Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › insignia getunded
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2012 om 09:05 #17251438
Hallo,
Ik heb 2 weken geleden de insignia 1.6 turbo laten tunen, daarna op de rollenbank geweest en wat een wereld van verschil.
Hij pakt bij het wegrijden veel makkelijker op en het verschil is heeeeel groot.Blij dat ik het gedaan hebt.
Greetz
17 augustus 2012 om 09:57 #18056761Juist…..welkom hier ;)
Heb je ook foto’s van je Insignia?17 augustus 2012 om 10:36 #18056762En wat meer info, waar heb je em laten tunen, wat kostte het, hoe zit het met je garantie ?
17 augustus 2012 om 11:56 #18056763ik ben daar ook wel benieuwd naar ja, waar je hem hebt laten tunen en wat het kostte, zit over mijn 1.6 turbo nog steeds te twijfelen
18 augustus 2012 om 06:47 #18056764Hij is getuned bij Opel den Hartog in hellevoetsluis.
Daarna laten testen bij Speedcentre op de rollenbank.Ben nu bezig met een dumpvalve ertussen te plaatsen.
220 PK 320 NM
€ 500,-Foto,s moet ik nog maken maar ga mijn best doen.
Het is een witte Sportstourer met zwarte velgen dat is even lastig om goed en zichtbaar op de foto te krijgen.19 augustus 2012 om 17:58 #18056765En hoe is het met dat turbogat, is dat ook nog minder geworden, of zelfs helemaal weg ?
Omdat de opeldealer de tuning gedaan houd je dan je garantie ?20 augustus 2012 om 06:19 #18056766Een turbo gat hou je altijd wel, je kan dat allemaal verminderen door meer aanpassingen zoals en dumpvalve en een downpipe.
Opel Nederland houd niet van tuning aan de Opel dus gok van niet.Maar dat is jou keuze, ik ben ieder geval blij dat ik het gedaan heb, hij rijd echt super anders.
23 augustus 2012 om 20:08 #18056767Beste,
Mijn interesse gaat ook uit naar het tunen van mijn Insignia 1.6 Turbo,ik heb met name last als de airco aanstaat dat de auto schokt bij het meer gas geven op lager toeren. Is de firma Den Hartog de enige Opel dealer die tuned dat u weet? en op de site van Den Hartog kan ik hier niets over vinden, misschein gewoon effe bellen.
Tevens ben ik zeer geintersseerd in de dumpvalve waar u het over heeft, ik heb namelijk contact gehad met Mathijssen tuning(de OPel tuner qua levering van onderdelen)deze zeggen dat er nog geen(goede) dumpvalve op de markt is voor de Insignia, indien u iemand weet zou ik graag de naam van dat bedrijf weten.Ik begrijp dat u zeer tevreden ben over de tuning, toch een vraag is het verschil groot in rijden en trekkracht, en is het verbruik hetzelfde gebleven?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet
23 augustus 2012 om 20:32 #18056768Beste,
Ik ben even 2 dagen weg ik zal morgenavond even alles neer zetten voor je.24 augustus 2012 om 06:29 #18056769@insigniatuning wrote:
Beste,
Ik ben even 2 dagen weg ik zal morgenavond even alles neer zetten voor je.Ik heb eens bij EDS in Marl geinformeerd om mijn 1.6T te laten tunen maar dan moet ik voortaan 98 octaan tanken. Hoe zit dat nu bij jou??? Tank jij nu 95 of 98 nadat je Insignia getuned is??
Greets Roel
24 augustus 2012 om 08:00 #18056770Het is ALTIJD beter 98 te tanken met een getunede auto
@ mister surprise, je rijd een benzine auto die houden nu eenmaal niet van lage (te) toeren
het is geen diesel :jerry24 augustus 2012 om 19:03 #18056771AnoniemLid sinds:
1 January 1970@opel-limbo wrote:
@insigniatuning wrote:
Beste,
Ik ben even 2 dagen weg ik zal morgenavond even alles neer zetten voor je.Ik heb eens bij EDS in Marl geinformeerd om mijn 1.6T te laten tunen maar dan moet ik voortaan 98 octaan tanken. Hoe zit dat nu bij jou??? Tank jij nu 95 of 98 nadat je Insignia getuned is??
Greets Roel
Je mag gewoon octaan 95 tanken hoor ;) Maar als je octaan 98 tankt haal je een hoger rendement uit het chiptunen. Sowieso lopen geblazen motoren beter op octaan 98 omdat de compressie iets hoger ligt.
25 augustus 2012 om 07:07 #18056772Beste allemaal.
De insignia is getuned bij opel den hartog in Hellevoetsluis ( Bjorn Schoordijk ) bellen of mailen, het staat inderdaad niet op de site !
De auto draait echt vele malen beter dan ervoor, hij pakt makkelijker op bij het wegrijden enis gewoon echt veel verschil kwa vermogen.Hij trekt echt onmenselijk hard voor een 1.6 en ook de top snelheid is hoger.
