Insignia kopen

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia kopen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    ben-j

Beste forum leden.
      Ik ben nieuw op dit forum omdat ik voornemens ben een Opel Insignia aan te schaffen.
      Ik rij nu 2 jaar in een Ford focus 1,6 TDCI uit 2010 en deze motor is een drama, en ook de nieuwe motoren van de modellen uit 2013 en 2014 schijnen veel problemen te geven dus dag Ford.
      Ik vind de Insignia een plaatje om te zien maar hoe is de ervaring met de diesel motoren?
      Ik hoop van dit forum antwoord te krijgen op de volgende vragen:
      1-Zijn er bepaalde typemotoren die ik moet uitsluiten?
      2-Ik zie in veel advertenties staan 2.0 TDCI maar het aantal PK verschilt van 120-130-140 en 160 PK zijn dit dezelfde motoren waarvan de 120 PK om zuinigheidsredenen erg is afgeknepen met als gevolg meer storingen?
      Ik heb niet echt veel verstand van motoren dus een uitgebreid technisch antwoord is niet nodig als ik maar weet waar ik op moet letten bij mijn aankoop.
      Mvg Ben

KRSA2000
      Deelnemer

@ben-j wrote:

Beste forum leden.
        Ik ben nieuw op dit forum omdat ik voornemens ben een Opel Insignia aan te schaffen.
        Ik rij nu 2 jaar in een Ford focus 1,6 TDCI uit 2010 en deze motor is een drama, en ook de nieuwe motoren van de modellen uit 2013 en 2014 schijnen veel problemen te geven dus dag Ford.
        Ik vind de Insignia een plaatje om te zien maar hoe is de ervaring met de diesel motoren?
        Ik hoop van dit forum antwoord te krijgen op de volgende vragen:
        1-Zijn er bepaalde typemotoren die ik moet uitsluiten?
        2-Ik zie in veel advertenties staan 2.0 TDCI maar het aantal PK verschilt van 120-130-140 en 160 PK zijn dit dezelfde motoren waarvan de 120 PK om zuinigheidsredenen erg is afgeknepen met als gevolg meer storingen?
        Ik heb niet echt veel verstand van motoren dus een uitgebreid technisch antwoord is niet nodig als ik maar weet waar ik op moet letten bij mijn aankoop.
        Mvg Ben

Misschien handig om een nieuw topic te starten ipv van een oude van 2013 uit de sloot te halen… (wat ook niet eens overeenkomt met je vraag!?!)
        Nog beter zou zijn om de zoekfunctie te gebruiken!

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Andre_Ede

Topic afgesplist.

sig63
          Deelnemer

In het kort zonder al te veel detail:
            het zijn allemaal 2.0 CDTI motoren, in oorsprong waren de 130 en 110 pk gedowntunede versies van de 160 pk; maar de motoren werden elk jaar aangepast (efficienter en zuiniger); vanaf MJ2011 waren er grondige aanpassingen en zijn de motoren niet meer identiek; er was intussen ook van elke versie een zuinige ecoFlex-versie. Recenter werd de 110 vervangen door de 120 pk; de 130 door de 140 pk en de 160 door de 163 pk en uiteindelijk waren het allemaal ecoFlex modellen.
            In grote lijnen is er niet veel onderscheid; natuurlijk wel in rijgedrag, koppel en vermogen. Verder, hoe nieuwer, hoe beter. Een ecoFlex is zuiniger maar heeft ook nadelen.
            Dit jaar deed de 1.6 CDTI zijn intrede met 110 (?) en 136 pk en is er een ‘nieuwe’ 2.0 CDTI met 170 pk. deze laatste motoren zijn een stuk stiller, want de Opel-diesels waren niet van de stilste.
            In cijfers zijn ze allemaal behoorlijk zuinig, in realiteit ligt het wel een stuk hoger.

ben-j

Beste sig63,

Bedankt voor je antwoord, ik begrijp dat er dus geen probleem motoren tussen zitten zoals bij de Ford focus 16 TDCI.
              Ik heb inmiddels een Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 88 KW 120 PK aangeschaft.
              Ik heb ook gehoord dat je de moter kan tunen zodat hij meer PK’s krijgt en dus zuiniger wordt wat is hiermee de ervaring?

Mvg Ben

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.