet je hebben, maar dit gaat idd nergens over, misschien dat de foutcode wat meer uitsluitsel geeft.
En zoals je zelf ook al zei, ga eens naar een andere garage en laat hun ook eens een diagnose stellen, wellicht hebben hun een hele andere oorzaak.
20 november 2014 om 14:17 #18259734@stoffel241075 wrote:
Hoi,
Ik ben deze zomer problemen beginnen krijgen met men geliefde opc-tje.
Plots tijdens het normaal gebruik van de wagen viel men vermogen weg.
De wagen op onderhoud gedaan, daar het toch tijd was voor zen jaarlijks onderhoud.
Bij het openen van de motorkap bij de verdeler stelde we gelijk al een lek aan het koelvloeistof reservoir vast.
Hier werden de klemmetjes vervangen, nadien bleek het aansluitpijpje volledig poreus geworden te zijn en heb ik het reservoir vervangen.
Bij het afhalen van de wagen zei de technieker me dat hij een alarm opgemerkt had dat zou kunnen wijzen op een gerokken distributie ketting.
Met klanten dienst opel Belgium proberen zoeken naar een oplossing , waar een coulance van de distributie kettingen uitrolde.
Daar de garage deftig werk wil afleveren zeiden ze me dat ze de tandwielen en spanners ook zouden moeten vervangen daar de ketting waarschijnlijk wel al ingelopen was op de tandwielen na nog geen 70.000km :(
Resultaat: 1207 euro voor vervangen van de kettingen met een tussenkomst van opel + 6244 euro voor het vervangen van alle tandwielen en spanners ,bouten , pakkingen….
Heeft er iemand hier ervaring mee of bedenkingen?thx
KristofHe Kristof stuur me je emailadres maar door heb hier een origineel schrijven van opel wat alleen naar de dealer is gestuurd waarin letterlijk staat dat ze ondermaats kettingmateriaal hebben gebruikt en dat ze nu je klachten hebt ze de verbeterde kettingen moeten monteren en ook je olieverversingsinterval moeten ze van 30000 naar 15000 km zetten als ze dit aan de klanten hadden medegedeeld hadden wij nu niet met die problemen gezeten,ben met een rechtzaak bezig hierover met opel .
Mijn totale kostenplaatje zou € 3550,- zijn zonder montage wat ook nog ongeveer € 12 tot € 1400,- gaat kosten.
Bedankt Opel voor het niks hierover melden.
Kijk maar eens op opel nl op facebook bij berichten staat nog meer hierover20 november 2014 om 14:40 #18259735@lucas1975 wrote:
Ketting is ratel bij koude start, moeilijk starten kan ook een prob zijn met de nokkenas en krukas positie sensor.
even laten uitlezen, en zeker langs bij een bedrijf die een goede diagnose kan stellen.
Nee Lucas
Ketting van mij hoor je niet en toch is hij opgerekt slaat als ik effe doortrap over.
Totale kostenplaatje € 3500,- onderdelen en € 83,- ex btw uurloon ongeveer 12 tot 14 uur werk.
Opel nl weet van dit probleem maar waarschuwen hun klanten niet,alleen een schrijven naar de dealer toe waarin letterlijk staat dat ze ondermaats kettingmateriaal gemonteerd hebben en dat er bij klantenklachten de slijtvastere distributiekettingen [met verbeterd materiaal en oppervlakteharding gemonteerd moeten worden] tevens moet de olieverversingsinterval van 30 naar 15000 km worden teruggezet
Het probleem met ondermaats kettingmateriaal word versterkt in combinatie met oude motorolie.
Dit staat letterlijk in hun schrijven naar de dealer toe gaat om Vectra + Insignia.
Heb opelnl diverse keren gebeld en ze beloofde mij coulance maar kreeg uiteindelijk niks.
Nu ben ik met een rechtzaak bezig en we zien wel maar opel laat hun klanten willens en wetens met die rommel rondrijden terwijl ze ons als klant niks laten weten als ik 15000km eerder olie ververst had ik waarschijnlijk dit probleem niet gehad.
op hun facebooksite bij berichten heb ik ook wat hierover geplaatst.20 november 2014 om 14:49 #18259736Opel nl weet van dit probleem maar waarschuwen hun klanten niet,alleen een schrijven naar de dealer toe waarin letterlijk staat dat ze ondermaats kettingmateriaal gemonteerd hebben en dat er bij klantenklachten de slijtvastere distributiekettingen [met verbeterd materiaal en oppervlakteharding gemonteerd moeten worden] tevens moet de olieverversingsinterval van 30 naar 15000 km worden teruggezet
Het probleem met ondermaats kettingmateriaal word versterkt in combinatie met oude motorolie.