Wat betreft het verbruik kan ik melden 1 op 10, dat deed ie bij mij ook al voor de tuning dus daar zit geen verschil in.Wat betreft de Dumpvalve ben ik nog mee bezig, laat het weten zodra ie klaar is en erop zit.
PS Het verschil tussen 95 en 98 is duidelijk merkbaar in het vermogen.
98 tanken is het beste, 95 kan maar je verliest vermogen.Ik heb ik heb in het buitenland octaan 100 getankt daar deed de auto het nog veel beter op.
Groet,
25 augustus 2012 om 20:46 #18056773Hallo, leuk om jullie reacties te lezen. Ik heb onlangs een 2.0 laten chippen bij Den Hartog (geen dealer)Het vermogen is gestegen van 220 naar 300 pk en 350 naar 450 nm.
Ik heb alleen nog maar 95 getankt, ik rij veel km’s en het kost al genoeg. Ik ga het toch eens proberen om 98 te tanken. Het lijkt me sterk dat hij nog beter rijdt, de prestaties zijn nu al ongelofelijk. Op de snelweg in 4 doortrappen van 80 naar 180 (zonder schakelen) laatst getest met een Audi S5 (kennis) kon ik gewoon bijhouden. Echt een snelheidskanon, top 270 (teller) Als het wegdek goed nat is slipt de auto van 2 naar 3 nog door bij flink doortrappen. Ik vind het echt de moeite waard. En al dat gelul van mensen die zeggen dat EDS geen goede software zou schrijven, nou echtwel!!! De software is speciaal voor het motortype geschreven.Gr Hans
25 augustus 2012 om 20:52 #18056774Neem dan BP Ultimate 98, is volgens mij het beste ;)
Merkte zelfs bij mn oude x16sz een enorm verschil26 augustus 2012 om 07:44 #18056775Klopt !!!
BP Ultimate 98 is de beste voor de getunede Opel.
Scheelt echt heel veel vermogen .Groet
26 augustus 2012 om 16:20 #18056776Heb hier in de buurt geen BP, maar kon in franrijk het verschil zeker merken.
Ik tankte daar alleen maar 98, dit met een orginele 1.6 turbo en caravan.26 augustus 2012 om 16:24 #18056777Hebben ze met het chiptunen ook nog overige dingen softwarematig aangepast? want man wat zijn die insignia’s een drama wat betreft storingen
27 augustus 2012 om 14:33 #18056778Het is softwaretuning via de OBD stekker, en ja er worden meerdere dingen aangepast.
Greetz
27 augustus 2012 om 17:06 #18056779Hallo,
Het hele motormanagement wordt d.m.v. een metalen kastje (op de EDS site te zien) genaamd IPF module aangepast. Het is een speciaal geschreven programma voor het motortype van de opel die je hebt. Het wordt gedownload door Den Hartog, (licentiehouder) wel willen ze het chassisnummer weten, daarna wordt het op je auto gezet. Ik heb het niet precies gezien maar de IPF module wordt binnenin de auto aangesloten, ik denk via OBD stekker. De monteur zit gewoon op de bestuurdersstoel.
Als ik 98 getankt heb laat ik het via dit forum wetenGr. Hans
27 augustus 2012 om 17:19 #18056780@Fearless wrote:
Hebben ze met het chiptunen ook nog overige dingen softwarematig aangepast? want man wat zijn die insignia’s een drama wat betreft storingen
Oke ??? Op welk gebied dan, motorisch of bij zaken (zoals bijv verlichting).
28 augustus 2012 om 10:04 #18056781Nee motorisch, voor de rest heb ik er geen problemen mee tot op heden dan .
En jazeker, met 98 of zelfs 100 rijd de auto echt stukken beter !Greetz
28 augustus 2012 om 17:51 #18056782Inderdaad, alleen motorisch worden er aanpassingen gedaan. Ik ben wel met je eens dat de Insignia in het algemeen gevoelig is voor storingen. Het valt bij mij gelukkig mee.
Gr. Hans
29 augustus 2012 om 09:05 #18056783@martklanderman wrote:
@opel-limbo wrote:
@insigniatuning wrote:
Beste,
Ik ben even 2 dagen weg ik zal morgenavond even alles neer zetten voor je.Ik heb eens bij EDS in Marl geinformeerd om mijn 1.6T te laten tunen maar dan moet ik voortaan 98 octaan tanken. Hoe zit dat nu bij jou??? Tank jij nu 95 of 98 nadat je Insignia getuned is??
Greets Roel
Je mag gewoon octaan 95 tanken hoor ;) Maar als je octaan 98 tankt haal je een hoger rendement uit het chiptunen. Sowieso lopen geblazen motoren beter op octaan 98 omdat de compressie iets hoger ligt.
Turbo motoren draaien met lagere compressie.
29 augustus 2012 om 13:35 #18056784Maar feit blijft dat ze op 98 of 100 beter rijden en beter trekken.
Greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.