Dit staat letterlijk in hun schrijven naar de dealer toe gaat om Vectra + Insignia.Geldt dit dan ook voor de 2.8T die in de saabs geleverd is?
Dat is immers hetzelfde blok, maar omdat die jongens daar nog wel eens eigenwijs deden, vraag ik me dit wel af. Anders daar misschien eens winkelen? Saab delen zijn altijd ook goedkoper.20 november 2014 om 16:24 #18259737@pascal1109 wrote:
Opel nl weet van dit probleem maar waarschuwen hun klanten niet,alleen een schrijven naar de dealer toe waarin letterlijk staat dat ze ondermaats kettingmateriaal gemonteerd hebben en dat er bij klantenklachten de slijtvastere distributiekettingen [met verbeterd materiaal en oppervlakteharding gemonteerd moeten worden] tevens moet de olieverversingsinterval van 30 naar 15000 km worden teruggezet
Het probleem met ondermaats kettingmateriaal word versterkt in combinatie met oude motorolie.
Dit staat letterlijk in hun schrijven naar de dealer toe gaat om Vectra + Insignia.Geldt dit dan ook voor de 2.8T die in de saabs geleverd is?
Dat is immers hetzelfde blok, maar omdat die jongens daar nog wel eens eigenwijs deden, vraag ik me dit wel af. Anders daar misschien eens winkelen? Saab delen zijn altijd ook goedkoper.Kan ik zeker eens doen,bedankt voor de tip
25 november 2014 om 11:24 #18259738@Punch wrote:
@lucas1975 wrote:
Ketting is ratel bij koude start, moeilijk starten kan ook een prob zijn met de nokkenas en krukas positie sensor.
even laten uitlezen, en zeker langs bij een bedrijf die een goede diagnose kan stellen.
Nee Lucas
Ketting van mij hoor je niet en toch is hij opgerekt slaat als ik effe doortrap over.
Totale kostenplaatje € 3500,- onderdelen en € 83,- ex btw uurloon ongeveer 12 tot 14 uur werk.
Opel nl weet van dit probleem maar waarschuwen hun klanten niet,alleen een schrijven naar de dealer toe waarin letterlijk staat dat ze ondermaats kettingmateriaal gemonteerd hebben en dat er bij klantenklachten de slijtvastere distributiekettingen [met verbeterd materiaal en oppervlakteharding gemonteerd moeten worden] tevens moet de olieverversingsinterval van 30 naar 15000 km worden teruggezet
Het probleem met ondermaats kettingmateriaal word versterkt in combinatie met oude motorolie.
Dit staat letterlijk in hun schrijven naar de dealer toe gaat om Vectra + Insignia.
Heb opelnl diverse keren gebeld en ze beloofde mij coulance maar kreeg uiteindelijk niks.
Nu ben ik met een rechtzaak bezig en we zien wel maar opel laat hun klanten willens en wetens met die rommel rondrijden terwijl ze ons als klant niks laten weten als ik 15000km eerder olie ververst had ik waarschijnlijk dit probleem niet gehad.
op hun facebooksite bij berichten heb ik ook wat hierover geplaatst.Ik twijfel of dat onderhoudsinterval iets zou veranderd hebben , de mijne is binnen geweest om de laat ons zeggen 18.000km dus????
25 november 2014 om 16:18 #18259739Ben met opel bezig geweest over deze klacht ze weten ervan en wilden eerst niks doen maar toen ik ze over de brief vertelde en wat er allemaal instond werd ik gisteren teruggebeld en wilden ze van de € 3550,- 40 procent voor hun rekening nemen is toch een flink bedrag waar ze me mee tegemoet komen ook als is mijn vectra opc al meer als 7 jaar oud Stoffel ik heb hem naar je doorgestuurd en hoop dat je er iets mee kan doen :thumb
4 december 2014 om 22:50 #18259740Blok hoeft er echt niet uit hoor!
Werk zelf bij een dealer en deze kettingen al een keer vervangen bij een insignia.
Heel veel werk kan ik je vertellen :wtf
Deed deze motor voor de eerste keer en was er 2 volle dagen mee bezig = 16 uur8 december 2014 om 17:35 #18259741Gelukkig zelf nog geen last van, nu bijna 2 ton op de teller. Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb wel de tammere 230 pk versie.
Grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.